2014-11-07, 18:51
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Stödjer detta projekt fullt ut (är ej ironisk). Gärna mångdubbelt mer resurser. Tiggarna lever under extremt usla förhållanden och bör inte behandlas sämre än flyktingar. Varför särbehandla dem med med slottsliknande byggnader? Ge romerna tvåhundra om dan kontant på det så att de slipper tigga. Fördelen med romer är ju att de reser hem igen efter ett antal månader.

Jag håller helt och hållet med. Viktigt att veta är att de tiggande zigenarna på flera sätt också utgör den minst skadliga invandringen till Sverige. Ett av skälen är att zigenarna lyckas nå fram och irritera den självgoda, urbana, medelklassen. Det som somaliehucklen, kriminella araber och unga ensamkommande unga afghanska män inte förmår lyckas alltså zigenarna med.

Åsa Linderborgs artikel är intressant och påvisar viss sjukdomsinsikt. Linderborg har delvis insett att dårarna har tagit över på kliniken.
Citera
2014-11-07, 18:57
Medlem
Själv väntar jag på när feministerna kommer börja bråka angående hudfärg också. Rasifierade kvinnor mot vita kränkta kvinnor alltså. För hur kan vita svenska tonårstjejer och vita svenska kvinnor veta något om det historiska och nutida förtryck som rasifierade tjejer och kvinnor utsatts och utsätts för?

Hade varit skoj att se hur mycket tålamod vita svenska tonårstjejer och vita svenska medelålders kvinnor har med att ständigt bli kallade vita vita vita och kränkta kränkta kränkta. Men det tar ett tag till kanske. Sen höjs rösterna på kvotering och vita medelålders kvinnor ska bytas ut och vita tonårstjejer ska bara hålla käften för dom fattar ingenting på grund av sin hudfärg och så.

Eller så kommer folk inse hur jävla larvigt det här är innan dess. Förhoppningsvis.
Citera
2014-11-07, 19:01
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Själv väntar jag på när feministerna kommer börja bråka angående hudfärg också. Rasifierade kvinnor mot vita kränkta kvinnor alltså. För hur kan vita svenska tonårstjejer och vita svenska kvinnor veta något om det historiska och nutida förtryck som rasifierade tjejer och kvinnor utsatts och utsätts för?

Hade varit skoj att se hur mycket tålamod vita svenska tonårstjejer och vita svenska medelålders kvinnor har med att ständigt bli kallade vita vita vita och kränkta kränkta kränkta. Men det tar ett tag till kanske. Sen höjs rösterna på kvotering och vita medelålders kvinnor ska bytas ut och vita tonårstjejer ska bara hålla käften för dom fattar ingenting på grund av sin hudfärg och så.

Eller så kommer folk inse hur jävla larvigt det här är innan dess. Förhoppningsvis.
Bollen är redan i rullning och har varit så ett tag:

Citat:
De flesta invandrade och/eller icke-vita feminister är nog vana vid dessa dubbla feministkänslor. Å ena sidan glädje över att få tillhöra den feministiska gemenskapen. Men också en känsla av att ”våra frågor” är just ”våra frågor” och de kan vänta.

Detta var tydligt till exempel i Uppdrag Gransknings program om näthatet där bland andra Maria Sveland och andra feminister läste upp citat från sina näthatare. Eftersom alla var vita i programmet sades ingenting om rasismen som lika mycket driver näthatet som sexismen. Och när några näthatare ställdes till svar, hade programmet valt näthatare med invandrarbakgrund.
http://www.dagensarena.se/opinion/styvsystrar/
Citera
2014-11-07, 19:11
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Och när några näthatare ställdes till svar, hade programmet valt näthatare med invandrarbakgrund.

Vaddå? Det kanske var dom enda som fanns att uppbringa. Det skriver inte "dagens arena" något om. Vet dom, alltså, vet dom verkligen vilka näthatare som fanns där och då? Självklart inte. Men man liksom insinuerar att det fanns med annan, rätt, bakrund att välja på. Men gjorde det det?
Tittar man på kvinnosyn generellt, vilket dagens arena absolut inte vill, så skilljer sig den radiaklt mellan Sverige och mellanöstern. Så ur den synvinkeln borde det rimligen finnas betydligt fler att hämta bland den mer berikande delen av befolkningen.
Citera
2014-11-07, 19:12
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag håller helt och hållet med. Viktigt att veta är att de tiggande zigenarna på flera sätt också utgör den minst skadliga invandringen till Sverige. Ett av skälen är att zigenarna lyckas nå fram och irritera den självgoda, urbana, medelklassen. Det som somaliehucklen, kriminella araber och unga ensamkommande unga afghanska män inte förmår lyckas alltså zigenarna med.

Åsa Linderborgs artikel är intressant och påvisar viss sjukdomsinsikt. Linderborg har delvis insett att dårarna har tagit över på kliniken.

Du har fattat min poäng. Tiggarna är självförsörjande - om än ett irriterande inslag. Några krav på särrättigheter ställer de inte heller. Skänk en slant så sköter jag mitt och du ditt. Skulle organisationen som vill hjälpa romer öka radikalt skulle mångkulturdebatten ta ny riktning.

Romerna är de facto européer, men lever lika uselt som de flyktingar som kommer hit gjorde innan. Låt mottot vara att ingen ska behöva tigga inom eu och ta hand om våra egna. Om Rumänien inte kan hantera romer på grund av att man allmänt är ett skitland bör eu:s bidragskran hamna hos svenska aktörer istället. Vilket jag tror MP och V skulle stödja helt. Pengar finns och här borde godhetsindustrin finna ny marknad. Moral är ju i paritet med plånboken. Ett halvår på kollo i Sverige med uppfräschning och lite pengar på fickan där eu betalar notan vore ett bra förslag från SD och en ingång till godhetsetablissemanget. Jag bjuder på den idén. Tänk er Åkesson och Romson i tårfylld omfamning.
Senast redigerad av TheLucky 2014-11-07 kl. 19:15.
Citera
2014-11-07, 19:37
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Du har fattat min poäng. Tiggarna är självförsörjande - om än ett irriterande inslag. Några krav på särrättigheter ställer de inte heller. Skänk en slant så sköter jag mitt och du ditt. Skulle organisationen som vill hjälpa romer öka radikalt skulle mångkulturdebatten ta ny riktning.

Romerna är de facto européer, men lever lika uselt som de flyktingar som kommer hit gjorde innan. Låt mottot vara att ingen ska behöva tigga inom eu och ta hand om våra egna. Om Rumänien inte kan hantera romer på grund av att man allmänt är ett skitland bör eu:s bidragskran hamna hos svenska aktörer istället. Vilket jag tror MP och V skulle stödja helt. Pengar finns och här borde godhetsindustrin finna ny marknad. Moral är ju i paritet med plånboken. Ett halvår på kollo i Sverige med uppfräschning och lite pengar på fickan där eu betalar notan vore ett bra förslag från SD och en ingång till godhetsetablissemanget. Jag bjuder på den idén. Tänk er Åkesson och Romson i tårfylld omfamning.

MP vill att Sverige permanent ska bli "romernas nya hemland"... så visst stöder MP ditt förslag. Jag hoppas, att SD - till skillnad från MP och du själv (?) - inte tycker, att det är en god idé. Det finns ca 10 miljoner romer i Europa. Om bara hälften av dessa slår sig ned i "romernas nya hemland" = Sverige...
Citera
2014-11-07, 19:42
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Om Rumänien inte kan hantera romer på grund av att man allmänt är ett skitland bör eu:s bidragskran hamna hos svenska aktörer istället. Vilket jag tror MP och V skulle stödja helt. Pengar finns och här borde godhetsindustrin finna ny marknad. Moral är ju i paritet med plånboken. Ett halvår på kollo i Sverige med uppfräschning och lite pengar på fickan där eu betalar notan vore ett bra förslag från SD och en ingång till godhetsetablissemanget. Jag bjuder på den idén. Tänk er Åkesson och Romson i tårfylld omfamning.

Fullständigt livsfarligt.

Vänsterister har ingen övre gräns och ökar alltid kraven. Om man ger dem lillfingret så kommer man tids nog förlora halva överkroppen. Det enda sättet som fungerar i längden är att säga nej. Men bör vi inte ... nej! Om vi ser det ifrån den här synvinkeln ... nej! Förtryck! ... nej, sluta tjafsa.

Misstaget som högern har gjort sedan egentligen alltid är att man utgått ifrån att vänsterfolk fungerar på samma sätt som normala lätt konflikträdda människor. Alltså att man har nåt sorts helhetsperspektiv och väger intressen samtidigt som man helst vill slippa tjafsa. Vänstern skiter i sådant och har sin utopi att kämpa för. Normalt funtade tror att man kan komma nånvart genom att göra en deal. Nånstans mittemellan de olika åsikterna. Sedan så lugnar hysterikorna ner sig. Så är det inte. De kommer aldrig att ge sig och alla eftergifter driver systematiskt hela samhället ner i deras djupa hål av vansinne. Alla försök att lura över godhetsindustrin till den goda sidan kommer att explodera i ansiktet på oss då de bara kommer bli eggade att utöka sin social justice warrior-parasitagenda.
Citera
2014-11-07, 19:55
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Stödjer detta projekt fullt ut (är ej ironisk). Gärna mångdubbelt mer resurser. Tiggarna lever under extremt usla förhållanden och bör inte behandlas sämre än flyktingar. Varför särbehandla dem med med slottsliknande byggnader? Ge romerna tvåhundra om dan kontant på det så att de slipper tigga. Fördelen med romer är ju att de reser hem igen efter ett antal månader.
Varför skulle dom sluta tigga om dom får skattepengar? Det är dessutom ett säkert sätt att locka hit större delen av befolkningen i östra Europa och stora delar av befolkningen i södra Europa.

En insändare i Örnsköldsviks Allehanda med samma ide
Citera
2014-11-07, 19:56
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Staffan Danielsson, fd riksdagsman för c, har nu klivit fram och startat ett litet facebookupprop Upprop för en sansad asyl- och flyktingpolitik. Man undrar varför han inte kunde gjort detta före valet.

https://www.facebook.com/uppropmigration?ref=profile

Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Mycket märkligt. Varför gör han detta?

Citat:
Ytterst mager info på sidan förutom en bild på Danielsson. Naturligtvis är linslusen Jerlerup där och gör sig till. I övrigt inget konkret.

Han gör det för att han inte längre är riksdagsman och därmed är fri att han en avvikande uppfattning från partiet. I Sverige är inte en riksdagsplats en maktposition, utan en form av guldbursfångenskap. I vissa fall kan man alltså ha större inflytande som före detta riksdagsledamot. Mycket märkligt, och definitivt ett demokratiskt problem.
Citera
2014-11-07, 19:59
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Staffan Danielsson, fd riksdagsman för c, har nu klivit fram och startat ett litet facebookupprop Upprop för en sansad asyl- och flyktingpolitik. Man undrar varför han inte kunde gjort detta före valet.

https://www.facebook.com/uppropmigration?ref=profile

Vilken idiot. Förstår han inte vad det är för parti han företräder? Man kan inte låtsas företräda ett parti som fanns för 50 år sen som att ingenting har förändrats.
Citera
2014-11-07, 20:52
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Han gör det för att han inte längre är riksdagsman och därmed är fri att han en avvikande uppfattning från partiet. I Sverige är inte en riksdagsplats en maktposition, utan en form av guldbursfångenskap. I vissa fall kan man alltså ha större inflytande som före detta riksdagsledamot. Mycket märkligt, och definitivt ett demokratiskt problem.
Han har skrivit i ämnet på SvD långt innan valet, medan han fortfarande var riksdagsledamot.
Citera
2014-11-07, 20:53
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Eftersom jag gick i skolan på den tiden kunskaper fortfarande var viktigare än värdegrund och mångfaldsarbete känner jag mycket väl till begreppet pyrrhusseger.

En sådan karaktäriseras av att den vinnande parten lider kraftiga förluster, och vad jag hävdar är att media knappast led några förluster under höstens val. Tvärtom.

Mångkulturivrarna vann makten men SD fick 13%. Räkna med att denna förlust känns även om man ännu så länge segrar. SDs tillväxt och mediedöden gör att de har tiden emot sig.

Citat:
Istället är man nu trygg i vetskapen om att det bångstyriga folket inte kan komma med några gerillaanfall på ytterligare fyra år om inte nyval hålls. Därför kan vi vara alldeles säkra på att samtliga media oavsett partifärg kommer gör sitt yttersta för att förhindra ett nyval för att ostört kunna ägna fyra år av nednötningskrig mot sina motståndare. Det är det vi ser nu; varje dag så matas vi med dagens asylsnyftare eller rom-repotage. Varje dag.

Det är onekligen så att man får lite kräks i munnen när man ser att den borgerliga pressen hellre låter Löfvens muppministär sitta vid makten än riskerar ytterligare procentenheter till SD.

Vi får se hur många tidningar som är i livet om fyra år. Kanske kam vi vid det laget träffa vapenbrottslingen Thomas Mattsson på en arbetsförmedling nära dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in