2014-10-21, 11:13
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Som ett brev på posten till PM Nilssons närmande till SD skriver i dag Karin Pettersson i Aftonbladet en ledare. Hon kallar det för ett Oförsvarligt liberalt svek.

Aftonbladet kommer kasta granater från sin bunker in i det sista.

Har lagt märke till att just Karin Pettersson är en av de mest passionerade SD-motståndarna i svensk media. Tycker det verkar som att hon är genuint rädd för att SD egentligen är mordiska nazister. När jag har sett henne på tv är det som att hon skakar och flackar med blicken när hon ska förklara hur fruktansvärt hemska SD är.

Vissa andra från etablissemanget sablar ner SD mer på rutin, för Karin är det blodigt allvar.

Vi får se om AB fortsätter hamra in bilden av att svenskt näringsliv inte står i motsättning till SD och att en samsyn kan finnas. Det är ju annars motsatt bild som Svenskt Näringsliv trumpetat ut med DNannonser om invandringen. De kanske så småningom inser att de har mer gemensamma intressen med SD än med kulturmarxister. De senare kommer aldrig att gilla näringslivet dvs det förhatliga Kapitalet, så det är lika bra att Di sätter igång med att bränna bron. Till skillnad från kulturmarxisterna är näringslivet pragmatiska. Ser de en ny maktfaktor (och marknad) i form av SD och invandringskritiker så försöker de nog anpassa sig till läget och påverka SD i "rätt" riktning dvs marknadsvänlig. Som man gjort med sossarna.
Senast redigerad av Pandelume 2014-10-21 kl. 11:19.
Citera
2014-10-21, 11:20
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenRingInte
Inte värt att skapa en tråd, men fann detta citat från en DN-artikel intressant:

Eller kan det vara ensamkommande vuxna män som framställs som barn?

Kan ju vara något som det kommer att startas en tråd om, då kan diskussionen om vem han är fortsättas där. Jag begriper bara inte hur media insisterar på att inte fatta hur jävla uppenbart det är att folk ljuger om sin ålder för att ta sig in i landet. Siffrorna från våra grannländer är inte hittepå, den svenska uppfattningen att barn är barn för att de säger det är dock kompletta fantasier för den som väljer att tro på det.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/har...stiska-inlagg/

DN glömde pryda med en artikelbild:

http://petterssonorg.files.wordpress...-sin-nalle.jpg

Läste den där notisen också. Helt befängd.

"Bilder, exempelvis på ensamkommande flyktingbarn som framställs som vuxna, har också gjorts tillgängliga via sidan, enligt Kaliber."

Vad menas? Är bilderna manipulerade? Har någon photoshoppat dit ett skägg eller retuscherat dit högre hårfästen? "Framställer" bilderna barnen som vuxna så visar bilderna med stor säkerhet vuxna.

.
Citera
2014-10-21, 11:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Läste den där notisen också. Helt befängd.

"Bilder, exempelvis på ensamkommande flyktingbarn som framställs som vuxna, har också gjorts tillgängliga via sidan, enligt Kaliber."

Vad menas? Är bilderna manipulerade? Har någon photoshoppat dit ett skägg eller retuscherat dit högre hårfästen? "Framställer" bilderna barnen som vuxna så visar bilderna med stor säkerhet vuxna.

.
I alla andra jämförbara välfungerande länder gör man ålderstester. Där visar sig en stor del "barn" ljuga om sin ålder.
Men just i Sverige anses det som "hatfakta" att påpeka detta.

Som vanligt är det den postmoderna ondskan som visar sitt fula tryne.
Citera
2014-10-21, 11:28
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det kliade lite i bakhuvudet och efter lite letande fann jag en tråd jag startade för några år sedan på temat högerpolitker som överger borgerliga ideal. (FB) Skam
Intressant att jag mer än tre år senare skriver ett inlägg som till och med använder samma fraser och synd att din tråd inte fick den uppmärksamhet den förtjänade.

Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Fast det är knappast något som stannar vid vänsterkvinnor. Reinfeldt, Federlay, Fredrik Malm, Ullenhag, ...? Den mångkulturella dogmen, tillika myten, om den invandrade entreprenören som berikar vårt samhälle och förverkligar sig själv, drivs och odlas lika mycket hos liberaler som hos vänstern.

Det kan ju också vara på sin plats att påminna om att den invandringskramande kvinnan som agerar symbol för förfallet - batikhäxan - om än existerande, faktiskt väsentligen haft lågt politiskt inflytande. Sverige har lyckats med konststycket att ta in halva Mellanöstern, utan att en enda gång haft V eller Mp med i regering. Så hur mycket jag än ogillar dessa partier, kan jag inte se att det politiska ansvaret ligger där. Möjligen kan man argumentera kring deras inflytande i media, men samtidigt har borgerlig media sålt ut Sverige och förkastat tidigare borgerliga värderingar. Ska man vara krass så är det män inom sossarna och moderaterna som försnillat och sålt ut mitt land.

Det enda som kanske säkert kan sägas är att vänstern en gång sjöstatte fartyget. Liberalerna ror det med samma entusiasm som sossarna, uppenbarligen.
Tråden har över åren gått i cirklar ett par varv om det är höger eller vänsterpolitiker som bär skulden för den monumentala invandringen, via några återkommande cirklar i cirklarna när det ältas om huruvida liberalism är en vänster eller högerideologi.

Sanningen verkar vara att massinvandringen är en överideologi som får vänster och höger att lägga meningsskiljaktigheter åt sidan och får såväl vänster som höger att göra våld på sina egna ideologier. Hur skall man annars kunna förklara en vänster som med glad min medverkar till lönedumpning och utarmning av välfärdssystemen? Hur skall man annars kunna förklara en höger som öser in bidragstagare som ökar omfördelningen, höjer skattetrycket och erroderar civilsamhället?

Likt många allvarliga olyckor så är det inte en enda punkt som fallerar, utan det är en en rad av olyckliga osannolikheter och missgrepp som skapar en katastrof likt Harrisburg, Titanic och svensk invandring. Min teori är att den huvudsakliga orsaken till invandringskatastrofen är svenska jounalister, som råkat hamna i en position där omkringliggande säkerhetssytem fallerar och därmed kunnat skapa enorma skador.

Inom biologin så vet alla att en monokultur är mycket känsligare för angrepp än en diversifierad flora. I Sverige har vi tyvärr intellektuella monokulturer i form av konsensuskultur och likformiga utbildningar för journalister (de gillar lika). Detta har gjort att en infektion har fått närmast hundraprocentig penetration.

Ett bärande element i svensk journalistkultur är att man skiljer på åsiktsjounalistik (ledarsidan) och nyhetsjournalistik. Samtidigt är journalisterna extremt vänstervridna och med en politisk agenda som drivkraft. Där erbjuder värdegrundsdemokratin och skambeläggandet av alla andra åsikter ett alexanderhugg som frigör den inre aktivisten hos journalisten, utan att behöva tulla på principerna; genom att utdefinera vissa politiska åsikter som varande inte åsikter utan ondska/fel/okunskap så har man elegant gått runt kraven på åsiktsneutralitet i nyhetsjournalistiken.

Genom att etablera detta paradigmet i så gott som samtliga mediekanaler så har man kunnat driva in hela det politiska spektrat i fållan, från vänster till höger.

De enda som stått immuna är alternativmedia som inte är stöpta i samma utbildningsmall, därför är de ett väldigt hot mot de etablerade journalisternas erövrade makt och måste bekämpas. Enter näthatsdebatt.

Sedan kan man såklart välja förklaringsmodell på nästa nivå; vad är det som driver journalisterna? Är det något så simpelt som maktens berusning, eller är det en viss etnicites överrepresentation i medieskrået?
Senast redigerad av Hårboll 2014-10-21 kl. 11:32.
Citera
2014-10-21, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenRingInte
Inte värt att skapa en tråd, men fann detta citat från en DN-artikel intressant:

Eller kan det vara ensamkommande vuxna män som framställs som barn?

Kan ju vara något som det kommer att startas en tråd om, då kan diskussionen om vem han är fortsättas där. Jag begriper bara inte hur media insisterar på att inte fatta hur jävla uppenbart det är att folk ljuger om sin ålder för att ta sig in i landet. Siffrorna från våra grannländer är inte hittepå, den svenska uppfattningen att barn är barn för att de säger det är dock kompletta fantasier för den som väljer att tro på det.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/har...stiska-inlagg/

DN glömde pryda med en artikelbild:

http://petterssonorg.files.wordpress...-sin-nalle.jpg

MSM kröp ju till korset om det organiserade tiggeriet så snart valet var avklarat. Att döma av vindkantringen i #svpol lär det inte dröja fyra år till innan de får medge sin felbedömning i fråga om åldersfusket.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nu är Orrenius igång igen med att låtsas att inte förstå att polisen har full rätt att lägga in personer i spaningsregistret utan att de är brottsmisstänkta:

http://unvis.it/www.dn.se/nyheter/pr...es-av-polisen/

Som att sannolikheten vore låg för att man bland dessa kan hitta samma personer som vandaliserar Migrationsverkets lokaler m.m.

För att undanröja misstankar om olagligheter i förfarandet anmäler polisen sig själv. Men, som man säger, damned if you do and damned if you don't - Orrenius och vänstern har redan dömt och funnit dem skyldiga oavsett om det, som du säger, kan ha funnits mycket goda anledningar till registrering. Nu har vi ett register till som kommer att användas som bevis för att polisen går i den fascistiska regeringsmaktens ledband, oavsett utfall, precis som med romregistret (det var inte olagligt pga etnisk registrering men det skiter MSM i).

För övrigt: är det självklart värre att följa Avpixlat än Expo för en polis som sysslar med avvisningar? Det viktiga i fallet måste ju vara att man gör det man ska, dvs verkställer de utvisningar man blir anvisad utan att visa skadeglädje (Avpixlatpolisen) eller obstruera (Expopolisen). Att det sedan råkar vara så att man kanske finner fler poliser som tycker att avvisningar oftare är bra än dåligt är inte bara polisernas fel, det är (o-)ansvariga 7K-politiker med inflytande över migrationspolitiken som också ska bära hundhuvudet. Jag drar mig till minnes de polisaspiranter som fick lära sig att undvika fördomar mot romer under grundutbildningen men som under praktiskt arbete lärde sig att det fanns en reell anledning till flera av dessa fördomar.
Senast redigerad av SimonStyliten 2014-10-21 kl. 12:00.
Citera
2014-10-21, 11:40
Medlem
Citat:
Som ett brev på posten till PM Nilssons närmande till SD skriver i dag Karin Pettersson i Aftonbladet en ledare. Hon kallar det för ett Oförsvarligt liberalt svek.

Aftonbladet kommer kasta granater från sin bunker in i det sista.

Har lagt märke till att just Karin Pettersson är en av de mest passionerade SD-motståndarna i svensk media. Tycker det verkar som att hon är genuint rädd för att SD egentligen är mordiska nazister. När jag har sett henne på tv är det som att hon skakar och flackar med blicken när hon ska förklara hur fruktansvärt hemska SD är.

Vissa andra från etablissemanget sablar ner SD mer på rutin, för Karin är det blodigt allvar.

Karin skriver:

Citat:
Mattias Karlsson analyserade nyligen EU-valet i ett inlägg på Facebook. Där skrev han att vår tids stora politiska konflikt står *mellan ”värdekonservativa patrioter och kosmopolitiska kulturradikaler” och att ”den stora avgörande striden om vår civilisations, *våra kulturers och våra n*ationers överlevnad har gått in i en ny, mer intensiv och mer avgörande fas.”

Detta uttalande upprör Karin oerhört mycket, så hon avslutar krönikan med:

Citat:
Det är en strid om grundläggande *värderingar som nu pågår.
Att en av landets ledande liberala *ledarsidor hamnar på fel sida i denna strid är oförsvarligt.

Det är nästan så man kan tro att Karin håller med Mattias om att en strid nu pågår som går in i en mer avgörande fas. Karin är extremt upprörd över uttalandet men förklarar inte riktigt varför. Är det för att hon är en kosmopolitisk kulturradikal och Mattias en värdekonservativ patriot? Den grundläggande teorin om en strid håller hon ju uppenbarligen med om.
Citera
2014-10-21, 11:51
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det kan ju också vara på sin plats att påminna om att den invandringskramande kvinnan som agerar symbol för förfallet - batikhäxan - om än existerande, faktiskt väsentligen haft lågt politiskt inflytande. Sverige har lyckats med konststycket att ta in halva Mellanöstern, utan att en enda gång haft V eller Mp med i regering. Så hur mycket jag än ogillar dessa partier, kan jag inte se att det politiska ansvaret ligger där. Möjligen kan man argumentera kring deras inflytande i media, men samtidigt har borgerlig media sålt ut Sverige och förkastat tidigare borgerliga värderingar. Ska man vara krass så är det män inom sossarna och moderaterna som försnillat och sålt ut mitt land.

Självfallet är det politiker som sitter eller har suttit i partistyrelserna i de riksdagspartier som har bl.a. varit i regeringsställning, samt en del andra personer på beslutsfattande positioner, som bör en gång i framtiden ställas inför riksrätt för landsförräderi, brott mot mänskliga rättigheter, brott mot mänskligheten o.s.v. Personligen är jag allra mest för en öppen och offentlig rannsakning kring vem som har beslutat vad, vad som har sagts bakom stängda dörrar o.s.v. Batiktanterna är mer bara ett störande element, då de hörs inte endast i ljugmedia utan en hel del i sociala medier. De är ofta verksamma som "kulturarbetare" eller arbetar i själva grundverksamheten inom det de kramar om. Däremot har de sällan beslutsmakt, förutom att några kan bli chefer inom offentlig verksamhet.
Senast redigerad av Europe 2014-10-21 kl. 11:55.
Citera
2014-10-21, 12:07
Medlem
Citat:
Eller så kämpar hon med den kognitiva dissonansen. 'Hur ska jag nu vränga till det, mot bättre vetande, mot det hållbara och äkta, det sunda'
Citera
2014-10-21, 12:14
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:

Människor är efter åratal av upprepad propaganda så förkalkade i sin process att välja åsikter att det helt handlar om magkänsla, betingning och pavlovs hundar. Dom tänker sig en framtid där man ömsom hyllar - ömsom fördömer människor utefter i vilken grad man kämpade mot SD, på samma sätt som man idag älskar att bedöma godheten hos människorna under och efter andra världskriget utefter i vilken grad man kämpade mot nazismen. Ingen vill vara Aftonbladet (som satsade på fel häst under andra världskriget) utan alla vill förstås vara framtidens Raoul Wallenberg.

Kan tänka mig att Karin dagdrömmer om att hennes barnbarn år 2050 får komma till stadshuset och medalj av Bonniers för hennes egna "kamp mot ondskan".

Framtiden kan dock halka in på ett oväntat spår för dessa högljudda moralister och förhoppningsvis blir det just dom själva som blir föremål för undersökning i timslånga reportage med temat hjärntvätt och ondska om sjuttio år.
Citera
2014-10-21, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Karin skriver:

Detta uttalande upprör Karin oerhört mycket, så hon avslutar krönikan med:

Det är nästan så man kan tro att Karin håller med Mattias om att en strid nu pågår som går in i en mer avgörande fas. Karin är extremt upprörd över uttalandet men förklarar inte riktigt varför. Är det för att hon är en kosmopolitisk kulturradikal och Mattias en värdekonservativ patriot? Den grundläggande teorin om en strid håller hon ju uppenbarligen med om.
Väljarna har inte bett om någon ideologisk strid. De har bara konstaterat att migrations- och integrationspolitiken är ett totalhaveri och de vill få stopp på det. Det råkar bara finnas ett parti som håller med. Med det partiet följer besvärande rötter och ett socialkonservativt bagage. Detta bagage har Karin och hennes gelikar blåst upp till "fascism". Deras analys är att fascismen nu har stöd av 13% och måste nedkämpas genom vattentät isolering. Alla måste hålla gränsen.

Karin slåss mot SD:s ideologi. Väljarna slåss inte nödvändigtvis för SD:s ideologi, de slåss för minskad invandring. Men om etablissemanget fortsätter tjura så här kommer väljarna snart att börja hålla med om hela SD:s ideologi också, för den är säkert bra eftersom alla andra verkar ha tappat förståndet. Är de så knäppa med invandring kanske allt annat de tycker är dåligt också.

Ska jag vara ärlig tror jag att Karin någonstans längs vägen förstått att väljarna i första hand vill ha minskad invandring, inte SD vid makten. Men eftersom minskad invandring är mot Karins personliga variant av socialdemokrati så tar hon tillfället i akt att klistra "SD" på allt som andas tankar om minskad invandring. Hon vill inte bara hålla en vattentät vägg mot SD-samröre, hon vill även att SD ska vara en vattentät behållare där alla tankar på minskad invandring kan isoleras utan att sippra ut. Den sistnämnda strategin är så chockerande feltänkt att jag är väldigt glad att hon inte är officer i försvaret med ansvar för militär strategi. Hon skulle fixa så att vi var omringade en halvtimme efter fiendens landstigning.
Citera
2014-10-21, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Tråden har över åren gått i cirklar ett par varv om det är höger eller vänsterpolitiker som bär skulden för den monumentala invandringen, via några återkommande cirklar i cirklarna när det ältas om huruvida liberalism är en vänster eller högerideologi.

Sanningen verkar vara att massinvandringen är en överideologi som får vänster och höger att lägga meningsskiljaktigheter åt sidan och får såväl vänster som höger att göra våld på sina egna ideologier. Hur skall man annars kunna förklara en vänster som med glad min medverkar till lönedumpning och utarmning av välfärdssystemen? Hur skall man annars kunna förklara en höger som öser in bidragstagare som ökar omfördelningen, höjer skattetrycket och erroderar civilsamhället?

Likt många allvarliga olyckor så är det inte en enda punkt som fallerar, utan det är en en rad av olyckliga osannolikheter och missgrepp som skapar en katastrof likt Harrisburg, Titanic och svensk invandring. Min teori är att den huvudsakliga orsaken till invandringskatastrofen är svenska jounalister, som råkat hamna i en position där omkringliggande säkerhetssytem fallerar och därmed kunnat skapa enorma skador.

Inom biologin så vet alla att en monokultur är mycket känsligare för angrepp än en diversifierad flora. I Sverige har vi tyvärr intellektuella monokulturer i form av konsensuskultur och likformiga utbildningar för journalister (de gillar lika). Detta har gjort att en infektion har fått närmast hundraprocentig penetration.

Ett bärande element i svensk journalistkultur är att man skiljer på åsiktsjounalistik (ledarsidan) och nyhetsjournalistik. Samtidigt är journalisterna extremt vänstervridna och med en politisk agenda som drivkraft. Där erbjuder värdegrundsdemokratin och skambeläggandet av alla andra åsikter ett alexanderhugg som frigör den inre aktivisten hos journalisten, utan att behöva tulla på principerna; genom att utdefinera vissa politiska åsikter som varande inte åsikter utan ondska/fel/okunskap så har man elegant gått runt kraven på åsiktsneutralitet i nyhetsjournalistiken.

Genom att etablera detta paradigmet i så gott som samtliga mediekanaler så har man kunnat driva in hela det politiska spektrat i fållan, från vänster till höger.

De enda som stått immuna är alternativmedia som inte är stöpta i samma utbildningsmall, därför är de ett väldigt hot mot de etablerade journalisternas erövrade makt och måste bekämpas. Enter näthatsdebatt.

Sedan kan man såklart välja förklaringsmodell på nästa nivå; vad är det som driver journalisterna? Är det något så simpelt som maktens berusning, eller är det en viss etnicites överrepresentation i medieskrået?

Jag är inte helt säker på journalisternas makt eller makthunger i denna fråga, ej heller tror jag att massinvandring är något slags överideologi. Är det inte fråga om makthunger, bristande kompromissvilja och viss bristande analysförmåga hos de statsbärande partierna och S och M? Både till vänster och höger finns asylinvandringsfantaster (V resp FP) som vid flera tillfällen har fått onormalt inflytande i migrationsfrågan för att de båda stora styvnackat låtit bli göra upp med arvsfienden - dessa två har inte fattat att asylpolitiken är en såpass viktig fråga att den inte kan behandlas som ett köttben att slänga till knähunden, utan tvärtom kräver just statsbärande partiernas fulla ansvar. Senaste mandatperioden räckte det inte till majoritet ändå, så då fick Alliansen gå till MP för hjälp.

Det pratas om att S och M borde bilda koalition för att utesluta SD och säkerställa massinvandringen, men jag undrar om de inte med facit i hand bannar sig själva för att de inte istället redan på 90-talet bildade koalition för minskad invandring. På så sätt hade de sluppit bry sig om sina små stödpartier i den frågan, och framstått som just ansvarsfulla och statsbärande i ett slags populistisk mening - följt folkviljan. Dessutom hade de sluppit NyD och SD. Det hade ju varit en kraftfull signal till FP och V från de båda stora: "Ni får ivra för asylinvandring bäst ni vill, men ni har väldigt litet stöd för det i befolkningen, och vi prioriterar demokratiska spelregler och ansvarsfull politik i denna viktiga fråga. Därför gör vi en blocköverskridande överenskommelse". Då hade de förmodligen legat kvar på 30-40% istället för 20-30.
Citera
2014-10-21, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
...

Hon håller fast vid argumentet med svingande järnrör iallafall, jag tror att de argumentet snart kommer få fäste och vända opinionen.

När man inte ens efter ett rekordval för SD kan komma på ett nytt argument, utan fortsätter med järnrören, har man verkligen inte många argument att välja bland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in