Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Om jag säger att det var jag som spökskrev denna debattartikel för att knäppa hjärntrusten i SD på näsan - är det någon som inte för ett litet ögonblick skulle tro på mig?
Nu har jag inte gjort det, förstås. Men texten innehåller så mycket av det jag - i all välmening - instruerat SD:s företrädare att förmedla, att jag ändå vill utdela den där knäppen: Era eländiga jävla pellejönsar - ni lät knipsluga FP norpa det mest bärande, känslomässigt oantastliga argumentet av alla mitt framför era ögon: etniskt svenska barns rätt att behandlas likvärdigt i det nya Sverige. I DN, till råga på allt.
Etniska svenskar. Etniska svenskar. Etniska svenska barn. Ser ni - de orden går att använda utan att himlen ramlar ner på er.
SD har nog gjort sina försök att få artiklar publicerade. Det är dessutom i det större perspektivet lämpligt att ett annat parti än SD skriver såna här artiklar, i rådande bashing-klimat. Tyckte det var ett bra inlägg, tonfallet tydde dessutom på ett visst patos som inte censurerats i bunkern i någon större utsträckning. Och som sagt, i DN dessutom. Att det skulle vara "valfläsk" från FP på känt manér tror jag inte på, det kommer för tidigt och är inte av rätt art--artikeln innehåller inga löften utan bara en dyster observation.
Ännu en katt är ute ur säcken. Oavsett vad som händer går det nu utmärkt att hänvisa till denna debatt-artikel, som listigt lägger sig mittemellan det anekdotiska och det generiska, och därmed gör ett trovärdigt intryck utan att kunna "motbevisas".
Svenska ungdomar utsetts för rasism i miljöer där svartsmurferna dominerar. Vi på FB har vetat om det i dussintals år. Andra har vetat om det utan att säga något. Nu är det både sagt och medvetande-gjort. Ur ett Sverige-vänligt perspektiv är detta ett mycket välkommet inlägg, som både erkänner, förtydligar och fördjupar avståndet mellan svenskar och utomeuropeiskt böss.
Håll grytan kokande--Facebooka, Twittra, Rekommendera.