2012-04-17, 03:59
Medlem
Ilimitados avatar
Hade en väldigt annorlunda dröm i natt. Jag drömde att jag hade fått en möjlighet att provspela i Djurgårdens fotbollslag. Har ingen koppling alls till Djurgården märkligt nog, bor inte ens i Stockholm.

Jag minns känslan av stolthet. Kände mig väldigt lyckad, gjorde långbollar och allt.

Till sist skulle vi ha straffövningar och jag skulle börja. Jag stod och laddade framför målet och målvakten och funderade verkligen på var jag skulle placera den för att maximalt öka mina chanser till ett kontrakt. Var sjukt nervös, det kändes som att allt hängde på just den straffen.

Stefan Rehn var tränare och innan jag skulle lägga straffen gick han in i ett rum för att kolla någonting. Efter ett tag kom han ut och sa på skarpen att jag skulle dra. Han hade sett i något register att jag inte var fotbollsspelare överhuvudtaget och att jag inte hade där att göra.

Jag undrade om jag fick lägga straffen åtminstone, men nej inte ens det fick jag. Han körde ut mig med en gång. Mådde dåligt då jag vaknade sen, sjuk ångest. Man hade alla förväntningar upplagt för sig och sen blev man bara utkörd helt plötsligt. Gick sen ut och satte mig på en stol utanför träningsanläggningen och sörjde, sen vaknade jag...
Senast redigerad av Ilimitado 2012-04-17 kl. 04:02.
Citera
2012-04-17, 22:11
Medlem
Acid-Brains avatar
Jag råkade hitta en gammal bortglömd dröm som jag tydligen antecknade på hösten förra året. Hade inte börjat skriva mina drömmar här på forumet då ännu. Hade totalt glömt bort innehållet i drömmen, och blev aningen förvånad över skillnaden i skrivsättet jag hade då.
__________________________________________________ _______________________

Jag var på resa under några dagar. Under resan såg jag huset som min första flickvän bott i. I drömmen var huset i något ghettokvarter, och jag fick någon slags insikt om att min första flickvän tydligen var ett riktigt white trash. Små ungar kastade sten på alla förbipasserande i ghettokvarteret.

I mitt eget tillfälliga bostadskvarter bodde en stor hop med negrer, ungefär 400 till antalet. Negrerna höll på att ta över staden, men borgmästaren hade beslutat att de skulle dödas. Sagt och gjort, de fördes till galgen, vari de borrades i ett dödligt gift. Borrbettet var relativt stort i diameter, ungefär en 10 cm:s cirkel. Jag borrade en negress i axeln. Hon bad om att jag skulle sluta och att hon redan hade gift i kroppen. Jag fortsatte trots det borra tills hon föll död ner.

Plötsligt var jag med en neger. Jag ägde tillsammans med mitt negergäng ett stenruckel som vi skulle renovera upp tillsammans. Vi var droghandlare och sysslade mest med cannabisodling. Med knarkpengarna skulle vi renovera vårt ruckel till ett lyxpalats, för att visa människorna och provocera dem med att lyxvillan hade byggts upp med drogpengar som invånarnas egna barn hade finansierat.

Senare var jag på sommarstugan. När jag var på dasset, så dök min kusins huvud upp från ett dasshål och skrek himmelens högt.

Senare var jag på ett sjukhus och skulle till två olika undersökningar (muntliga sådana). På väg till den första undersökningen attackerades jag av en galen finne med svart hår. Jag lade på mig en mopedhjälm och lyckades klå upp honom. Jag gick därifrån, men den svarthårige finnen var hämndlysten och stod och glodde på mig varje gång jag passerade korridoren med min mopedhjälm på huvudet.

Undersökarna på sjukhuset befann sig på ett slags loft och de såg ut som 3 stycken hippiebrudar som kraftigt rökte på. Jag blev aldrig testad/undersökt, eftersom hippiebrudarna alltid var försvunna då de skulle undersöka sina patienter.
Citera
2012-04-18, 10:57
Medlem
Pontus900s avatar
När jag sov middag drömde jag att jag och några polare drog till en riktigt gammaldags charkdisk.
Vi sa att vi ville ha kött, det visades sig kosta 4,5 tusen och vi tackade nej.
Så fort den stereotypiska feta italienargubben som höll i disken hade gått därifrån så plundrade
vi + annat folk hans disk på allt han hade.

Senare på natten så var det en snabbis
kommer ihåg att folk började skrika av nån anledning och att jag tyckte det var jobbigt, jag vaknar
( trodde jag) och upplever något som detta http://www.youtube.com/watch?v=6-BGbharmnM

bara det att jag inte ser något, för kollar inte åt ljudets håll.
Tvingar mig själv att vakna helt och det slutar såklart.

Kändes verkligen på riktigt, hur sängen vibrerade från slagen och så
Citera
2012-04-19, 13:40
Medlem
LGDs avatar
Jag drömde att jag snodde en Cadillac som stod vid min parkering inatt.
En röd mördarcadillac som jag körde över folk o mejade andra bilar med, ungefär som i det där gamla spelet ''Carmageddon''.
Jag befann mig helt plötsligt vid en militäranläggning, där folk stod med stora kulsprutor och andra automatvapen och det var rent ut sagt ett jävla kaos. Någon sate hade lagt ut en spikmatta vid en kurva, o jag körde så klart på den här spikmattan och fick en punktering, därav körde jag av vägen.
Jag var halvt förlamad i kroppen efter kraschen, men jag repade mig rätt så fort och klev ur bilen som låg uppochner.
Nu såg jag det förbannade kräket som hade lagt ut spikmattan på vägen för mig. Det var en gammal skolkamrat till mig, en förvuxen tioåring som brukade mula mig i snöbollskrigen som liten förstaklassare.
Men istället för en hårt kramad isboll i handen som jag var van vid att se han med, så hade han en stor granatkastare i utbyte. Och den var riktad mot min uppochnervända Cadillac, han sköt iväg tre granater i rad mot fordonet, jag hoppade undan från explosionen och såg ur han med ett brett flin sprang iväg mot en van.
Jag blev riktigt förbannad över den här djävelns attityd, och sprang med långa kliv fram mot vanen,
och skickade iväg en karatespark mot rutan. Rutan sprack med en gång och nu jävlar var han inte så stursk längre, där satt han med en snopen blek min. Men han var helt livlös i ansiktet och verkade rätt så död av någon anledning, förmodligen så dog han av skräck. Så jag lämnade han ifred istället.

Alldeles för våldsamma drömmar jag har haft på det senaste, jag brukar inte köra våldsamma tv/data-spel längre. Så jag undrar vad fan det kan bero på?
Senast redigerad av LGD 2012-04-19 kl. 13:53.
Citera
2012-04-19, 16:16
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain

Senare var jag på sommarstugan. När jag var på dasset, så dök min kusins huvud upp från ett dasshål och skrek himmelens högt.

Hahaha
Citera
2012-04-19, 21:20
Medlem
TheBoots avatar
Drömde att jag gick ut i bara kallingar när det spöregnade ute och inlindad i ett tjockt stort duntäcke satt jag och kollade medtagen film på en storbildsduk som praktiskt nog satt fastmonterad under en bro. Skön dröm på nåt sätt.
Citera
2012-04-21, 11:47
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Drömde att en japansk tjej hoppade fallskärm. Den vecklade emellertid aldrig ut sig, så hon slog i backen med en jävla smäll. Trots det reste hon sig igen, och sprang mot sin älskade, som stod ett tjugotal meter därifrån. Men halvvägs dit började hon rycka med ögat, det föll ut och ansiktet förvreds i bisarra grimaser, och till slut rasade hela huvudet isär på henne. En läkare klev in och förklarade att det ibland blir så, att kroppen reagerar med att dö lite efter olyckan.
Citera
2012-04-21, 12:38
Medlem
imperatrixs avatar
Drömde att jag skulle byta skola till någonting som kallades "second hand"-skola. Denna skolan låg ca en mil bort och jag var tvungen att cykla genom skogen för att komma dit. När jag väl kom dit så gick vissa av lektionerna ut på att sitta i nedsläckta rum medan andra gick ut på att leta efter böcker som stod i några hyllor för att sedan gå och lägga sig på stolarna och sova.
Efter att skoldagen var slut (på morgonen) skulle jag hem igen och försökte få med mig en vän, dock blev jag dissad då det var för ansträngande. Istället gick min vän samma väg fast med några andra personer. Då bestämde jag mig för att springa tillbaks genom skogarna (nu fanns det stigar där) och tillslut kom jag till något slags vandrarhem. Jag gick in för att sedan "möblera om" (kasta saker omkring mig och ställa de i andra rum), när jag var klar hittade jag en frysdisk med massa godis och glass i som jag tog. Sedan fick jag veta att det var en slags samlingslokal för folk som började gymnasiet och mycket riktigt kom folk från min gymnasieklass dit (de såg ut som när de började gymnasiet och jag kände mig som någon slags superperson som visste vad det skulle bli med dem efter några år).
Citera
2012-04-21, 18:33
Medlem
Drömde att jag sköt ihjäl min flickvän. Så jävla sjukt. Det jag minns är att hon hade löpt amok och kidnappat en familjemedlem till mig, tror hon höll i han med en kniv redo att skära halsen av honom. Jag stod bakom ett hörn och siktade med ett jaktgevär, precis när hon tittade rakt in i siktet så PANG, träffen satt mitt i pannan. Hon föll till backen, blod sipprade ur skotthålet, jag var likgiltig, iskall. Vilken ånger som kom senare, jag bröt ihop totalt och då vaknade jag. Kontrollerade att hon levde, gav henne en lång kyss och somnade om.
Citera
2012-04-23, 22:02
Medlem
Drömde en mycket märklig dröm i natt. Händelser blandades väldigt mycket med varandra, men en grej jag kom ihåg tydligt gällde en tjej jag är förälskad i IRL. I drömmen var det första gången jag träffade henne och av någon anledning hade hon bytt om i ett av mina rum där hemma. När hon gick ut därifrån så gick jag först och luktade på hennes kläder, sen bestämde jag mig för att sätta på mig dem.

Rätt som det var så hade jag både bröst och mus! Jag hade blivit en tjej, och antagligen en kopia av den tjejen jag tyckte om (förutom huvudet)! Det var en del andra människor på besök också, men jag var vid det här tillfället ensam. Gött tänkte jag - nu kan jag ju kolla in och känna på hennes mus (det gäller ju att passa på när man är tjej). Så jag stoppade in handen i byxorna, men precis då dök en av mina tjejkompisar upp i rummet för att se till att jag inte gjorde något dumt. Det var precis det jag gjorde, men hann dessvärre inte långt med handen innan hon kom in.

Sen minns jag inte hur förvandlingen gick tillbaka, men jag konstaterade senare för det andra att det var rätt gött att vara tjej!
Citera
2012-04-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agatonkommer
Drömde att jag sköt ihjäl min flickvän. Så jävla sjukt. Det jag minns är att hon hade löpt amok och kidnappat en familjemedlem till mig, tror hon höll i han med en kniv redo att skära halsen av honom. Jag stod bakom ett hörn och siktade med ett jaktgevär, precis när hon tittade rakt in i siktet så PANG, träffen satt mitt i pannan. Hon föll till backen, blod sipprade ur skotthålet, jag var likgiltig, iskall. Vilken ånger som kom senare, jag bröt ihop totalt och då vaknade jag. Kontrollerade att hon levde, gav henne en lång kyss och somnade om.

Har drömt vid ett flertal tillfällen att jag dödat ett par av mina nära tjejkompisar. Vid ett tillfälle "råkade" jag stänga in dem i en tvättmaskin och sätta igång den. Sen tog det 15 minuter innan jag insåg vad jag hade gjort. Jag rusade då för att öppna - jag hade förstås väntat mig sönderflådda och uttrasade kroppar. Men de fanns inte där lyckligtvis.

Men det är inte gött att kötta nära och kära. Däremot är det förbannat trevligt att vakna upp!
Citera
2012-04-24, 13:58
Medlem
hoppidoppis avatar
Drömde att allt gick åt helvete och att polisen var ansvarig. Fixade bomber av någon (har glömt detaljerna) och sprängde stationen. Failade dock och sprängde bara halva, så hälften av alla snutar var kvar. Blev slagen som fan, sen vaknade jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in