Citat:
Ursprungligen postat av
Fula Gubben
Utmärkta kommentarer. Vad det hela hänger på, i slutändan, är kejsarens faktiska makt. Kan kejsaren hålla folket i schack även sedan han avslöjats som varande naken av den stora majoriteten? Enligt HC Andersen så är avslöjandet allt som behövs--när den grundläggande illusionen (den lille sanningssägande pojken) krackelerar så faller alla övriga illusioner (resten av åskådarna) som dominobrickor. Detta kan synas vara ett naivt perspektiv, men jag menar nog att i ett land som (trots allt) domineras såpass starkt av sunt förnuft och hederlighet, så försvinner makthavaren när hans bedrägliga illusion kollapsat. Det är lite grann som en dopad idrottsman, en Ludmila. Från 100 till 0 på en dag, ungefär. Fast här tar det snarare 15 år.
Tack för det inlägget Fula Gubben. Fetningarna är mina: de handlar som synes om detta med
illusionen.
FG fick mycket sagt i ämnet och om detta tänker jag själv så här: vi Sverigevänner kämpar mot PK-väldet. Och grunderna för detta välde, dess ideologi, är numera just det: illusioner. Dess idéer har ingen strategisk halt längre, ingen energi, ingenting. Folk har genomskådat PK-ismen. PK-ismens idéer, i den mån de drivs, är idag bara illusioner.
Men förr var PK-ismen stark. Förr, säg ungefär fram till 2003-2006, kunde bra många i detta land
tro på att "det mångkulturella samhället är här" och att "det gamla Sverige kommer inte tillbaka", allt symboliserat i "nu dansar Svenssons in till M'beles för lite hirsgröt och TV-titt där en burkaklädd kvinna läser nyheterna"...
Allt det där är borta nu. Majoriteten är inte PK. Det skikt som är övertygat mångkulturella och danna i detta land är högst 15.000, som Enoch Thulin brukar säga här i tråden. Gemene svensk tror inte längre på mångkulturalismen som alternativ.
- - -
Det må vara att regimen kavlar ut PK-propaganda som aldrig förr. Men regimen är svag. 2011-2012 hörde man ju inget om nazister och romer som man ju gör i dag. Idag däremot är det en hetspropaganda utan like. Men den Sverigevänliga falangen har vunnit mark sedan dess.
Jag skulle vilja säga att 2013 var året då regimkritisk media nådde
opinionsbildande kraft. Nymedia som Fria Tider, Realisten, Flashback plus, på printsidan, Nya Tider och Dispatch (Dispatch' roll är nu övertaget av Nationell Idag under ny redaktion), plus Arnstberg/Sandelins "Invandring och mörkläggning" -- framryckningen för dessa alternativmedier var
en game-changer. Sistnämnda debattbok förändrade för sin del, tämligen på egen hand, en stor del av debattlandskapet. Den har sålt i 7.000 ex och dess sanningar om mångkulturalismens haveri går inte att stoppa.
Illusionen om PK-ismens förträfflighet är död. Som dramatikern Arthur Miller (1915-2005) sa: "
An era can be said to end when its basic illusions are exhausted." Det är precis det fenomen vi ser idag.