Det ständigt pågående mediekriget om mångkulturen har en anmärkningsvärd förmåga att tränga ut andra politiska agendor och placera dem i skugga. SD-avhopparen Daniel Assais debattartikel på
SVT Debatt exemplifierar detta på ett bra sätt. Det nya parti han gått med i, Kristdemokraterna, avhandlas i en ensam bisats:
Citat:
Min politiska övertygelse har alltid varit detsamma, jag är värdekonservativ och humanist. Jag var tidigare medlem i de gamla Moderaterna fram till början av 2000 talet. Jag hade svårt att känna mig hemma i de Nya Moderaterna och valde därför att lämna partiet och idag är jag medlem i Kristdemokraterna.
Således menar Assai att Kd är värdekonservativa och humanister. Något annat får vi inte veta vare sig om deras ideologi eller sakpolitik. Allt annat handlar om SD. Retoriken är så utsliten att det börjar bli parodi:
Citat:
De som anser att eftersom SD valdes in i riksdagen på demokratisk väg, så ska vi behandla dem som ett demokratiskt parti, vill jag bestämt avfärda!
Låt mig påminna om Hitlers ... (...)
När Lars Adaktusson, kandidat till EU-parlamentet för KD, intervjuas av
Neo får vi veta att:
Citat:
För hans egen del leder den kristdemokratiska ideologin och människosynen till en viktig, konkret slutsats: EU måste ta emot fler flyktingar.
– I december befann sig 2,3 miljoner flyktingar från Syrien utanför landet. Av dem hade EU tagit emot 12 000. Det är en halv procent. Det är en skam för Europa.
Folkpartiets EU-kandidat Cecilia Wikström i
SVT:
Citat:
– I det här valet kommer jag inte enbart att strida för mitt parti. (...) Där är det viktigt att rösta på ett demokratiskt parti med en bra, genomtänkt och positiv människosyn. Där går skiljelinjen – mellan oss och de partier som definerar [sic!] ut den som ser annorlunda ut eller kommer någon annanstans ifrån, säger hon.
Om etablissemangspolitikerna har något intresse för sina egna partiers politik, utanför det mångkulturella, så blir det allt svårare att urskilja.
/SD-trollet