2011-07-31, 17:17
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaceinhell
Och Dogdylan är hans bjällerprydda narr.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article13391464.ab
Gardell:
Gardell är en gravt vänstervriden och ohederlig debattör - vilket kan noteras i ovanstående svårartat tendensiösa beskrivning av Ernst Jungers tänkande.
Samma guilt-by-association som är allestädes närvarande i svensk media dessa dagar...Har Jimmie Åkesson torgfört Fjordman? Var, hur och när Gardell? Om man fördömer islamistiska terrordåd är man då islamofob? Om man inte gillar att författare/konstnärer som kritiserar/parodierar islam hotas till livet och utsätts för våldsamma angrepp är man då islamofob och i samma gäng som Breivik? Breiviks gäng börjar nu bli väldigt stort.. "Helt i strid med befintlig empiri påstås att västvärlden sedan 1300 år befinner sig i en ödesmättad konflikt med islam" - haha den var bra.
Gardell:
Gardell är en gravt vänstervriden och ohederlig debattör - vilket kan noteras i ovanstående svårartat tendensiösa beskrivning av Ernst Jungers tänkande.
Samma guilt-by-association som är allestädes närvarande i svensk media dessa dagar...Har Jimmie Åkesson torgfört Fjordman? Var, hur och när Gardell? Om man fördömer islamistiska terrordåd är man då islamofob? Om man inte gillar att författare/konstnärer som kritiserar/parodierar islam hotas till livet och utsätts för våldsamma angrepp är man då islamofob och i samma gäng som Breivik? Breiviks gäng börjar nu bli väldigt stort.. "Helt i strid med befintlig empiri påstås att västvärlden sedan 1300 år befinner sig i en ödesmättad konflikt med islam" - haha den var bra.

Det är ju sant att Ernst Jungers ansåg att den tyska identiteten återföddes i "våldet". Detta var dock poetiskt talat och precis som när han skrev att han var en sorts (kaos)-anarkist. Bara för att någon är vänster så innebär det ju inte att det den skriver är "dåligt". Jag tycker väldigt mycket om Aftonbladets LO-ägda kultursidor. Det är betydligt mer intellektuella och stimulerande än det skräp som Bonnier ägda DN och Schibsted ägda SvD producerar på sina kultursidor. Det är inte Åkesson som är den som spinner kring "Islam". Det är Kent Ekeroth, Ted Ekeroth och Björn Söder.
Till och med Oslo-mördaren hämtade inspiration i Islam, precis som Ernst Jungar, även om Jungar var starkt emot terrorism och den sortens av våldsförhärligande och hyllande till det oprovocerade våldet på kvinnor, barn och oskyldiga som Oslo-mördaren ägnade sig åt. Själv finner jag mycket spännande i esoterisk nationalism, vilket även inkluderar islamisk religöst betingad nationalism. Jag menar, är Tage Lindbom eller för den delen Mohammed Omar, både muslimska konveriteter "terrorister" eller för den delen våldsamma?
Jag tror inte det.
Citat:
Snarare liberal med insikt i nationalismen, oavsett om den är judisk, vit eller muslimsk. Skillnaden är att jag inte anser att det är rimligt (och så har jag tyckt hela tiden) att man skall hetsa mot Islam som en övernaturlig ”kraft” som skall ta över västvärlden. Den islamistiska terrorismen är motiverad på grund av politisk, kulturell och ekonomisk invention i MENA. Vad den här ”counter-jihad”-rörelsen har gjort är att sprida oresonligt hat mot muslimer och Islam och talat om en kommande domedag. Detta är i detta som problemet ligger.
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Länka till vad Gardell skrev så skall jag analysera.
Nu när du har bytt skepnad till en islamvurmande anti-sionist med insikt i "judefrågan" så vet man inte var man har dig längre. Uttryck som "Gardell är kung" blir nästan för mycket... Inte för att jag följt dina inlägg direkt men ändå, har minne av andra takter från dig.
Nu när du har bytt skepnad till en islamvurmande anti-sionist med insikt i "judefrågan" så vet man inte var man har dig längre. Uttryck som "Gardell är kung" blir nästan för mycket... Inte för att jag följt dina inlägg direkt men ändå, har minne av andra takter från dig.
Istället för att försvara alla folks rätt till emancipation och hylla kulturell mångfald och vikten av kommunitära gemenskaper har de här ”kulturnationalisterna” helt eller nästan helt adopterat en aggressiv neo-konservativ retorik. Nu röstade förvisso Sverigedemokraterna nej till inventionen i Libyen. Men om sådana som skriver på ”Gates of Vienna” fick bestämma så skulle MENA brinna dagarna i ända. Den sortens nationalism är jag inte okej med, precis om jag inte gillar hatisk och icke-intellektuell nationalism. På samma sätt är jag inte okej med Varnagels nihilistiska Hitlerism och hans förkärlek för att utrota andra folk, bara "den vita nordiska rasen" överlever.
Här är länken till Gardells artikel:
Senast redigerad av Dogdylan 2011-07-31 kl. 17:29.
Senast redigerad av Dogdylan 2011-07-31 kl. 17:29.