2011-12-24, 13:07
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag drömde att jag var inne på Teknikmagasinet och skulle köpa en julklapp. Då fick jag se en katt som gick omkring i butiken. Jag hälsade på den, när plötsligt en sorgsen expedit kom fram och sa att katten var hennes, och att den skulle avlivas följande dag. Jag beklagade sorgen, köpte julklappen och gick hem. Expediten följde med mig hem, och vi satt och avnjöt en god middag tillsammans.
Citera
2011-12-25, 11:33
Medlem
Illusioners avatar
Jag drömde att jag åkte rulltrappa. Jag träffade även en väns pappa och vi åkte lite rulltrappa tillsammans innan han skulle åka åt ett annat håll. Sen flög jag luftballong över ett fjäll.
Citera
2011-12-26, 19:31
Medlem
Krafses avatar
Jag drömde att jag gick i en spiraltrappa på väg mot toppen. Brukar ofta drömma om spiraltrappor av någon j*vla anledning, och det slutar alltid med att jag får höjdskräck, eller ännu värre att hela skiten välter när jag är längst upp. Jag hatar spiraltrappsdrömmar.

Sen drömde jag att någon multikultiunge hoppade ner från något högt objekt och bröt ett ben. Han såg förbannat förvånad ut när han försökte resa sig och insåg att foten hängde alldeles sladdrigt. Jag tyckte det var dumt av honom att hoppa från en så hög höjd.

Minns inte mer än så just nu.
Citera
2011-12-26, 22:41
Medlem
Jag låg och sov o drömde att jag blev pissnödig, men jag kunde inte gå o pissa för jag låg o sov...
Citera
2011-12-26, 22:51
Medlem
Illusioners avatar
Jag har de senaste nätterna drömt någon sorts följetong. Fast ändå inte. Har ruskigt svårt att begripa det jag drömt. Det är lite som att jag själv kontrollerar vad jag ska drömma om men väl där så har jag ingen kontroll alls på någonting.

Gårdagens dröm var kort, riktigt kort.
Jag åkte bil, väldigt långt. Jag träffade en vän. Jag åkte båt...

Sen vaknade jag helt sonika upp. Alltid lurigt när man tror att det man drömt verkligen hänt.
Citera
2011-12-27, 00:12
Medlem
Haha, drömde något så befriande.

Jag var naken, inte alls så där pinsamt naken som man kan vara i drömmar. Jag och en vän kom på att vi skulle försöka åka gratis på bussen genom att vara naken. och jag hatar att vara naken annars. Vi ställde oss att vänta in en buss, så när vi såg bussen komma så sprang vi mot den och fläsket slängde överallt på oss båda och det var skitkul tyckte vi att alla såg. Anfådda gick vi på bussen och sa typ: Alltså, hade så bråttom hemifrån att jag glömde allt! fick inte med mig busskortet ens!!!
och busschauffören som var en 40-årig man blev högröd i ansiktet, förstod inte alls skämtet och röt åt oss att gå av.
Strax därefter kom en ny buss med en 40-årig kvinna som chaufför, hon fnissade som en galning och tyckte det var askul och sa att vi var så välkomna på utan biljett. Väl på bussen satte vi oss med tre andra vi inte kände, som också uppskattade vårat skämt. jag som annars är blyg hade så lätt att prata och skratta gott med dessa främlingar nu när jag var naken och det kändes så jävla bra. ALLT I DRÖMEN KÄNDES SÅ JÄVLA BRA

Det bästa var att jag aldrig slogs av känsla: Jag är ju naken! Måste skyla mig!
Citera
2011-12-27, 14:50
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldenbjurg
Haha, drömde något så befriande.

Jag var naken, inte alls så där pinsamt naken som man kan vara i drömmar. Jag och en vän kom på att vi skulle försöka åka gratis på bussen genom att vara naken. och jag hatar att vara naken annars. Vi ställde oss att vänta in en buss, så när vi såg bussen komma så sprang vi mot den och fläsket slängde överallt på oss båda och det var skitkul tyckte vi att alla såg. Anfådda gick vi på bussen och sa typ: Alltså, hade så bråttom hemifrån att jag glömde allt! fick inte med mig busskortet ens!!!
och busschauffören som var en 40-årig man blev högröd i ansiktet, förstod inte alls skämtet och röt åt oss att gå av.
Strax därefter kom en ny buss med en 40-årig kvinna som chaufför, hon fnissade som en galning och tyckte det var askul och sa att vi var så välkomna på utan biljett. Väl på bussen satte vi oss med tre andra vi inte kände, som också uppskattade vårat skämt. jag som annars är blyg hade så lätt att prata och skratta gott med dessa främlingar nu när jag var naken och det kändes så jävla bra. ALLT I DRÖMEN KÄNDES SÅ JÄVLA BRA

Det bästa var att jag aldrig slogs av känsla: Jag är ju naken! Måste skyla mig!

HAHAAHHAHA!!!!! Du kan gärna få komma slängandes med ditt fläsh hit om du vill! Vi kan ha sex
Citera
2011-12-28, 13:06
Avslutad
Jag drömde att jag dödade min pappa.. Fast han såg inte ut som honom, han var gigantiskt fet och såg allmänt äcklig ut. Men det var min pappa ändå., det är jag säker på. Han hotade att hugga ihjäl mig med en förskärare, och då högg jag en kniv i honom. Då dog han inte, så jag slog honom medvetslös med något tungt föremål och skar upp handlederna på honom. Min mamma (mina föräldrar är skilda sedan 10 år tillbaka) kom in i rummet och blev inte ens förbannad, utan sa bara att det är lugnt, det ser ut som självmord. Det riktigt flummiga är att jag drömt liknande tidigare, men då dog han inte, och min mamma tog upp det i den här drömmen ("han har ju redan ett självmordsförsök, för något halvår sen du vet? Ingen tror att det var du").

Jävligt underligt alltihop. Ser det dock inte som en mardröm, annat än delen när han hotade mig.
Citera
2011-12-28, 17:09
Medlem
Scherbatskys avatar
Drömde en sexdröm om pojkvännen, andra gången på tre nätter. Antagligen beror det på att vi varit ifrån varandra under snart en vecka och under den tiden retats med varandra via sms och msn.
Citera
2012-01-01, 10:32
Medlem
Drömde en dröm uppdelat i 3 delar. Under den första delen var jag i skolans bageri (går 3e året på bageri/konditori-inrikting på hotell och restaurang). Vi skulle göra pepparkakshus, men vi fick inte veta hur. Jag satte igång att göra en vägg och jag kände mig stressad. De flesta andra var före, och läraren skällde ut en elev som gjort fel. När jag gjort en andra vägg, så hade fick jag totalt hjärnsläpp och bara stod där i vad som kändes, en oändlighet.

Sen helt plötsligt var jag ett rum, med en person i pararellklassen. Han sa att han hade något som hette "HP3" som tydligen var en dödlig sjukdom. Han började gråta och vi runtomkring tröstade honom. Denna del var väldigt obehaglig

Sist men inte mist skulle jag skriva en rapport om ett djur. Djuret, som ej finns på riktigt, såg först ut som en apa, men blev sedan ett havslevande odjur. Minns att jag läste om det på wikipedia, som av någon anleding hade en ljudfil där det berättades om detta odjur. Det hade varit involverat i attacker, och skadat 500 människor detta år (2011 alltså). Sen tog allt slut
Citera
2012-01-02, 12:29
Medlem
Drömde inatt att jag tittade upp på himlen och stjärnorna, på en nivå så var det ett slags
snötäcke som började cirkulera medurs och bortåt. Jag sa till mamma som stod brevid mig
att det är så jorden rör sig efter solen, men då ändrade det plötsligt riktning moturs istället.
Hur som helst så fortsätter jag att spana uppåt på stjärnorna då dyker plötsligt en farkost(ufo)
upp i synfältet.
Därefter så är det någon disk(storlek som en femkrona)som häftar fast ngn metall i mammas handled och detsamma på min vrist. Sedan åker disken genom en ventil in i huset som står
brevid. Vi går in i huset(vet ej om det är samma) där det är lite folk, men alla är upptagna
med sitt så ingen hör när jag ska berätta vad jag sett. När jag sätter mig ner på en stol så ser
jag två små söta färgglada fåglar inte större än små humlor, där den ena sätter sig på min tröja.
Därefter vaknar jag.
Citera
2012-01-02, 14:33
Medlem
Stormorfars avatar
Drömde att det var krig, sprang runt hemma i huset och var livrädd samtidigt som jag dödade fiender. Man vaknade inte speciellt utvilad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in