2014-03-28, 18:17
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Det ökade trycket behöver inte enbart vara menat för folket utan lika mycket för propagandisterna själva. Finns inget rationellt bakom projektet att omstöpa Sveriges rassammansättning (ifrån svensk synvinkel iallafall). Innerst inne inser nog även de troende detta och det blir svårare att upprätthålla sina illusioner när man liksom måste hoppa över tiggande zigenare var hundrade meter på vägen till jobbet. Då de är troende så blir inte resultatet en omvärdering av den förda politiken utan ett ännu starkare tillbedjande av de mångkulturella gudarna och fördömande av de ondaste av de onda. Ungefär som kristna efter lite tvivlande finner skydd i en ännu djupare gudstro.

Är min förhoppning iallafall. Vill minnas att det var en liknande hysteri runt den knäppaste varianten av radikalfeminism precis innan luften gick ur det projektet. Vad vi kan hoppas på är ett crescendo av tilltagande knäpphet vilket i slutändan gör projektet så extremt att de med vek tro faller bort och enbart de riktiga fanatikerna blir kvar. Sedan kan de falla bort och försvinna som en liten irrelevant sekt som ingen bryr sig om, ungefär som F!
Nja, jag vidmakthåller min tes om att det är valrörelsen vi ser.

Media har lärt sig sin läxa och går inte i polemik med SD denna gång. Istället så så är det en massiv kanonad av offerjournalistik kring hudfärgshandikappade å ena sidan och stenhårt medialt bombardemang mot den nationella rörelsen exklusive SD. Med det senare gör man flera flugor på smällen: man slipper skyldigheten att ge SD replik, samtidigt som man får bre på med alla möjliga epitet från fascist till nazist.

Och eftersom pappskallarna i SD verkar ha fullt upp med att göra pressen till lags och dementera vad de inte är, så är de ständigt på defensiven.

Så nej, det är inte en sekteristisk implosion vi ser, det är en i sammanhanget relativt framgångsrik valkampanj från den tredje statsmakten vi ser.
Citera
2014-03-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Tino Sanandaji är svårt allergisk mot intellektuell ohederlighet av det här slaget. Vi får se om hans nära förestående flip resulterar i ett svarsinlägg på hans blogg. Slutrepliken tycks fastslå att nu är debatten tagen och vunnen, så vi behöver inte bekymra oss mer om SD eller andra invandringskritiska opinionsbildare. Jag förstår faktiskt inte vad som försiggår i nätverkets inre universum. Försöker de lura sig själva eller hoppas de att fördjupa övertygelsen hos de som vill bli lurade?

/SD-trollet

En sak man kan se är att de använder förnekelsen som problemlösningsmetod.

Sen vet man att de flesta bor på Södermalm det tyder på att de vill känna grupptillhörighet, förmodligen har de stort bekräftelsebehov. De sociala priset att framföra en annan åsikt än gruppens är för stor.

Det finns de drag av narcissism självupphöjande vi är de goda, de andra är onda.

Slutsats; mediaeliten lever i en egen bubbla. Där har man det bra, i den bubblan råder för närvarande en tävling om vem som vill som vill ha mest invandring.
Citera
2014-03-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Någonstans finns förstås en gräns för vad majoritetsbefolkningen, utanför det mångkulturella Södermalm, den politiserade Högskolevärlden och de extrema opinionsbildarna för minoriteternas minoriteter, kan tolerera.

Någonstans brister det och då kommer den radikalisering som nu uppvisas att slå tillbaka och skada initiativtagarnas sak i grunden.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Nja, jag instämmer nog med "medelklassman" att den svenska flexibiliteten har sin slutpunkt, och när den slår tillbaka så gör den det resolut och strukturerat.

Jag föreställer mig något i stil med detta när tålamodet väl är slut:

http://www.youtube.com/watch?v=sC4pVXyGUB0#t=6m05s
Citera
2014-03-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsCeline
Är det verkligen säkert att det stämmer eller är det ett mantra som får agera snuttefilt för regimkritiker? Finns det inte historiska exempel som pekar på motsatsen? Om vi tar judarnas situation i nazityskland t. ex: så fanns det väl ingen gräns för hur långt majoriteten i den gruppen var villiga att gå i samarbeta med nazister, där folk i slutändan blev vräkta från sina hem, deporterade eller dödade. De flesta sa och tänkte säkert hit men inte längre många gånger, men medan deras egna svaga eller korrupta ledare försökte resonera med motståndaren vreds omständigheterna allt mer emot dem.

Och med en effektiv propaganda har människor många gånger fåtts att förråda, mörda och spärra in sina bröder och systrar så argumentet att vi befinner oss bland våra egna skulle ge oss någon säkerhet stämmer inte.

Och angående splittringen och radikaliseringen i samhället kan den istället tas till intäkt för att snabba på att tilltäcka den glugg av frihet, demokrati och förnuft som fortfarande finns och snabba på demoniseringen och ett "praktiskt avskaffande" av "antidemokrater" och "nazister" -för demokratins skull...

Antingen rasar elitens elfenbenstorn pga händelser utanför våra gränser eller så brakar nog rättstaten och demokratin fullständigt ihop över oss näthatare.

Ett individuellt initiativ som förtjänar mer uppmärksamhet och stöd är Jan Sjunnessons Folkbildarverksamhet på Alviks bibliotek. En modernt svar på arbetarrörelsen tycks vara Sjunnessons motståndsidé. Betydelsen av att träffa likasinnade & interagera IRL ska inte underskattas.

http://sjunne.com/2014/03/27/mitt-fo...ttrandefrihet/

Överväg aktivering som ett alternativ till defaitism !
Citera
2014-03-28, 19:52
Medlem
NilsCelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Jag föreställer mig något i stil med detta när tålamodet väl är slut:

http://www.youtube.com/watch?v=sC4pVXyGUB0#t=6m05s

Rolig scen ur en bra film och hoppas går ju alltid. Men man kan ju tycka att de flesta borde ha fått nog vid det här laget. I alla fall de flesta jag känner verkar ha fått nog: kritvita, tidigare mångkulturalister erkänner att de fått nog, men inte fan vill de rösta svenskt för det! De kommer antagligen fortsätta rösta V, MP och S. De vägrar helt enkelt ge upp hoppet om paradiset! Radikalfeminister, rasistblattar och svenkhatare borde varit utskrattade vid det här laget.

Nej, det slutar nog som "Schindlers list" -minus schindler och hans lista samt utan hängningen av Amon Goeth på slutet för vårt folk om vi inte seriöst börjar planera för en exit-strategi.
Senast redigerad av NilsCeline 2014-03-28 kl. 20:01.
Citera
2014-03-28, 20:37
Medlem
NilsCelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengeRunflak
Ett individuellt initiativ som förtjänar mer uppmärksamhet och stöd är Jan Sjunnessons Folkbildarverksamhet på Alviks bibliotek. En modernt svar på arbetarrörelsen tycks vara Sjunnessons motståndsidé. Betydelsen av att träffa likasinnade & interagera IRL ska inte underskattas.

Visst, väldigt sympatisk svensk contra-jihadist (?) som talar till andra 30-60 talister. Man känner igen hela resonemanget från FB:s "SD i opinionsundersökningar": samt att han låter som min egen far. Men det tragiska är att han fortfarande tror på det demokratiska systemet; samma system som vanärar honom i röven. Även om han antyder att han inser vart hän det barkar har Svt och studio Ett (m.fl) med samma propaganda han varnar för bränt så djupa spår i hans hjärna att han inte färmår att spela på motståndarens planhalva. Han passar skickligt pucken fram och tillbaka framför, och runt sitt eget mål. Mycket snitsigt men tyvärr hjälper hans positivism inte för att vinna matchen.
Citera
2014-03-28, 21:06
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det här måste vara ett slags lågvattenmärke när det kommer till debatt på DN Debatt. Det är en "slutreplik" i debatten mellan Oss alla och Tino Sanandaji.

Det är bara att läsa Tinos artikel först och sedan denna s.k. slutreplik för att inse att det är ett haveri av DN att ens publicera den.
Jag ögnade den där, och det är väl mer tid att ge den än den egentligen förtjänar, och kunde snabbt konstatera att det är enbart tyckande, ingen substans finns däri.

Häri ligger även dilemmat. Som många varit inne på så är det fyllt av mer eller mindre bekräftade åsikter, men fakta lyser med sin frånvaro. Det hela är rätt paradoxalt vid närmare eftertanke. DN debatt är tänkt vara debattvärldens single malt och inget ihopblandat jox av mer eller mindre tveksam kvalité, nej här skall de bästa endast få göra sin röst hörd. DN vänder sig till de välutbildade och världsvana och med en numera andel av runt 50% av ungdomen som läst högre utbildning torde det ligga helt rätt.
Sätt i detta ljus är det hela märkligt. Hur kunde det bli på så vis? Hur kan man ens nudda vid tanken av att läsa en högre utbildning utan ett kritiskt tänkande och med en förståelse av att använda relevanta källor?

Det är rätt skrämmande egentligen. Hur kan en nation ha misslyckats så kapitalt med att bedriva högre utbildning? Jag tänker på några närstående som läst högre utbildning, 3-5 år, och när jag pratar med dem så är replikerna enbart på form "jag tycker/känner" och när man kommer nära och sticker hål på bubblan via ett stringent resonerande så blir de mycket upprörda och "jag känner att det ska vara så" eller någon liknande känslomässigt svar. Värst är det när de resonerar sig till sin egna motsägelse, då hamnar man i onåd.

Som notis undrar jag över den beryktade åsiktskorridoren, är den verkligen så snäv för migrering/invandring undrar jag? Den snävaste måste väl ändå vara svenskt försvar? Där om någonstans borde (sd) verkligen höja sin röst och göra till en paradgren kommande val och peka på vad de länge velat göra. (m) vill inget hellre än att den frågan försvinner illa kvickt, (s) lika så. Den frågan får absolut inte kommenteras. Mest talande är väl att finansminstern kommenterar att "det kanske måste till lite anslag dit" och inte försvarsministern, vad hon pysslar med när ryssarna som bäst håller på att rusta för strid har jag inte den blekaste aning om. Håller för öronen och hoppas att hon kan få sin pension innan det börjar hetta till på riktigt gissar jag.
Citera
2014-03-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengeRunflak

Apropå Sjunneson: Den där SD-tidningen "Samtiden" som det har snackats om länge nu verkar vara på gång. Den skulle ha premiär i mars men verkar inte färdig. Det ligger en halvtrasig sida uppe som hintar om att man kommer att ha betalvägg enligt "plus"-modell.

http://samtiden.nu
Citera
2014-03-28, 21:16
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsCeline
Visst, väldigt sympatisk svensk contra-jihadist (?) som talar till andra 30-60 talister. Man känner igen hela resonemanget från FB:s "SD i opinionsundersökningar": samt att han låter som min egen far. Men det tragiska är att han fortfarande tror på det demokratiska systemet; samma system som vanärar honom i röven. Även om han antyder att han inser vart hän det barkar har Svt och studio Ett (m.fl) med samma propaganda han varnar för bränt så djupa spår i hans hjärna att han inte färmår att spela på motståndarens planhalva. Han passar skickligt pucken fram och tillbaka framför, och runt sitt eget mål. Mycket snitsigt men tyvärr hjälper hans positivism inte för att vinna matchen.

Contrajihadist? Nja... det verkar mindre sannolikt. Jan Sjunnesson var ordförande för vänsterpartiet i Uppsala 1998-2000. Han "hjälpte illegala flyktingar i Uppsala genom att ordna arbete svart och kontakter".

Sjunnesson blev mugged by reality, när han 2004-2005 var "biträdande rektor vid Hjulstaskolan, Tensta i norra Stockholm. Skolan hade 99 % elever med invandrarbakgrund".

http://sjunne.com/2013/03/03/mitt-internationella-liv/

Här berättar han om vad han anser om Sverige.

http://sjunne.com/2012/08/01/sverige...nart-inte-mer/
Senast redigerad av Meiji 2014-03-28 kl. 21:19.
Citera
2014-03-28, 22:16
Medlem
NilsCelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Contrajihadist? Nja... det verkar mindre sannolikt. Jan Sjunnesson var ordförande för vänsterpartiet i Uppsala 1998-2000. Han "hjälpte illegala flyktingar i Uppsala genom att ordna arbete svart och kontakter".

Sjunnesson blev mugged by reality, när han 2004-2005 var "biträdande rektor vid Hjulstaskolan, Tensta i norra Stockholm. Skolan hade 99 % elever med invandrarbakgrund".

http://sjunne.com/2013/03/03/mitt-internationella-liv/

Här berättar han om vad han anser om Sverige.

http://sjunne.com/2012/08/01/sverige...nart-inte-mer/

Tack för rättelse. Sjunnesson förtjänar beröm och jag skäms. Bra karl! Mod kan gärna radera mitt tidigare inlägg : jag måste blandat samman honom med någon annan.
Citera
2014-03-28, 22:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det här måste vara ett slags lågvattenmärke när det kommer till debatt på DN Debatt. Det är en "slutreplik" i debatten mellan Oss alla och Tino Sanandaji.

Det är bara att läsa Tinos artikel först och sedan denna s.k. slutreplik för att inse att det är ett haveri av DN att ens publicera den.
Festligt att listan på namnen på dom undertecknade nästan är lika lång som "repliken".
Lite Twitter över det hela.
Citera
2014-03-28, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Apropå Sjunneson: Den där SD-tidningen "Samtiden" som det har snackats om länge nu verkar vara på gång. Den skulle ha premiär i mars men verkar inte färdig. Det ligger en halvtrasig sida uppe som hintar om att man kommer att ha betalvägg enligt "plus"-modell.

http://samtiden.nu

Samtiden ska tydligen lanseras 9:e april. Blir spännande att se hur projektet lyckas. Att EXPO & fulmedia kommer försöka sänka Samtiden raskt finns i korten. Tror dock att detta blir betydligt svårare än det var för dom att sänka Dispatch. Sjunnesson har knutit till sig kloka personer som Gunnar Sandelin, Jan Tullberg, Karl-Olov Arnstberg och Tanja Bergqvist. Han har en bakgrund (se länkar i Mejis post ovan) som gör det svårare att dra det det simpla rasist-kortet. Han är både klokare och smartare än Ingrid Carlqvist. Han kommer inte lämna kassen vidöppen så som IC gjorde. Håller tummarna för att Sjunnes Samtiden blir en Flipp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in