Citat:
Ursprungligen postat av
lampros
På SvD:s ledarredaktion av idag styr Tove Lifvendahl, liberal mångkulturist. Go figure hur kritiskt det då generellt blir mot PK-ism. Det har blivit lägre i tak skulle jag vilja säga, gällande det denna tråd handlar om.
Det har som sagt blivit låst. Mer låst idag än för ett år sedan kanske...?
När Dogdylan startade denna tråd i januari 2011 var det väl så där halvlåst i media. SD hade kommit in i riksdagen. Men man mötte motstånd i media. Tämligen hårt, men inte kompakt. Det gick ännu för vissa skribenter att lyfta problem med mångkulturism. Och det gick även efter Breivik samma år, anser jag.
2012 fortsatte ljusningen med folk som Janne Josefsson, Ulf Nilsson, Svante Nordin, Herman Lindqvist och andra MSM-röster. Men nu på sistone har det ideologiska klimatet hårdnat igen. När allt kommer omkring ska massinvandring inte få ifrågasättas. SD ska bekämpas med näbbar och klor av "eliten".
Men i processen har MSM tappat läsare och internet har klart etablerat sig i debattens mittfåra. Så spelet är i viss mån förändrat. 2013 har bevittnat en lågintensiv men påtaglig
game-changer i form av internethögerns etablering, trots "elitens" försök att stoppa den med lagstiftning. Och trots vissa aktörers försök med DDOS-attacker, mot ex.vis Avpixlat. Och trots försök att stoppa donationer till nyssnämnda sajt och andra.
Aktivitet pågår för att stoppa internethögern. Men jag tror inte det lyckas i längden.
You can't beat the power of the internet. För vi -- alla aktörer i internethögern, i vid mening -- är överallt och ingenstans. Och en sådan sak som SD:s 10%-stöd är omöjligt att radera ut med kampanjer. Lika omöjligt som att få folk att börja läsa printmedia igen.
- - -
Vad händer annars? Det är val i Norge idag. Får Frp 15%? Blir det Höyre-regering med Frp-stöd? Inte omöjligt. Norge ser lugnare på Frp-medverkan i en regering än vad vi gör med motsvarande parti i Sverige, där SD svartmålas bortom sans och vett. -- SvD har fått en ny chefredaktör, Fredric Karén. Han tycks satsa på ett liv på nätet. Välkommen i det gröna säger jag. -- Detsamma säger jag till LO:s nätsatsning Politism.se. Print är dött, lika bra att höja sin närvaro på nätet. Då får man förstås strida mot ideella sajter som Motpol (som ligger på 1853:e plats på Alexa, Politism ligger på 3839). Men "låt tusen tankeskolor tävla" som Mao sa.