Citat:
Ursprungligen postat av
failuretoexist
Jag hade en riktgt bökig dröm i natt.
Körde olika lastbilar och krockade hela tiden, in i väggar, personbilar, körde igenom industriportar, in i stora maskiner.
Efter varje krock så böt jag lastbil, det sjukaste var att jag hade med en gubbe som jag tror var körskolelärare,
helt skruvat. sen vaknade jag.
Kan poängtera att jag var helt nykter och drogfri när jag sov.
Drömde om en man jag kände för över 20 år sedan, och som är död sedan åtta år tillbaka. I drömmen var jag på den dansförening där han och jag var medlemmar då för 20 år sedan. Det konstiga var att alla som dansade runt omkring mig var suddiga. Plötsligt kom HAN in! Han hade på sig sin paraduniform, och var fantastiskt snygg och i högsta grad levande. (Han var kapten i reserven i verkligheten, så han ägde säkert en sådan uniform, men jag såg honom aldrig i den.) Han kom emot mig, mellan alla de suddiga gestalterna som var som färgfläckar, och vi dansade, dansade... Plötsligt slog det mig vad som hade hänt: han var död och jag var också död, vi var spöken! De andra såg oss inte och vi såg dem suddigt, för att vi var i en annan dimension! Vaknade med ett ryck, det var kusligt verkligen!
Drömmen kommer sig av många saker: jag har tänkt mycket på den mannen på sista tiden av någon anledning, han är ett exempel på gammal kärlek som liksom aldrig går över. Och då var jag aldrig ens tillsammans med honom på riktigt, jag beundrade honom bara på avstånd och blev blyg inför honom när jag "måste" prata med honom (jag var ung då).
Detta med de suddiga dansarna kommer sig av att jag ska gå och göra ett reportage om ett dansställe nästa vecka, och jag har funderat på om jag borde göra bilderna suddiga så att man bara ser farten och rörelsen och färgerna. Men ingen kan komma och säga att man röjt deras hemliga vistelseort etc..
Vidare har jag sett en hel del skräckfilm...