http://www.newsmill.se/artikel/2011/...stiska-uttryck
Den för debattörerna i den här tråden förmodligen välbekanta galningen, europahataren och våldsverkaren Tobias Hübinette har skrivit en gaaaaaalet lång artikel på Newsmill med anledningen den nyligen uppblossade debatten kring rasistiska kinapuffar. På intet vis förvånande att denne herre vill få ett par sylar i vädret här..
Troligen ingen högoddsare att gemene man och de flesta sansade människor betraktar den här typen av "debatter" som antirasismens och mångkulturalismens absolut mest löjeväckande uttryck. Vill även minnas att upprinnelsen till det här, den koreanske journalisten Patrik Lundbergs gråtande över kinapuff-rasismen, innehöll en hänvisning till Nogger Black-kampanjen, vilken då gjorde gällande att glassen givit upphov till ett "ramaskri".
Detta är en ren och uppenbar lögn, vilket Lundberg rimligtvis måste veta. För de vars minne sviker så blev den halvstatliga organisation som stod bakom kampanjen, Centrum mot Rasism, fullständigt utskrattad av ALLA. Sabuni kallade organisationen oseriös och hävdade att finansieringen skulle dras in, något jag inte vet huruvida det skedde eller ej.
Glassen drogs heller inte in pga kampanjen som Lundberg hävdar, utan pga sedvanlig och rutinmässig rotation bland GB:s glassar. Något jag iofs beklagar då glassen var mycket god och därtill väldigt rolig att äta efter det att den blivit rasiststämplad
Samtidigt är det här lite att bryta ny mark för anti-rasisterna. Hittills har man ju så gott som ignorerat östasiaterna i sin "världsåskådning". De har ingen given plats i en så att säga identitetspolitisk offerhierarki. Detta beror förstås på bristen på historiska övergrepp mot dessa från europeiskt håll, kolonialism, slavhandel etc.
En sak som jag tänker lite på är vilken effekt den här typen av debatter har på det allmänna klimatet. Det område som "anständiga" debattörer har att röra sig inom på den politiska skalan är ju tämligen snävt och borde vara hyfsat konstant rent "storleksmässigt" i en konsensuskultur som Sverige, om ni begriper vad jag menar. Däremot kan det förstås flyttas åt både det ena och det andra hållet. Frågan är då om dylika debatter är så löjeväckande att de har en rent kontraproduktiv effekt och flyttar konsensus åt "vårt" håll, så att säga, eller om de tjänar till att dra åt PK-tumskruvarna ytterligare ett varv genom att vara så galna att de legitimerar hållningar som objektivt sett är helt vansinniga men vid en jämförelse ter sig riktigt förnuftiga.