2007-12-02, 01:26
Bannlyst
Det jag drömde inatt minns jag bara vagt, men jag kommer ihåg att både Flashback och Vårs värsta år var med.

Hmm kanske borde skaffa ett liv.
Citera
2007-12-06, 22:30
Medlem
lelleps avatar
Vi var på festival, en cool snubbe från i sommras som vi träffade var där (!) Det var inomhus för att det regnade. Vi misssade alla spelningar för det var blött ute och så vi var inne och söp som fan.. minns inte helt säkert vilka det var som var där av mina polare..eller vad som hände inne i byggnade. (Kan man ha minnesluckor pga. alkohol i drömmar? )

Iallafall så åkte vi hem med min farfar. Jag och en polare klev ur bilen på vägen, jag drog in på statoil för att köpa stora mos, då springer polaren tillbaks till bilen och min farfar kör hem. Jag ser bilen åka iväg och springer ut från statoil utan att ha betalat, turken som jobbade där springer efter mig och jag blir jagad, som är så läskigt i drömmar. Han rycker tag i mig och säger; du behöver inte betala.

Sen helt plötsligt är vi i hemma där vi bor och vi ska över en stor bro över klarälven, någon buttar i en kompis som är biff, som faller ner 20 meter och gör ett magplask. Han simmar sedan till stranden och går upp och säger att han är jävligt stark och undra vem som buttade ner honom. Ingen erkännde.

Sen helt plötsligt är jag i en buss med massa randoms.. vi är påväg till nått jävla hotell och väl där så finns det en massa hissar.. jag minns inte riktigt vad som händer på hotellet men vill minnas att en hiss fastnar sen slutar drömmen.

en till:

Minns den inte så detaljerat, vart vi var osv..men det var jag och några bulgarer, om jag inte minns fel, som var på ett hotell som hade en jävligt stor gräsmatta utanför, såg nästan ut som i sagan om ringen vid helm's deep.
Helt plötsligt skriker en kompis att vi blir attackerade..
vi rör oss mot fönstren och ser 15. 000 orcer med riddarrustning (jag minns att dom var 15. 000 och vi var 10. 000 då någon sa det), och det blir en jävla kallabalik eftersom vi nästan bara har pilbågsskyttar, som då inte kan rubba dessa orcer med rustningar..

helt plötsligt står jag i baren med 2 personer, minns inte vilka det var, och ett par orcer som vi bjuder på sprit, dom blir fulla nästan direkt och det var nu dags att supa ner hela deras armé så vi kunde vinna på att dom är nersöpna. sen minns jag inte mer, tror jag vaknade...
Citera
2007-12-12, 16:10
Medlem
Simaõs avatar
Igår natt:

Jag hade rånat nåt ställde och övermannat två poliser och tagit deras vapen. Sen var jag ute på någon åker och skulle gräva ner vapnen för att göra av med bevis samtidigt som en spaningshelikopter åkte över mig.

Jag drömmer att jag begår grova brott nästan varje natt och blir jagad av snuten, det är sjukt jobbigt. Inte inatt dock:

Jag skulle gå in i mitt hus, men hararna som huserar utanför hade blivit agressiva och anföll mig. Jag var tvungen att hämta ett baseballträ och krossa dem innan jag tog mig in.
Citera
2007-12-14, 10:56
Medlem
ubersantas avatar
inatt hade jag en dröm som var en blandning mellan Lost, The Matrix, och The Invasion.

Jag tillhörde en liten liten grupp "överlevare" som inte hade blivit hjärntvättade/smittat av virus. Överallt vi begav oss vart vi jagade - speciellt av en specialstyrka som hade som uppgift att hitta "olikatänkande" och omformatera dem.

Det blev mkt handgemäng, men vi höll oss undan.
Citera
2007-12-14, 11:16
Medlem
Rosenrots avatar
Drömde att jag var i något medelhavsland och hade hyrt någon svindyr villa. Iaf så hoppade jag från en ganska hög brygga där vattnet var jättelungt men såfort jag hoppade i så blev det extremt vågigt och jag drogs ner till botten och mina armar slutade typ funka, fast jag tog mig upp hela tiden och fortsatte hoppa från bryggan medans någon spansk unge snackar med mig varje gång jag kommer upp. Har ganska märkliga drömmar förövrigt^^
Citera
2007-12-14, 23:25
Medlem
Krafses avatar
Inatt drömde jag att det var fullt jävla krig med zombier överallt! De var helt frenetiska och gav sig på alla de såg! De kom från håligheter i marken, kan ha varit underjordiska gångar och sånt.
Jag befann mig i en stentrappa (en sån där som går runt runt) med fullt av zombier runt mig, jag hade någon konstig blå lysande kniv (Mithrill kanske?) som jag fajtades med, (den var tydligen gjord för att avliva zombier med) fast zombierna hade också knivar. De skar mig överallt så det sprutade blod!
Jag blev sne som fan och slog knytnäven genom några zombiehuvuden. Sen gick jag upp till marken igen, där var det krig så långt ögat nådde!
Jag såg en zombie som jagade en tjej, så jag sprang efter men hann inte fram i tid, så zombien började hugga i henne. Jag tyckte det bästa var att hjälpa till då hon redan var fucked så att hon dör snabbare, så jag satte igång att hugga.
Dagen efter hade vi vunnit (vi hade hållt på hela natten och morgonen) men det sprang runt några zombier här och var som sniper-gubbarna med glädje knäppte.
Jag letede upp den där tjejen som jag högg ihjäl, (var bara kläderna kvar då zombierna hade ätit upp kroppen) och hittade ett GameBoy i hennes kläder som jag satte igång att spela på! Jag började hulka litegrann men lyckades stoppa det. Då kom polisen och körde in mig till stationen, de ville väl prata om den trevliga kvällen och undrade om jag behövde terapi osv, men jag avböjde och gick hem.

Ja, det var väl det. Ett krig med zombies var svårt och smärtsamt, (och tröttsamt då det aldrig verkade ta slut) men något kul ändå. Det bästa var när man mosade deras huvuden mot väggar med en välriktad spark, splash sa det!
Det som kändes mest hopplöst var när man såg in i en grotta där de kom ifrån att det var smackfyllt av dom, tusentals frenetiska zombies som längtade efter att få slakta en!
Citera
2007-12-15, 01:14
Medlem
Hushers avatar
Jag drömmde om att jag såg en flicka sova. Sover så sött i en soffa och jag sitter ett bord ifrån och kollar tiden hon sover. Sjukt skön dröm! Hon är liten och söt, fyfan så söt hon är vill bara lägga mig och ge hon en kram men sitter fast i soffan men det känns helt ok. Hon har mycket vacker hals också.
Citera
2007-12-16, 16:24
Medlem
semperpies avatar
Var inte i natt utan i fredags om jag inte missminner mig.
I alla fall så drömde jag att jag och några polare lirade WoW, men att vi var karaktärerna på riktigt (fast endå inte, typiskt drömmar).
Efter en liten stund kommer det vampyrer och dödar mina kompisar (på riktigt).
Jag blir livrädd och löper från mitt hus in till stan, löpte till och med om bussen.
Vampyrerna var hack i häl men sen stannade jag och tänkte efter. Är inte det här en dröm? Tyvärr så vaknade jag precis när jag började försöka drömma om tjejer... Lite besviken när jag vaknade eftersom jag hade chansen att bestämma över min dröm.
Citera
2007-12-19, 17:52
Medlem
Jag drömde att jag just kom till två av mina kompisars hus. Det hade tydligen begåtts några olagligheter där och en massa FBI-agenter var där. Dem skulle också gripa mig, och jag vill inte göra situationen värre så jag gick med på det. Men sen var mina två hundar ute på gården. En av agenterna tog fram en M16 och riktade den mot mina hundar. Jag anföll honom och det blev en lång kamp om geväret. Vid flera tillfällen försökte han skjuta huvudet av mig, men missade. Till slut fick jag tag i det och började slå honom i huvudet, i ett försök att göra honom medvetslös och antagligen döda honom. Som tur var lyckades svinet inte skada mina hundar.

Där slutade drömmen.
Citera
2007-12-20, 23:23
Medlem
Jegars avatar
Inatt drömde jag att jag satte någon random tjej, sen så stod jag i en hiss med en 10 000 kronors kostym, och när jag kollade i hiss-spegeln så såg jag den där ungen från the grudge som låter som en katt 24/7, och han sa att min kostym var ful, då sa jag att den var dyr och att han kunde dra åt helvete. Sen så vaknade jag av att hunden skällde
Citera
2007-12-20, 23:24
Medlem
Jegars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husher
Jag drömmde om att jag såg en flicka sova. Sover så sött i en soffa och jag sitter ett bord ifrån och kollar tiden hon sover. Sjukt skön dröm! Hon är liten och söt, fyfan så söt hon är vill bara lägga mig och ge hon en kram men sitter fast i soffan men det känns helt ok. Hon har mycket vacker hals också.

Pedobear seal of approval
Citera
2007-12-20, 23:53
Medlem
Efter att ha snoozat en timme imorse orkade jag till slut sätta mig upp i sängen.

Då säger jag plötsligt tydligt "Katie från Kansas överröstar min musik" samtidigt som i tankarna sitter jag i en bar där alla har var sin stereo framme vid bardisken. Katie som sitter bredvid mig spelar dålig musik högt när jag själv sitter lugnt med en öl i handen och lyssnar på långsam doom/stoner.

Sen vaknade jag till lite mer och skrattade åt mig själv.

Jag antar att det var nån sorts hypnogogi grej. Men jag brukar inte säga saker då.

Jag älskart. Nästan dagligen får jag en skitsnabb dröm som är väldigt klar. Nu mest hemma på soffan och sängen och då och då på jobbet. Tidigare hände det oftast i skolan under lektioner och när man spelade kort på håltimmar. Det är liksom en hel dröm under bara en kort sekund då jag nickar till lite under trötta tillfällen.
Jag har väl förstått saken rätt att detta är hypnogogi eller...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in