Citat:
Ursprungligen postat av
Tjyvas
Det kliade lite i bakhuvudet och efter lite letande fann jag en tråd jag startade för några år sedan på temat högerpolitker som överger borgerliga ideal.
(FB) Skam
Intressant att jag mer än tre år senare skriver ett inlägg som till och med använder samma fraser och synd att din tråd inte fick den uppmärksamhet den förtjänade.
Citat:
Ursprungligen postat av
sjalvebastedrang
Fast det är knappast något som stannar vid vänsterkvinnor. Reinfeldt, Federlay, Fredrik Malm, Ullenhag, ...? Den mångkulturella dogmen, tillika myten, om den invandrade entreprenören som berikar vårt samhälle och förverkligar sig själv, drivs och odlas lika mycket hos liberaler som hos vänstern.
Det kan ju också vara på sin plats att påminna om att den invandringskramande kvinnan som agerar symbol för förfallet - batikhäxan - om än existerande, faktiskt väsentligen haft lågt politiskt inflytande. Sverige har lyckats med konststycket att ta in halva Mellanöstern, utan att en enda gång haft V eller Mp med i regering. Så hur mycket jag än ogillar dessa partier, kan jag inte se att det politiska ansvaret ligger där. Möjligen kan man argumentera kring deras inflytande i media, men samtidigt har borgerlig media sålt ut Sverige och förkastat tidigare borgerliga värderingar. Ska man vara krass så är det män inom sossarna och moderaterna som försnillat och sålt ut mitt land.
Det enda som kanske säkert kan sägas är att vänstern en gång sjöstatte fartyget. Liberalerna ror det med samma entusiasm som sossarna, uppenbarligen.
Tråden har över åren gått i cirklar ett par varv om det är höger eller vänsterpolitiker som bär skulden för den monumentala invandringen, via några återkommande cirklar i cirklarna när det ältas om huruvida liberalism är en vänster eller högerideologi.
Sanningen verkar vara att massinvandringen är en överideologi som får vänster och höger att lägga meningsskiljaktigheter åt sidan och får såväl vänster som höger att göra våld på sina egna ideologier. Hur skall man annars kunna förklara en vänster som med glad min medverkar till lönedumpning och utarmning av välfärdssystemen? Hur skall man annars kunna förklara en höger som öser in bidragstagare som ökar omfördelningen, höjer skattetrycket och erroderar civilsamhället?
Likt många allvarliga olyckor så är det inte en enda punkt som fallerar, utan det är en en rad av olyckliga osannolikheter och missgrepp som skapar en katastrof likt Harrisburg, Titanic och svensk invandring. Min teori är att den huvudsakliga orsaken till invandringskatastrofen är svenska jounalister, som råkat hamna i en position där omkringliggande säkerhetssytem fallerar och därmed kunnat skapa enorma skador.
Inom biologin så vet alla att en monokultur är mycket känsligare för angrepp än en diversifierad flora. I Sverige har vi tyvärr intellektuella monokulturer i form av konsensuskultur och likformiga utbildningar för journalister (de gillar lika). Detta har gjort att en infektion har fått närmast hundraprocentig penetration.
Ett bärande element i svensk journalistkultur är att man skiljer på åsiktsjounalistik (ledarsidan) och nyhetsjournalistik. Samtidigt är journalisterna extremt vänstervridna och med en politisk agenda som drivkraft. Där erbjuder värdegrundsdemokratin och skambeläggandet av alla andra åsikter ett alexanderhugg som frigör den inre aktivisten hos journalisten, utan att behöva tulla på principerna; genom att utdefinera vissa politiska åsikter som varande inte åsikter utan ondska/fel/okunskap så har man elegant gått runt kraven på åsiktsneutralitet i nyhetsjournalistiken.
Genom att etablera detta paradigmet i så gott som samtliga mediekanaler så har man kunnat driva in hela det politiska spektrat i fållan, från vänster till höger.
De enda som stått immuna är alternativmedia som inte är stöpta i samma utbildningsmall, därför är de ett väldigt hot mot de etablerade journalisternas erövrade makt och måste bekämpas. Enter näthatsdebatt.
Sedan kan man såklart välja förklaringsmodell på nästa nivå; vad är det som driver journalisterna? Är det något så simpelt som maktens berusning, eller är det en viss etnicites överrepresentation i medieskrået?