2014-04-08, 20:47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Vill kort inskjuta att de som upplever att atmosfären blir skarpare och angreppen på Sverige-vänliga aktörer allt mer primitiva, bör ha i åtanke att riksdagsvalet nu faktiskt ligger ganska nära i tiden. I takt med att tiden krymper och SD:s opinionsstöd inte försämras så stängs nu nödutgång efter nödutgång i PK-mupparnas och Sverige-hatarnas korrumperade hjärnor.

Det är med 5 månader kvar till valet inte längre realistiskt att tro att SD kommer att åka ur Riksdagen. Ni må skratta åt hela idén, men det har varit och är en högst konkret förhoppning hos vänster-flummarna--de tror, hoppas och t o m räknar med att SD ska försvinna, eftersom det "måste" vara så. Emellertid kan de inte blunda för tidens gång, där sannolikheten för ett resultat under 4% försvinner i tidshorisonten lika obevekligt som en feltajmad köp-option i Ericsson B när lösendagen närmar sig. Tiden räcker helt enkelt inte till för att komma ikapp, med mindre än ett mirakel.

Nästa trappsteg på Sverige-hatarnas fantasivärld är ett resultat för SD som är sämre än 2010, även om det (tyvärr!) räcker till Riksdagsmandat... denna gång. Troligen är det väl denna vision man grupp-onanerar till i PK-bunkern. Om någon månad har emellertid tidsvärdet ätits upp även för denna option och nya primitiva utbrott av rent hat är att vänta från de så fridsamma vänster-clownerna.

Senare kapitel: "de är i alla fall mindre än Vänsterpartiet"; "i alla fall mindre än Miljöpartiet"; "i alla fall inte över 10%"... och där någonstans tar Sobril-burken slut.

- F.G
Senast redigerad av Fula Gubben 2014-04-08 kl. 20:49.
Citera
2014-04-08, 22:16
Medlem
longbow4ys avatar
Mediakrig eller media i krig?

Vad jag tycker mig se nu i valrörelsens upptakt är att Svenska medier kör i grunden samma taktik som skett och sker i Ukraina. Mediern verka försöka provocera fram våld som sedan kan ursäkta utomparlamentariska aktioner. Eller stora omkastningar i valresultatet
De pratar om våld, refererar till våld, hot, och annat som i grunden bara rör några enstaka extremister. De flesta dessutom på vänsterkanten. Varför görs dessa vilsna personer till huvudfråga i valet?

Det är inte ett krig i medierna det är ett krig fört av medierna mot väljarbasens åsikter.
Citera
2014-04-08, 22:33
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det börjar dra ihop sig till att bli riktigt obehagligt.

Media-krig är vad som kommer innan riktigt krig. Jag håller med, utvecklingen ser verkligen dyster ut.
Citera
2014-04-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Der ewige jude... Finner det ändå anmärkningsvärt att den judiska överrepresentationen av idéproducenter och "gatekeepers" inte framhålls mer i diskussionen om mediakriget om mångkulturen. Men det finns många som är rädda för att smutsa ner sig. Ändå! Så går det inte att bortse ifrån att många experter hör till samma "klubb".

Det är ett djupt sittande tabu som vi har fått med oss med modersmjölken. Många människor ser problemen, vill tala om dem, hitta lösningar -- men kämpar hårt med dubbeltänket när indiciekedjan pekar mot stammen. Delvis handlar det nog om en önskan att behålla någon slags anständighet -- man tror att en allt för kritisk hållning till judarna automatiskt kommer leda till "problem för saken". Att man ens tänker den tanken, är naturligtvis I SIG ett tecken på något! Varför har man just en sådan försiktighet och rädsla när det kommer till judarna, och inte när det kommer till, till exempel, zigenarna? Jag menar dessa fick ju smaka på herr Hitlers järnkvast i lika hög grad som judarna.

Visst man behöver ju inte tro på en judisk världskonspiration, bara för att samtidigt ser att judarnas kontroll över media (och betydande delar av den intellektuella produktionen), deras uttalade etnocentrism, deras historiska konflikter med vita kristna, har en ganska betydande del , i den situation vi befinner oss i idag. Den judiska mentaliteten är ett slags gift som vi hela tiden måste förhålla oss till. Vi är programmerade till att hela tiden tänka: "Vad är bra för judarna? Kan judarna ta illa upp för det här? Hur ska vi hjälpa judarna?" -- en slags parallell till det de rasifierade kropparna kallar "inverterad rasism". Ingen blir verkligt fri förrän man har gjort sig fri från det mentala judekryperiet (vilket i praktiken bara betyder att man slutar anse att judar är mer värda än andra människor, och att man vågar ge dem kritik i de fallen de förtjänar det).
Senast redigerad av Heliga.ansiktet 2014-04-08 kl. 22:48.
Citera
2014-04-08, 22:44
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Media-krig är vad som kommer innan riktigt krig. Jag håller med, utvecklingen ser verkligen dyster ut.
Finns i sammanhanget anledning att flagga för att polisen och säkerhetspolisen planerar för en het och våldsam upptrappning inför septemberhelgen. Renodlade gatustrider ligger inte långt borta och det politiska våldet från vänster, har av kulturelit och etablissemang i det närmaste fått klartecken och status av självförsvar eller förlängt nödvärn!

Jag skulle tänka mig väldigt noga för innan jag ställde mig till förfogande på någon lista för något parti som ligger utanför sju-tänket! I varje fall i egenskap av familjeförsörjare och förälder!! Det kan bli blodigt!!!

Media är i hög grad ansvariga för det uppskruvade och närmast hysteriska tonläget. Sverige är en mediakloak!
Citera
2014-04-09, 06:08
Medlem
KokaGrodas avatar
Medias ökande betydelse på den politiska utvecklingen i Sverige är tydlig. Se bara på vad medias ensidiga beskyddande av MP http://www.friatider.se/inte-en-enda...-om-mp-i-media har för inverkan. Jag snubblade över en artikel som åskådliggör hur snabbt värderingarna kantrat vänsterut http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd...e-papperslosa/
Då, i november 2010 för bara 3,5 år sedan var SD:s retorik betydligt fränare, många av de övriga partierna var fortfarande tveksamma till att ge illegala rätt till vård och skola, osv. Men med facit i hand har eliten verkligen lyckats "bra".... och medias roll i att pusha för MP:s tokerier kan inte nog underskattas. Allt som diskuterades i artikeln är nu genomfört, och mer där till faktiskt.
MP är vår tids cancersvulst.
Att vara antimiljöpartist borde vara självförsvar - men medias fotsoldater krigar ned allt.
Citera
2014-04-09, 07:12
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka

[...]

Media är i hög grad ansvariga för det uppskruvade och närmast hysteriska tonläget. Sverige är en mediakloak!

Trycket i kokaren har ökats väldigt snabbt bara under det senaste året. Och det är media, eller till media närstående aktörer, som är drivande i detta.

Vi har regleringen av kommentarsfälten och jakten på så kallade "näthatare", vilket kulminerade i Expressens uthängningar av privatpersoner. Vi har aktörer som Juridikfronten som polisanmäler bloggar och webbsidor. Vi har nu en konstnär som blivit kastad i fängelse, och av kulturrepresentanter kallad för "den ondaste av onda konstnärer". Samma kulturrepresentanter fullkomligt älskar när t.ex. Pussy Riot gör något provokativt i regimer de hatar.

Vi har det ständiga hatet, hetsen och lögnerna mot SD och SvP och dess representanter. Och allehanda "förbud" mot aktiva sverigedemokrater - alltså helt vanliga människor - i fackförbund och föreningar. Yrkesföreträdare som grötmyndigt - med medias goda minne och utan kritiska frågor - hävdar saker som "en läkare kan inte vara sverigedemokrat".

Och under senaste veckan så kramades vänstervåldet med mantrat "anti-fascism är alltid självförsvar".

Så visst väntar det en urladdning precis kring hörnet. Och den urladdningen kan komma från vilket håll som helst; det kan likväl vara en vänsternisse som mördar Åkesson som att det är en psykiskt instabil "näthatare" som breivikar.

Händer det senare så är jag helt övertygad att många i media kommer att jubla och att man kommer att pressa för hårda åtgärder mot sverigevänner. Partiförbud kommer antagligen bara att vara förnamnet.
Citera
2014-04-09, 08:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Så visst väntar det en urladdning precis kring hörnet. Och den urladdningen kan komma från vilket håll som helst; det kan likväl vara en vänsternisse som mördar Åkesson som att det är en psykiskt instabil "näthatare" som breivikar.
Känslan jag har fått, sedan Expressens "hembesök", är att det är just en psyksjuk "breivik" man försöker skrämma ut ur vassen. En cynisk kapplöpning där man hoppas provocera fram "rasistiskt" våld innan nästa muslimska terrordåd inträffar.

I väntan på det så skådar man "nazism", bakom varje buske.
Citera
2014-04-09, 08:32
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Trycket i kokaren har ökats väldigt snabbt bara under det senaste året. Och det är media, eller till media närstående aktörer, som är drivande i detta.

Vi har regleringen av kommentarsfälten och jakten på så kallade "näthatare", vilket kulminerade i Expressens uthängningar av privatpersoner. Vi har aktörer som Juridikfronten som polisanmäler bloggar och webbsidor. Vi har nu en konstnär som blivit kastad i fängelse, och av kulturrepresentanter kallad för "den ondaste av onda konstnärer". Samma kulturrepresentanter fullkomligt älskar när t.ex. Pussy Riot gör något provokativt i regimer de hatar.

Vi har det ständiga hatet, hetsen och lögnerna mot SD och SvP och dess representanter. Och allehanda "förbud" mot aktiva sverigedemokrater - alltså helt vanliga människor - i fackförbund och föreningar. Yrkesföreträdare som grötmyndigt - med medias goda minne och utan kritiska frågor - hävdar saker som "en läkare kan inte vara sverigedemokrat".

Och under senaste veckan så kramades vänstervåldet med mantrat "anti-fascism är alltid självförsvar".

Händer det senare så är jag helt övertygad att många i media kommer att jubla och att man kommer att pressa för hårda åtgärder mot sverigevänner. Partiförbud kommer antagligen bara att vara förnamnet.
En kollektiv psykos ligger över landet. Precis som du skriver är media drivande bakom detta genom att systematiskt försöka etablera vanföreställningar som sanningar. Försök att korrigera bisarra och sjukliga uppfattningar bemöts med passiv eller aktiv aggression. Sverige börjar bli ett land där man inte kan andas fritt längre. Jag ser mig som en moraliskt ganska känslig person med ett levande samvete och jag kan knappt ta del av den offentliga diskussionen längre eftersom jag mår illa av den. Det här ser inte bra ut...
Citera
2014-04-09, 08:39
Medlem
Citat:
[...] Så visst väntar det en urladdning precis kring hörnet. Och den urladdningen kan komma från vilket håll som helst; det kan likväl vara en vänsternisse som mördar Åkesson som att det är en psykiskt instabil "näthatare" som breivikar.

Börjar bli mer och mer övertygad om att någon urladdning inte alls är närstående. Den sekteristiska godheten breder ut sig. Det finns något slags spärrhjul som gör att denna utveckling bara går åt ett håll vilket har beskrivits tidigare i denna tråd om än inte tillfredställande och utförligt. Godheten sprider sig framgångsrikt likt parasiter på ett värddjur vars ekologiska nisch håller på att förvinna. Sakta men säkert tar pengarna slut och därmed upphör också välfärdsturismen i ett ytterligare marginaliserat Sverige.
Citera
2014-04-09, 09:02
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bovelius
Sakta men säkert tar pengarna slut och därmed upphör också välfärdsturismen i ett ytterligare marginaliserat Sverige.

Välfärdsturismen kommer inte upphöra.

Finns för stora delar av världen som lever på lerkakor för att överleva. Likaså är vissa grupper såpass våldsamma att deras egna samhällen helt enkelt är obeboeliga. Så visst kommer de fortsätta komma oavsett vilket system vi har i Sverige så länge vi släpper in dem. Ett fattigt dekis-Sverige är ändå betydligt bättre än de samhällen de lyckas bygga upp själva.

Det som kommer ske är att det ej går att maskera förfallet på samma sätt. Istället för att problemen göms bort via bidrag och offentligt betalda bostäder så blir det samma typ av ruckel som de östeuropeiska zigenarna slagit upp. Riktiga favelor runt städerna. Mediehororna kommer fortsätta med sina exotiseringar av slumtillvaron och tillskriva den dynamik.

Ser en framtid med många knutna nävar i fickan.
Citera
2014-04-09, 09:29
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Riktiga favelor runt städerna. Mediehororna kommer fortsätta med sina exotiseringar av slumtillvaron och tillskriva den dynamik.

Exotiseringar, plus att kåkstäderna fungerar som bevis för hur orättvist och rasistiskt Sverige är.
= Det behövs mer vänsterpolitik, mer invandrare och mer bidrag. Ett vapen mot Alliansen och SD på samma gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in