2009-11-23, 16:59
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermuuus
Efter att ha varit uppe hela natten och lyssnat på elektronisk musik drömde jag att jag var på något slags jättestort ravepartaj. Tyvärr hade en DJ insjuknat, så jag plöjer mig fram genom massorna för att ta över showen. Efter några sekunder går det dock upp för alla (inkl. mig själv) att jag inte alls vet hur man gör. Blev ordentligt hatad, men av någon anledning vägrade jag ge upp och fortsatte pilla på reglagen i hopp om att jag skulle lära mig tillslut.
Blev du utbuad?
Citera
2009-11-23, 17:04
Medlem
fladdermuuuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Blev du utbuad?

Ganska ordentligt. Ingen trevlig situation för en som vanligtvis lider av extrem scenskräck, men i drömmen var det tydligen inte så hemskt
Citera
2009-11-23, 18:09
Avslutad
Inatt drömde jag en jävligt sjuk dröm.

Det började med att jag och min kusin (detta var 2008, i drömmen dvs) var ute och reste i öknen. Vi kom till ett tempel, med massa rum i. Jag gick in i ett rum och blev inlåst. Försöker leta efter ett sätt att ta mig ut på, och lyckas hitta en nyckel.

Samtidigt är min kusin eld och lågor efter att ha hittat massa olika vapen, bla ett svärd, en sköld och en stor guldslant. Vi bär runt på sakerna, tills vi hittar ut ur templet. När vi kommer ut är allting jättekonstigt. (kan tilläggas att templet/öknen befann sig i sverige). Där det hade varit öken var det nu en stor stad, och allting vad väldigt avancerat. Bilarna flög osv.

Min kusin är skitglad över att vi har hamnat i framtiden, år 2058 närmare bestämt. Jag får panik, för jag är sjukt rädd för framtiden och vill verkligen inte vara där.

Av någon anledning ska jag slåss mot nån slags robot, som är superavancerad. Själv kan jag inte slåss alls, men jag lyckas slå ner roboten med hjälp av guldslanten och svärdet. Vid det här laget är jag redigt trött på framtiden, och jag vill åka hem igen.

Vi lyckas komma, men lite väl långt bak, så vi hamnar i 2001. Det första jag gör, av någon anledning, är att gå in på flashback och starta massa trådar om "teorier" jag har om framtiden, men i själva verket vet jag ju att det kommer hända. Jag blir dock idiotförklarad av alla på flashback.

Sen hände massa mer grejer, men jag är osäker på om det är en ny dröm eller om det hör till samma dröm.

(förlåt om det är osammanhängande)
Citera
2009-11-24, 13:39
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Vi lyckas komma, men lite väl långt bak, så vi hamnar i 2001. Det första jag gör, av någon anledning, är att gå in på flashback och starta massa trådar om "teorier" jag har om framtiden, men i själva verket vet jag ju att det kommer hända. Jag blir dock idiotförklarad av alla på flashback.

Sen hände massa mer grejer, men jag är osäker på om det är en ny dröm eller om det hör till samma dröm.

(förlåt om det är osammanhängande)
Haha förmodar att FB utgör en stor del av din vardag? Så typiskt att bli idiotförklarad på forumet också!

Jag har också drömt om tidsresor det är nice!

Ursäkta dig inte över att det är osammanhängande, drömmar är ju det så då kan det inte bli fel. TS approves!
Citera
2009-11-24, 14:51
Medlem
EHJs avatar
Inatt drömde jag att jag skulle iväg med bussen för att möta en tjej som hade kommit från Norrland för att träffa mig. Bussen var överfull med folk och jag fick tränga mig in och fick en ståplats i mitten utav bussen.

När jag står där så känner jag att tjejen framför mig börjar gnida sig emot mig och stönar, jag blir jävligt förvånad. Plötsligt börjar hon skrika allt vad hon kan; "Hjäälp, hjäälp!! jag blir våldtagen!!". När hon vänder sig om mot mig ser jag att det är Carola som skriker. Det uppstår kaos i hela jävla bussen och folk börjar skrika att dom ska fanimig döda mig för de jag har gjort.

Jag berättar för alla vad som egentligen har hänt och att jag är oskyldig, stämningen blir bara värre och jag är till slut tvungen att fly springandes från bussen. När jag vänder mig om ser jag att alla passagerare är efter mig med högafflar och facklor och gapar för full hals. Jag försöker leta upp en massa gömställen på vägen men vågar inte chansa eftersom dom antagligen kommer att hitta mig ändå.

Till slut stannar jag och vänder mig mot folkmassan och frågar om jag inte kan få bjuda dom på middag eller något eftersom jag "känner" en som jobbar på restaurang. Dom blir som förbytta och går med på att hänga med.
När vi når restaurangen visar de sig vara en strippklubb jag tagit med alla på men ingen verkar reagera på detta mer än jag som bara väntar på att någon ska märka vad detta är för ställe egentligen.
Jag sätter mig ner med en utav passagerarna från bussen och berättar att det faktiskt var Carola som ljugit ihop allting och att jag faktiskt var oskyldig. Han är skittrevlig och säger; "Ja, det fattade jag direkt, du verkar vara en bra kille!".

Nu är jag säker på att allting är bra igen och börjar smyga mig ut ifrån strippklubben. Plötsligt ställer sig en strippa upp och skriker pekandes mot mig "Det är han som våldtog Carola!!". Alla börjar skrika och jaga mig igen..

Plötsligt står jag hemma utanför min ytterdörr och snackar med tjejen som kommit från Norrland. Hon ser jävligt sur ut och säger att "Aja, jag får dra mig hemåt nu igen. Hejdå!"
Citera
2009-11-24, 16:01
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EHJ
Inatt drömde jag att jag skulle iväg med bussen för att möta en tjej som hade kommit från Norrland för att träffa mig. Bussen var överfull med folk och jag fick tränga mig in och fick en ståplats i mitten utav bussen.

När jag står där så känner jag att tjejen framför mig börjar gnida sig emot mig och stönar, jag blir jävligt förvånad. Plötsligt börjar hon skrika allt vad hon kan; "Hjäälp, hjäälp!! jag blir våldtagen!!". När hon vänder sig om mot mig ser jag att det är Carola som skriker. Det uppstår kaos i hela jävla bussen och folk börjar skrika att dom ska fanimig döda mig för de jag har gjort.

Jag berättar för alla vad som egentligen har hänt och att jag är oskyldig, stämningen blir bara värre och jag är till slut tvungen att fly springandes från bussen. När jag vänder mig om ser jag att alla passagerare är efter mig med högafflar och facklor och gapar för full hals. Jag försöker leta upp en massa gömställen på vägen men vågar inte chansa eftersom dom antagligen kommer att hitta mig ändå.

Till slut stannar jag och vänder mig mot folkmassan och frågar om jag inte kan få bjuda dom på middag eller något eftersom jag "känner" en som jobbar på restaurang. Dom blir som förbytta och går med på att hänga med.
När vi når restaurangen visar de sig vara en strippklubb jag tagit med alla på men ingen verkar reagera på detta mer än jag som bara väntar på att någon ska märka vad detta är för ställe egentligen.
Jag sätter mig ner med en utav passagerarna från bussen och berättar att det faktiskt var Carola som ljugit ihop allting och att jag faktiskt var oskyldig. Han är skittrevlig och säger; "Ja, det fattade jag direkt, du verkar vara en bra kille!".

Nu är jag säker på att allting är bra igen och börjar smyga mig ut ifrån strippklubben. Plötsligt ställer sig en strippa upp och skriker pekandes mot mig "Det är han som våldtog Carola!!". Alla börjar skrika och jaga mig igen..

Plötsligt står jag hemma utanför min ytterdörr och snackar med tjejen som kommit från Norrland. Hon ser jävligt sur ut och säger att "Aja, jag får dra mig hemåt nu igen. Hejdå!"
Så det var DU som våldtog Carola!

Citera
2009-11-24, 19:48
Medlem
Nauthizs avatar
Igår natt drömde jag något oerhört märkligt.

Det började med att jag satt i baksätet av min bil. Antagligen var det någon polare som körde. Det hängde en Wunderbaum i backspegeln, gul (vaniljdoft?) tror jag att den var. Vi körde ute på en landsväg och det var älgjakt. På ett fält bredvid vägen gick jägarna, komiskt nog var alla klädda som svenska soldater med hela M90 uniformen, stridsväst och allt. Skillnaden var att de hade jägarmössor istället för hjälmar och älgstudsare istället för AK5. I baksätet sitter jag vid en laptop och skriver på flashback.

Vi körde vidare och kom fram till ett mindre herresäte mitt i mellersta Skåne. Det var en mindre herrgård av 1700-tals stil. Med vita väggar, mörkt tak och Rosenbuskar vid entrén. Därefter steg vi ur bilen och gick fram till porten varpå ringde på dörrklockan. En högljudd, lång och dov signal hördes, som från en större kyrkklocka. Dörren öppnades, och där står ingen mindre än självaste Ernst-Hugo Järegård. Han synar oss uppifrån och ner, varpå han otåligt dånar fram ett: "Nååå, vad har vi här då?!" Min polare som körde pressenterar oss och säger att vi kommer från Fonus(!?!) och är här i rent pliktskyldigt ärende. Vår uppgift var tydligen att ta hand om den nyligen avlidne(?). Järegård höjer ögonbrynen på sitt karaktäristiska vis och vänder sedan på klacken och suckande får ur sig ett "stig in...".

Väl inne ser interiören precis ut som i "Mysteriet på Greveholm", med kompassrosen på golvet i tamburen. Jag hängde av mig min ytterrock på väggen och följde med Ernst-Hugo in i "vardagsrummet" som också ser precis ut som det i julkalendern. Järegård har på sig en röd morgonrock och går iväg mot musikanläggningen där han sätter igång en skiva med Frank Sinatra. Han vänder sig mot oss och nickar mot en dörr varpå han säger; "han ligger där inne."

Vi stiger bort mot dörren och öppnar den. Där inne på en brits, ligger ingen mindre än Sten Broman. Vid britsen står Björn Ranelid och mumlar någon förtrollningsliknande poesi för sig själv. I hela rummet luktar det unket, men också svagt av portvin. I det dystra rummet ekar varje steg man tar. Men plötsligt ringer det i min polares telefon och låten "En gammal Amazon" börjar spelas varpå han lämnar genast rummet.

Jag blir lämnad ensam bredvid Ranelid och Broman. Där försöker jag höra vad Björn faktiskt säger, men det enda jag lyckas uppfatta är enstaka ord som "solsken, fågelkvitter och fjäderlätt". Han står där, men knäppta händer och slutna ögon.

Plötsligt sticker min polare in huvudet i rummet och vrålar: "Öh, Nauthiz, Ezzelino har börjat odla skägg!" Varpå Ranelid rycker till och blänger surt på min polare. Jag skrockar lite åt honom och går ett varv runt Bromans lik. Därefter går jag iväg mot fönstret och ser några barn spela krocket ute på gården. Sen vänder jag mig om och tittar rakt på en Guy Fawkes mask och hoppar förskräckt till och får en stillett i strupen.

... och där vaknade jag.
Senast redigerad av Nauthiz 2009-11-24 kl. 19:56.
Citera
2009-11-24, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Haha förmodar att FB utgör en stor del av din vardag?
Nej, är inne här typ en halvtimme per dag.
Citera
2009-11-24, 22:41
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Nej, är inne här typ en halvtimme per dag.
Då måste det ta upp en del av ditt inre iaf, säkert mer än du tror!

Till föregående skribent: Fan så sammanhängade dröm mycket skön, du målade upp något jag verkligen kunde se framför mig! Ska plocka lite som prosamaterial till Svenskan fast helt annorlunda givetvis, tackar ...
Citera
2009-11-27, 13:54
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag har en förmåga att ofta somna i soffan, och då med TV;n igång...inatt var det UFC...och tro på faan att jag drömde om slagsmål, Polisen, min bästa vän...vaknade alldeles kallsvettig kl 04:10 med enormt hög puls...lite sådär lagom obehagligt faktiskt
Citera
2009-11-29, 11:53
Medlem
Sjukaste jag har varit med om. Jag brukar aldrig komma ihåg mina drömmar och gör jag det kommer jag inte ihåg några detaljer alls. Men idag var det som om det faktiskt hände. Helt sjukt verkligt och när jag vakna blev jag bara riktigt sur för att den snygga tjejen jag kysste inte finns på riktigt. Om ni har några tankar vad allt det här kan betyda får ni hojta till
---

Det första jag minns var att jag satt på ett berg där dom spelade in någon film scen. En riktigt underbart söt tjej var med i scenen och jag gick fram och kysste henne. Hon hade massor med läppglans som jag fick på läpparna och sen torkade av på mina händer.

Sen var jag i något slags museum. Massa konstiga rum, ett var som ett slagsfält av skumgummi ”skydd-väggar” där man sköt laser med guitar hero gitarrer och jag vann mot en snubbe som går i min klass. Sen så var jag och massa andra i ett rum med små fåglar och ett piano. När alla skulle gå väntade jag för den skit söta tjejen satt där. Så när alla gått frågade jag henne om jag kunde få henne nummer och var extremt nervös. Då kom en gammal klass kamrat från ingenstans och stod brevid mig. Den snygga tjejen förvandlades till en fågel och flög omkring i rummet, jag blev lite ledsen och gick därifrån.

Rätt som det var så var jag med någon snubbe som visste vem tjejen var. Han berättade vart hon fans och helt plötsligt var jag och cyklade i skogen. Jag såg henne spela in en film i skogen och cyklade bara förbi och vidare till ett litet villaområde. Där gick jag in i ett hus och två snubbar satt där med massor utav cannabis. Min morfar var helt plötsligt där och sen kom en kines och sa att han ville ha pengar annars skulle han döda oss.

Rätt som det var så va jag i ett annat hus, det var någon slags fest. Jag var i ett rum med tre stycken tjejer och en tjej flörta med mig. Jag drog och jag träffa två av mina nära vänner. Vi hade alla cyklar och cykla omkring där. Jag hade en mountainbike och de hade typ bebiscyklar. Det var någon slags marknad bland husen och alla var där. Medans alla var på marknaden så brände kinesen ner deras hus. Det var fullt med rök och brandmänn försökte släcka.Vissa hus hade klarat sig relativt bra och folk stog och målade på dem.
Citera
2009-11-29, 18:40
Medlem
oppositas avatar
Imorse drömde jag att jag och mitt ex var ute någonstans, tror det var snö ute fast det inte var kallt.

Där mötte vi Hitler, som då var min kompis. Han log nästan hela tiden (som han gör på vissa bilder), han sa ingenting men jag kände att jag kände honom rätt noga och att han var en sjysst kompis!

Hela tiden gick jag runt och käkade godis, tror det var Riesen, för det var choklad och ganska segt att tugga. Mitt ex (som jag är rätt nere i...) kom fram och placerade en chokladbit mellan sina läppar innan han kysste mig och gav mig chokladbiten. Med ett leende så drev han lite retsamt med mig när jag hade hela munnen full av choklad!

Ganska komisk dröm ändå, speciellt att jag mötte Hitler...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in