2014-06-13, 11:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tror du verkligen att den som utslungade anklagelsen verkligen har hört något annat, än vad som sades: "Jag har inte sagt nån'ting om den frågan"?

Det räcker ju med en anklagelse - utan några som helst belägg - för att svenska journalister ska starta en medial lynchning. Det finns en mängd fall genom åren... Forserum, tågvärden, etniskt segregerade bussar, påstådda attacker mot muslimska kvinnor, en rom som sager sig ha slängts ut från Sheraton m.m. m.m.

Den som utslungar anklagelsen, är rimligen vid det här laget van vid, att om någon, som inte är vit anklagar någon som är vit, så synas inte korten. (Så gott som) ALLA anklagelser mot enskilda (etniska) svenskar eller mot hela den vita befolkningen i Sverige accepteras... och journalistkåren startar en häxjakt. Han spände kanske bågen lite väl högt i det här fallet, eftersom det fans en ljudupptagining... men försöka duger.

-----

Det är vid ca. 58.40 som man ska lyssna.
För många år sedan, under hysterin med "förträngda minnen" & vansinniga pedofilanklagelser så gjorde Jan Guillou ett TV-program där han plockade sönder fenomenet fullständigt.
Han hittade närmast ordagrant identiska partier i den tidens utredningar, "forskning" & lagförslag som han hittade i boken "Häxhammaren" från 1487 som användes för att avslöja, döma & bränna Häxor under häxprocesserna.

Exemplen var många, "barn ljuger aldrig", "att neka mot anklagelser är ett bevis på att man är skyldig" osv...

Kanske dags för farbror Jan att komma ut på banan en sista gång innan pensionen.
Citera
2014-06-13, 11:07
Medlem
BaalZeBubs avatar
I debattserien om identitet i Svd har vi nu en ovanligt välskriven kritik mot den splittrande identitetspolitik som finns underförstått i modern svensk vänster och mångkulturalism.

http://www.svd.se/kultur/debattserie...84.svd?sidan=1

Författaren Håkan Lindgren (jag undrar vilken av flera alternativa Håkan Lindgren det är) ställer dock mycket på huvudet, och kastar ut hela BB tillsammans med kuvöserna.

"Identitetstänkandet förpackar reaktionära idéer som progressivt vänstertänk: det måste vara århundradets mest framgångsrika marknadsföringskupp.

Någon kunnig person borde skriva historien om hur det gick till när identitetstänkandet lyckades vända postmodernismen ut och in som en handske: från dekonstruktion av all autenticitet gick det förvånansvärt lätt att återvända till en bergfast tro på autentiska gemenskaper. Islamism, gnällpopulism och rasism är alla del av samma stora rörelse: tillbaka till de dummaste och mest förnedrande formerna för kollektiv identitet."

Även om artikeln inte använder just de begreppen, så är den ju egentligen en mycket skarpare kritik mot mångkulturen ('multikulti') än mot den identitära rörelsen. Mångkulturen är splittrande, och kommer nog snart även i Sverige att ersättas med en återgång till integrationspolitik. Men det identitära tänkandet handlar mer om identitetens goda sidor, och om att sluta sig samman kring ett gemensamt arv. Hoppas jag iallafall.

Håkan Lindgrens recept kan dock göras enkelt till en slags populistisk liberal politik, kanske något för folkpartiet: Individens, medborgarens, den universella människans kamp mot vänsterns och högerns destruktiva hyllande av de mest exotiska identiteter.
Citera
2014-06-13, 11:08
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Just häxbränningarna har man ju faktiskt börjat närma sig:

(FB) Fredrik Federley (C) arrangerade häxbränning - bra sätt att bekämpa rasism?

Så ironiskt. Såg han verkligen inte själv hur man skulle kunna tolka det där.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är vid ca. 58.40 som man ska lyssna.

Så är det. Ursäkta mig.
Senast redigerad av manamanah 2014-06-13 kl. 11:11.
Citera
2014-06-13, 11:19
Medlem
glimmandes avatar
I granntråden så har det kommit fram att public service ej längre får avgiftsbelägga datorer som tv-mottagare. Innebär att ännu fler neddragningar är att vänta inom journalistskrået (så länge som de ej hittar på andra finansieringssätt).

Lite oklart hur det beslutet kommer påverka journalistkåren. Kan ju leda till ett ännu mer kompakt pk-tänkande bland de anställda för att visa sin pålitlighet innan neddragningarna. Mindre regimmedia innebär även att alternativmedia relativt sett blir större.
Citera
2014-06-13, 11:40
Jag har inte riktigt bestämt mig för om tidningsdöden beror på avsaknaden av insikt när hornalisterna hånar sin enda inkomstkälla, läsaren, eller om det bara är en oundviklig konsekvens av tekniska framsteg där gammelmedia mer och mer börjar likna kassettbandet?

Däremot känns det absolut som att de kvarvarande själlösa bastarderna kommer att bli än mer rabiata för att visa husse att de duger, ett exempel är Metromannen från Södermalm som outade sig själv som Flashbackare för att visa hur duktigt han blivit omprogrammerad:

http://www.idg.se/2.1085/1.565206/fo...t-pa-flashback

Citat:
"Jag slåss i dag för ett inkluderande nät, ett inkluderande land. I den kampen ingår att slå ner hårt på rasistiskt och sexistiskt språkbruk, oavsett vem det kommer från – naturligtvis inklusive mig själv. Jag beklagar att mina inlägg kommer ligga kvar, som minnen av en tid då jag anpassade mitt språkbruk efter människor som hatar. Jag ber om ursäkt för dem. Och jag kommer använda dem för att sporra mig själv att ännu ivrigare kämpa för en bättre morgondag."

Den lokala tråden: (FB) Vad vet vi om Jack Werner?
Citera
2014-06-13, 12:03
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
"Jag slåss i dag för ett inkluderande nät, ett inkluderande land. I den kampen ingår att slå ner hårt på rasistiskt och sexistiskt språkbruk, oavsett vem det kommer från – naturligtvis inklusive mig själv. Jag beklagar att mina inlägg kommer ligga kvar, som minnen av en tid då jag anpassade mitt språkbruk efter människor som hatar. Jag ber om ursäkt för dem. Och jag kommer använda dem för att sporra mig själv att ännu ivrigare kämpa för en bättre morgondag."

Notera återigen de religiösa övertonerna. Han ska späka sig själv, och "slå ner på" meningsmotståndarna. Vad vi har här är en återfödd flagellant, den katolska radikala sekten som piskade sig själva för att sona sin skuld och anklagade sina meningsmotståndare för att vara i lag med djävulen (de dödade även judar, vilket passar bra in i symboliken med svensken som den nutida juden).

I detta fall, som alltid, är ju piskandet enbart symboliskt. Jack Werner kommer knappast flytta från sitt Reimersholme till Rinkeby.
Citera
2014-06-13, 12:22
Medlem
Mycket mycket märklig intervju med Urban Ahlin som gjordes i måndags men först nu nått Twitter. Han tänker förmodligen att i en valrörelse så riskerar man inte kritik från de egna, så han kan säga vad han vill. Men det här är att gå för långt. Han säger i praktiken att Sverigedemokraterna har en bra invandringspolitik men att Socialdemokraterna är nästan lika bra.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5884245

Twitter har börjat dreva och en del har börjat gotta sig åt tanken på att Urban Ahlin snart ska kräla i stoftet.
Senast redigerad av Andraandningen 2014-06-13 kl. 12:29.
Citera
2014-06-13, 12:34
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Mycket mycket märklig intervju med Urban Ahlin som gjordes i måndags men först nu nått Twitter.

Röstfiske pågår. Studerar man vilka internationella grupper Ahlin frotterar sig med så är det inte direkt de multikulti- och globaliseringskritiska, om man säger.
Citera
2014-06-13, 12:48
Bannlyst
Citat:
Mycket mycket märklig intervju med Urban Ahlin som gjordes i måndags men först nu nått Twitter. Han tänker förmodligen att i en valrörelse så riskerar man inte kritik från de egna, så han kan säga vad han vill. Men det här är att gå för långt. Han säger i praktiken att Sverigedemokraterna har en bra invandringspolitik men att Socialdemokraterna är nästan lika bra.

Twitter har börjat dreva och en del har börjat gotta sig åt tanken på att Urban Ahlin snart ska kräla i stoftet.

Alliansen, Miljöpartiet, Extremvänstern, Aftonbladet etc reagerar starkt

Citat:
Erik Ullenhag
‏@erikullenhag
Förutsätter att S partiledning tar avstånd från Urban Ahlin när han vill tävla med SD om att begränsa invandring. http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5884245

Citat:
Maria Ferm
‏@MariaFerm
Helt fel att försvåra för människor att komma till Sverige. Öppenhet och medmänsklighet är det som behövs.

Citat:
Daniel Wiklander
‏@DanielWiklander
Urban Ahlin. pic.twitter.com/76sgXOrIco "They took our jerbs!"

Citat:
Ehsan Fadakar
‏@ehsanfadakar
Urban Ahlin hävdar att SD:s politik egentligen är Socialdemokraternas. Tar gärna emot texter om uttalandet. Mejla debatt@aftonbladet.se.
Citera
2014-06-13, 12:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Röstfiske pågår. Studerar man vilka internationella grupper Ahlin frotterar sig med så är det inte direkt de multikulti- och globaliseringskritiska, om man säger.
Kan det vara en testballong för ett sosseförsök att göra om FP's trick med "språktesterna"?
Citera
2014-06-13, 13:03
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan det vara en testballong för ett sosseförsök att göra om FP's trick med "språktesterna"?

Så är det nog men oss dödsnazister som redan tagit klivet över till den onda sidan blir det troligen svårt att omvända. Klivet är för stort helt enkelt och när man väl tagit det tittar man aldrig tillbaka. SD-väljare måste vara de minst rörliga som finns.

Men "journalisterna" i twitterflödet fattar fortfarande inte. De förstår verkligen inte att stigmat redan läkt ihop för längesen.
Citera
2014-06-13, 13:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Hmmm... tanker S inför valet försöka bryta upp borgelighetens och de extrema partiernas demagogiska grepp att sammaföra ALL invandring som "invandringen av människor"?

Citat:
Erik Ullenhag
‏@erikullenhag
Förutsätter att S partiledning tar avstånd från Urban Ahlin när han vill tävla med SD om att begränsa invandring.

N.b. "invandring" UNS.

Citat:
Maria Ferm
‏@MariaFerm
Helt fel att försvåra för människor att komma till Sverige. Öppenhet och medmänsklighet är det som behövs.

N.b. "människor" UNS.

Borgeligheten och de extrema partierna låtsas som en invandring av efterfrågad spetskompetens, av lönedumpande byggnadsarbetare, av utomeuropeiska tidningsbud, av socialfall, av kriminella och av krigsförbrytare kan dras over en kam som "invandringen av människor". S kanske vill skicka en liten signal till väljarna ... av tveksam seriositet... att man inte fullt ut delar det synsättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in