2013-09-28, 17:57
Medlem
har de senaste 2 dagarna sovit på soffan och väldigt oregelbundet och konstigt. Typ sovit 2 timmar. vart vaken 6. sovit 4 timmar vart vaken 4 timmar. sovit 12 timmar vart vaken 12 timmar. ja ni fattar säkert.. Kanske har nått att göra med min dröm.

Jag sover ganska så skönt tror jag. vaknar till lite smått och somnar om flera gånger.

Drömmer först att jag är på hemköp och handlar. Alla där behandlar mig som att jag var deras vän. Det var jättehärligt. Jag gick omkring och fyndade saker och ting och hade en i personalen med mig. Sen när jag hade lastat allting i en påse så ropar en tjej "hej då Niklas".

Sedan efter detta så vaknar jag upp i min dröm i en bubbelpool. Jag och 2 vänner. Varpå vi helt enkelt börjar suga av varandra. Jag suger kuken på en och han på den andra och han mig. Kändes helt verkligt seriöst. Jag trodde att jag hade vart med om detta när jag vaknade. Kändes inte ett dugg konstigt, men eftersom jag aldrig gjort det irl och fantiserat lite om bögsex så vart jag lite smått besviken på hur det var.

Sen efter detta drömmer jag att jag är ute å kör med min saab. Eller det är inte jag som kör, men det känns som det fast igentligen är det en tjej som kör.

Hon är helt värdelös på att köra och sladdar ner i selångersån. Jag dyker i och simmar ner till min bil, i bilen sitter då en neger som snor min bil. Han kör iväg längs botten och jag ägnar ett bra tag åt att leta bilen i ån. Tillslut så hittar jag den krachad in i ett hörn.

Det kommer en bärgningsbil och lyfter upp den och han släpper bara ner den rakt av i marken så bilen
går sönder i olika delar. Jag blir lite sur och går därifrån. När jag kommer tillbaka så har nån
gubbe lagat den och målat hela bilen vit med vanlig inomhusfärg. Sen ber jag han dra och så börjar jag
måla bilen igen.

Sen vaknar jag tror jag.. Kommer inte ihåg nått mer iallafall..
Citera
2013-10-06, 17:24
Medlem
messiasibids avatar
Hade en sådan otroligt detaljerad dröm, det såg riktigt verkligt ut. Jag var i en underjordisk byggnad likt militärgrotta. Jag var assistans åt en forskare som hade flertalet djuphavs-varelser i sitt laboratorium. Jag fick hålla koll på temperaturen i en kastrull där en cirka 20 cm lång bläckfisk låg i som hade en pulserande klarblå färg , så otroligt magnifik. Vid senare tillfälle bytte den färg till röd när den blev rädd.

Var på en forskarseminarie där det visades bilder på vithajar varpå jag säger till en person bredvid
"Även om man har lärt sig vithajars storlek så blir man alltid lika överraskad hur kolossala de är"
Personen svara " Jo de har en sådan höjd och bredd, det är ju ingen näbbgädda till form"
Överhörde andra forskare som diskutera problematiken att exploatera och ta djur från de vilda för att visa upp för forskningen men samtidigt får man komma ihåg att stora genombrott göra i forskningens namn.

Forskaren som jag assistera sa till mig följande på engelska antar för att de var visdoms ord, predikade.
" Luck triumphs promising abilities, I have Zera without her I would not have Been harsch enough against me to succeed"
Annorlunda och intressant dröm
Citera
2013-10-13, 20:51
Medlem
Marimus avatar
Jag stannade uppe hela natten igår och har därför somnat tillochfrån idag.

Dags att återberätta detta, det är en av mina värsta drömmar någonsin.

Jag var i min stad, i mitt område. Jag pratade med en person som en gång var min vän, men som jag idag troligtvis ligger åt minushållet på (IRL). Jag sa att man borde kasta radioaktivtavfall här, jag tyckte inte om människorna. Egentligen så skojade jag, men ändå så sa jag hade han skulle få en väldigt liten summa pengar om han gjorde det och han sa en dag då han skulle göra det (med helikopter.)

Jag glömde bort vår konversation men kom under någon sekund att tänka på det den dagen, jag såg en helikopter mellan träden och jag såg att den förde men sig ett grönt ljus. Jag hann inte tänka mer än så innan en tsunami av grön massa översvämmade skogen, jag fick hela massan omkring mig, alla runt om mig dog men inte jag.

Jag överlevde med en liten skara människor. De slog läger i skogen, då fick jag på något sätt se att någon kontaktat mig med att de visste att det var jag. Mitt samtal med personen som gjorde det var på något sätt inspelat så det gick att bevisa att det var jag.

Jag bestämde mig snabbt för att tala om det för den lilla skaran människor, och sedan säga åt dem att jag valde att berätta och nu skulle bestämma mig för om jag skulle ta mitt egna liv, om jag skulle låta dem döda mig eller om jag skulle tvingas leva med det för resten av mitt liv.
Även i mina ögon var det jag gjort helt ofattbart och onödigt och jag kände genuint att jag egentligen inte menade så.

Men jag hann bara komma till delen att jag gjorde det när den här personen som faktiskt släppte ut avfallet gick förbi eller på något sätt samtidigt insåg att jag tänkte berätta.
Då jag precis avslutat meningen att det var jag som gjort det så släppte han avfall ytterligare en gång, den här gången dog jag för han släppte den direkt över oss.

Jag hade hopp i att en person i den gruppen skulle förstå att jag egentligen inte menade att detta skulle hända.

När jag hade dött så kom jag till mitt område igen (jag joggade omkring hela tiden och kände tränigsvärk) Jag kunde se alla människor i realtid men jag visste dock att jag var död.
Det var en perfekt temperatur i det område jag var död i, jag kunde känna det gröna gräset under mig.
Jag var lättad över att jag kunde känna ånger, lycka, gräset under mina tår, en längtan över att älska någon (men samtidigt rädd över att denna någon aldrig skulle komma till samma plats)

Jag hann hitta en gestalt med två hundar, som jag frågade och fick konfirmerat att de var min gud. Det var jag lättad över, dock försvann de direkt när jag hade frågat.

Jag såg människorna som än levde, inklusive honom som jag hade hopp i. På något sätt kunde jag se att han skrivit till mig över internet (direkt efter min död) "Hejdå!" I en slags ironi att det var rätt åt mig.
Jag blev nyfiken om jag kunde ta kontakt och började skriva tillbaka: Hallå? Hallå? Hallå?

Det var "Gunkers omkring dem" samtidigt som detta skedde (Gunkers kommer från GOW3: http://www.youtube.com/watch?v=vk38ujXF4DI)
Jag visste att de kunde känna smärta och att de som skadades svårt kände mycket smärta, jag var mitt emellan striderna men jag kände ingenting och det var jag också lättad över. Min egen död var inte smärtsam.

Men så när jag stod när och observerade så kom en gestalt upp till mig. Den hade samma hjälm som den här karaktären (också i GOW) http://oyster.ignimgs.com/wordpress/write.ign.com/58143/2011/12/ArmoredMyrrahRender-600x443.jpg

Fast dess färger gick i vitt, grå och silver, hjälmen var i silver och täckte hela ansiktet och hade annorlunda ögon. Lite manga stil. (Önskar jag kunde rita av den)
Gestalten hade en dolk (http://www.medieval-weaponry.co.uk/acatalog/SH2364-1000.jpg) Lika spetsig som denna.
På något sätt hade jag gjort fel i min nya värld och den skulle punktera mitt hjärta med dolken, långsamt och om och om igen. Jag skulle dö en gång till ungefär. Först tog jag inte realisationen på allvar när jag förstod det, men blev sedan förskräckt när jag insåg att det skulle gå långsamt också.

Den stack mig i hjärtat och vred om, jag var tvingad att stå upp och acceptera smärtan som var tortyr. Den värsta smärta jag upplevt.

Jag vaknade medan den högg mig om och om igen.

Senast redigerad av Marimu 2013-10-13 kl. 20:55.
Citera
2013-10-13, 21:18
Medlem
Punklivs avatar
Jag hade en mardrömsfri natt, men det behöver inte alltid vara bra.

Jag var med en vän som ville att jag skulle träffa en av hans vänner. Jag går med på det och vi möter henne utanför ett nedlagt och smutsigt garage, tror jag, det kan ha varit en mack också.

När jag får se henne blir jag mållös, hon var väldigt vacker! Jag kan inte riktigt förklara utseendet eftersom jag inte minns så mycket men hon hade mörkblont hår som var axellångt, kanske lite längre. Hon var kaxig men jag såg igenom henne direkt, hon var bara osäker, som mig.
Jag fick henne ett skratta efter ett tag och kemin var underbar. Vi blev ett par tillslut och tog droger, gjorde musik, älskade och var lyckliga.

Sedan var jag vid ett torp jag bodde i för en massa år sedan och jagade Black Sabbath's turnébuss.

Saknade flickan när jag vaknade, blev riktigt ledsen när jag insåg att hon bara finns i mitt huvud.

Edit: stavfel.
Citera
2013-10-14, 11:42
Medlem
Hade en märklig & obehaglig drömupplevelse häromnatten..

Jag hade varit ute hela natten och festat med några kompisar. Klockan var runt 05.00 då jag gick och la mig för att sova. Vi hade varit hos mig och efterfestat lite och låg och nojjade över om jag hade låst ytterdörren eller inte. Var onykter och trött så var helt enkelt för lat för att ta mig upp och känna på handtaget. Dock sov jag jävligt dåligt då jag låg och oroade mig för att någon skulle komma in i lägenheten.

Hur som helst så somnar jag. Dock tror jag att jag är vaken och tar mig upp ur sängen för att känna på dörren om den är låst. Är väldigt trött så ser lite suddigt kommer jag ihåg. När jag kommer till dörren så ser den lite konstig ut..låset sitter väldigt långt ner och dörren är mycket ljusare än den brukar. Ser mig då omkring lite i hallen (som är rund) och märker till min största förvåning att det är helt andra möbler i den...alltså jag kan inte vara i min lägenhet..får panik och inser/tror att vi på fyllan gått in i fel lägenhet? och att jag då lagt mig i någon annans säng och sovit. Tänker att vi kan ju inte ha varit så bänga och vilsna, samt att denna dörr då måste varit öppen då min nyckel ej skulle passa någon annans lägenhet på någon annan våning.

Hursomhelst, så ser jag att någon står i ögonvrån och kollar på mig. (Står kvar i hallen men med ansiktet vänt mot ytterdörren) Ser att det är en kärringjävel och jag dör lite inombords. Situationen var väldigt obehaglig då det var ganska mörkt i lägenheten. Jag blir så rädd så jag vaknar med ett ryck, som tur är i min egen säng i min egen lägenhet. Var riktigt förvirrad efter den drömmen och sprang upp och kände på dörren som var låst..kände mig lite paranoid.

tack för mig!
Citera
2013-10-17, 12:52
Medlem
Punklivs avatar
Drömmen var väldigt luddig men jag skall försöka berätta så mycket jag kan.

Jag var på fest hemma hos Psychorama, med på festen var andra flashbackare men den enda jag minns är ultrasunk. Vi drack och hade det trevligt och det var dags för en joint. Men trots att Psycho i drömmen har ett alldeles eget slott, ungefär, så måste vi gå in i skogen för att röka den.

Väl i skogen röker vi en joint och drar några linor amfetamin och jag och ultrasunk bråkar om vad som är bäst, tjack eller kola.
Då kommer det in en väldigt vacker kvinna i skogsdungen och frågar om vi skall äta pizza. Vi följer med henne hem till sig och får det hon kallar pizza, två torra orostade bröd med skinka på!!! Alla blev arga, såklart, men jag och Psycho ville så gärna sätta på bruden så vi höll oss lugna.

Helt plötsligt skall vi gå igenom en hinderbana för att få sätta på henne. Den som gjorde det snabbast fick ha kul, helt enkelt. Hinderbanan bestod av en helt vanlig trappa och ingenting mer. Sedan gick vi hem till lilla Psycho och drack folköl blandat med champagne.
Citera
2013-10-21, 10:47
Medlem
Uncle Dukes avatar
Att jag var Spindelmannen och räddade World Trade Center, att jag var med i Ådalen -31, att jag gick på bio och att Marcus Birro kom hem till mig och var ledsen över att jag skrivit skit om honom på nätet.
Citera
2013-10-30, 09:36
Medlem
TheBoots avatar
Jag drömde att jag spelade på en sån där klomaskin, men istället för ett försök fick man tre, och det fanns då små nyckelringsnallar och lite större nallar som gick att nappa.

Första försöket = liten nalle
Andra försöket = stor nalle
Tredje försöket = en hel jävla plyschsoffa och hunden som satt i den.

Helt plötsligt hade montern förvandlats till en kombination av en studiomiljö/gameshow och en klomaskin, där utmaningen bestod i tre försök att fiska upp så mycket jag kunde som jag sedan fick med mig hem. Snacka om snopna ansikten på producenterna när de började langade ut soffkuddar och huvudproducentens familjehund. Hunden såg skitledsen ut men det struntade jag i, en vinst är en vinst!
Senast redigerad av TheBoot 2013-10-30 kl. 09:44.
Citera
2013-11-04, 19:40
Medlem
Punklivs avatar
Mardrömsnatt igen...

Jag satt på ett flygplan med min familj, jag är väldigt flygrädd och har ätit massa benso. Helt plötsligt smäller det till och vi störtar mot marken. Jag sitter längst bak i planet, fönsterplats, och planet rivs upp bredvid mig.
Jag ser marken och vi störtar utanför Systembolaget i min hemstad, man kan ju tro att man skall vakna när man drömmer att man är med om en flygolycka, men inte jag, jag har svårt att vakna ur mardrömmar...

Jag går ur planet och ser att hela min familj är död, jag undrar om jag drömmer... Nej, om det var en dröm hade jag vaknat under kraschen så de är alltså döda... Jag går längs tågrälsen och tänker "vakna, vakna, vakna!" men ingenting händer. Jag går runt i min hemstad väldigt länge och mår sjukt dåligt.
Jag bestämmer mig för att begå självmord, då slår jag upp ögonen och ser att jag ligger på sängen i mitt rum. Ni anar inte hur lättad jag var!
Citera
2013-11-05, 08:34
Medlem
kaktjuvens avatar
Börjar må dåligt av dessa drömmar!
Drömde inatt om att jag hade haft en lång dag med möten och jobb då dessa är förankrade i mitt vardagliga liv.
Kom sedan hem till storasyrran som hade gäster och var utmattad och satte mig i hallen på en soffa avskilt från gästerna och vilade. Syrran kom och pysslade om mitt huvud och letade efter finnar att pilla bort?
Efter att hon gjort det så tittade hon mot mig och frågade om vi skulle "göra det". Ja sa jag sugen på sex och sen vakna jag just när vi skulle ha sex.

Kan nån förklara varför jag får såna här sexuella drömmar med just denna syster? Nej hon har aldrig gjort mig illa utan tvärtom har vi haft en riktigt bra syskonrelation där hon tagit väl hand om mig när jag var liten.
Vill minnas att första gången jag hade en incestuös dröm med henne så fick jag veta nyheten om att hon var gravid två dagar senare.

Vore oerhört tacksam om nån kunde hjälpa mig att tyda dessa drömmar.

Att notera är att jag irl inte känner den minsta tilldragelse till syrran sexuellt men i drömmarna kan jag göra det
Citera
2013-11-14, 12:09
Medlem
Revisos avatar
Att min sambo tog mig bakifrån utanför en kiosk (?), och tjejen i kiosken frågade ifall vi var klara snart, eftersom folk i kön bakom oss väntade..
Sen låg vi nakna utanför samma kiosk, så i mina tankar oroade jag mig för att polisen skulle komma förbi, mycket riktigt så stämde det.
Vi måste ha åkt med poliserna, för vi kom till någon lägenhet, där vi fortsatte ha sex, minns inte vad poliserna sa, men tillslut tackade de för sig och gick.

Senare i drömmen åkte jag skridskor i en stor ishall, åkte förbi en liten flicka så hon trillade,
av någon anledning hade hon ett djupt jack i hela ansiktet, som skulle ha kommit från mina skridskor, sen har jag för mig att jag vaknade..

Min tanke är bara.. Dafuq?
Citera
2013-11-15, 12:36
Medlem
UlfGullivers avatar
Vaknar mitt i natten av att det är kaos utanför vårt område, massa folk som är oroliga, något har definitivt hänt. Dock bryr jag mig inte och går och lägger mig.

Vaknar senare av att jag har ett täcke över huvudet och ser en svag siluett under täcket av en man. Mannen har sina händer i ett stadigt grepp runt min hals. Är helt paralyserad och kan inte göra motstånd eller ropa på hjälp. Vaknar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in