Citat:
Nja, jag vidmakthåller min tes om att det är valrörelsen vi ser.Det ökade trycket behöver inte enbart vara menat för folket utan lika mycket för propagandisterna själva. Finns inget rationellt bakom projektet att omstöpa Sveriges rassammansättning (ifrån svensk synvinkel iallafall). Innerst inne inser nog även de troende detta och det blir svårare att upprätthålla sina illusioner när man liksom måste hoppa över tiggande zigenare var hundrade meter på vägen till jobbet. Då de är troende så blir inte resultatet en omvärdering av den förda politiken utan ett ännu starkare tillbedjande av de mångkulturella gudarna och fördömande av de ondaste av de onda. Ungefär som kristna efter lite tvivlande finner skydd i en ännu djupare gudstro.
Är min förhoppning iallafall. Vill minnas att det var en liknande hysteri runt den knäppaste varianten av radikalfeminism precis innan luften gick ur det projektet. Vad vi kan hoppas på är ett crescendo av tilltagande knäpphet vilket i slutändan gör projektet så extremt att de med vek tro faller bort och enbart de riktiga fanatikerna blir kvar. Sedan kan de falla bort och försvinna som en liten irrelevant sekt som ingen bryr sig om, ungefär som F!
Är min förhoppning iallafall. Vill minnas att det var en liknande hysteri runt den knäppaste varianten av radikalfeminism precis innan luften gick ur det projektet. Vad vi kan hoppas på är ett crescendo av tilltagande knäpphet vilket i slutändan gör projektet så extremt att de med vek tro faller bort och enbart de riktiga fanatikerna blir kvar. Sedan kan de falla bort och försvinna som en liten irrelevant sekt som ingen bryr sig om, ungefär som F!
Media har lärt sig sin läxa och går inte i polemik med SD denna gång. Istället så så är det en massiv kanonad av offerjournalistik kring hudfärgshandikappade å ena sidan och stenhårt medialt bombardemang mot den nationella rörelsen exklusive SD. Med det senare gör man flera flugor på smällen: man slipper skyldigheten att ge SD replik, samtidigt som man får bre på med alla möjliga epitet från fascist till nazist.
Och eftersom pappskallarna i SD verkar ha fullt upp med att göra pressen till lags och dementera vad de inte är, så är de ständigt på defensiven.
Så nej, det är inte en sekteristisk implosion vi ser, det är en i sammanhanget relativt framgångsrik valkampanj från den tredje statsmakten vi ser.