Citat:
Ursprungligen postat av
CharlieLindh
Signaturen Oyto har förmågan att resonera kring ämnet svensk etnicitet utan att sprida den stämning av rabiat aggressivitet som annars är vanlig när det gäller t ex anhängare av Svenskarnas Parti. Det skulle vara intressant att se Adam Cwejman försöka krångla sig ur den här frågeställningen. Detta är Flashbacks särskilda form av säregna intellektualism. Undanskymd och oförmögen att ta plats på scen genom att träda ut ur Internets skuggvärld. Men samtidigt fascinerande och i vissa avseenden mer sann än andra former av åsiktsyttringar.
Vänligen,
SD-trollet
Min syn på etnicitet är oklanderlig därför att den utgår från svenskhetens lika värde. Det är att vrida "antirasisternas" vapen ur deras händer och rikta mot dem själva och är faktiskt nyckeln till "mediakriget" och samhällsdebatten i stort. Det nya paradigmet som vi eftersträvar kan sammanfattas i en mening:
Det är inte rasistiskt att erkänna och bejaka en svensk etnicitet som är unik, skyddsvärd och har samma rätt till företräde i Sverige som andra etniciteter har i sina ursprungsområden. Det är rasistiskt att INTE göra det.
Det finns inget motargument, det finns ingen högre nivå, inget sätt att komma runt detta. Om Cwejman blir mig svaret skyldig i den här tråden så är det för att det inte finns något annat svar än att alla dessa människor som vill se den svenska etniciteten/kulturen om- och bortdefinieras är rasister. Om de inte samtidigt förnekar/problematiserar/avskyr alla andra etniciteter.
Om Peter Wolodarski och Göran Rosenberg ville se det judiska folkets kontinuitet klippas av och tona bort i en härlig, global smältdegel av likhet på samma sätt som vissa svenska debattörer vill se den svenska särarten försvinna, så hade de haft moralisk täckning att prata om behovet av en "ny svenskhet". Och den dag som etnonationalisten Kurdo Baksi börjar prata om kurdiskheten som en exkluderande, oönsklig konstruktion, så har han ju rätt att säga detsamma om svenskheten. Inte förr.
Men eftersom de inte verkar vilja det så finns det bara det rasistiska alternativet kvar: De värderar sin rätt till judisk och kurdisk kontinuitet högre än min rätt till svensk. Vilket är fullständigt oacceptabelt i den mångkulturella överideologin. Alla ska ha lika värde, alla ska ha lika rättigheter. Svenskarnas rätt till Sverige är inte ett avsteg från allas lika värde, det är en förutsättning för alla som hävdar någon etnicitets rätt till något land.
Det är dessa (självklara, men tabubelagda) insikter jag vill bibringa både etablerade aktörer och SD, som ju svajar betänkligt kring svensk etnicitet av rädsla för att verka rasistiska och aggressiva, som du själv nämner. Detta är otroligt olyckligt eftersom de då skänker bort en vinnande retorik och den bärande kärlek till det svenska som är deras existensberättigande och trumfkort.
Det paradoxala var ju att Jimmie Åkesson i den där famösa intervjun med Göran Rosenberg verkligen VAR rasistisk, fast mot svenskar. Där bör SD tänka om och vill de ha någon som kan skriva ett linjetal om det lilla svenska folkets självklara värde i den stora familjen av etniciteter så är det bara att skicka mig ett PM.