Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-15, 13:28
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Tino Sanandaji borde vara med. Någon som vill ta upp det med VB?

Tillägg:
Nej, det går inte att lita på GW. Se mina kommentarer till hans krönika i Expressen 12/2:
(FB) Polisen Peter Springare anmäld till åklagare för att ha namngett brottslingar på FB

Ja. Det är bättre om Tino ställer upp. Han är debattvan och kan mer om brottslighet på aggregerad nivå. Springares erfarenheter är inte nödvändigtvis allmängiltiga.
Citera
2017-02-15, 13:42
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Som flera andra varit inne på är GW feg. Han vill bara ha en "offeranod" som kan ta all skit för att säga det GW tycker, men är för feg och för snål för att säga själv.

För GW är Springare, trots namnet, ett bondeoffer.
Citera
2017-02-15, 13:46
Medlem
Tveksamt om SVT skulle tillåta en "nazist" säga den nakna sanningen i veckans brott. Tror inte han kommer att få delta, och GW kommer bli uppläxad. Han har inte befogenhet att bjuda in vem han vill till programmet.
Citera
2017-02-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Peter senaste inlägg bevisar nog nu att Peter gått in i väggen.... jag tror han ger upp nu.
Kolla hans senaste inlägg om videon, baseras på vad som hände han själv..

Jag har inte Facebook så jag vet inte vad det kan vara för inlägg eller video. Men jag vill ta upp hans inlägg förra fredagen 10/2:
https://www.facebook.com/peter.springare/posts/10208350659592630

Han skriver: ”För som jag tidigare skrivit, är det en isande kyla som biter genom märg och ben, när man står på barrikaden i full orkan.

Det är det här som är det jävliga. För han bemöts inte med ärliga argument. Han smutskastas och bemöts med personangrepp och osakligheter. Det är ynkliga och fega människor som angriper honom. MEN de tillhör PK-etablissemanget och är därför starka i sina maktpositioner. Asymmetrin är enorm. PK agerar så cyniskt och manipulativt att man inte vill tro att det är sant.

Men PK-etablissemangets ”styrka” är bara uppblåst självgodhet utan substans. När deras bedrägeri avslöjas kan deras politik inte överleva. Därför är det viktigt att inte släppa taget nu – det är dags att få slut på den här skiten.
Citera
2017-02-15, 14:24
Medlem
Steinarrs avatar
Skaffade inte en av GW Perssons döttrar en negerunge för några år sedan?

Det var ungefär vid den tidpunkten som GW spårade ur totalt och i stort sett bytte åsikt helt och hållet om invandrare och brott.
Citera
2017-02-15, 14:30
Medlem
Hoppas han inte låter sig luras.
De försöker locka dit honom under förevändning att de faktiskt vill diskutera problemet på riktigt, att de vill lyssna på honom.
De kommer göra allt för att framställa honom som tokrasist så de sen kan avfärda hela problemet, "det är inte alls invandrare som begår brotten, det var bara en myt från en galen rasist".
Citera
2017-02-15, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Hoppas han inte låter sig luras.
De försöker locka dit honom under förevändning att de faktiskt vill diskutera problemet på riktigt, att de vill lyssna på honom.
De kommer göra allt för att framställa honom som tokrasist så de sen kan avfärda hela problemet, "det är inte alls invandrare som begår brotten, det var bara en myt från en galen rasist".

Det är säkert många som vill avfärda hela problemet som ”rasism”. MEN vilka sakargument skulle då kunna användas? Brås undersökningar bekräftar att invandrare är PÅTAGLIGT överrepresenterade. Vidare går de fakta som Springare presenterar att verifiera (och här utgår jag från att bilden som Springare ger verkligen stämmer).

Det duger inte att bara ”tycka rasism” – ett sådant påstående behöver beläggas med verifierbar fakta. Men PK har hittills inte brytt sig om fakta. De förtjänar därför inte tilltro.
Citera
2017-02-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Det var ungefär vid den tidpunkten som GW spårade ur totalt och i stort sett bytte åsikt helt och hållet om invandrare och brott.
-Det äger sin riktighet att GWs dotter är en sk "Coalburner"
Citera
2017-02-15, 15:24
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Tveksamt om SVT skulle tillåta en "nazist" säga den nakna sanningen i veckans brott. Tror inte han kommer att få delta, och GW kommer bli uppläxad. Han har inte befogenhet att bjuda in vem han vill till programmet.

Det är väl Jan Helin som har den befogenheten. Skulle inte förvåna mig om Springare inte får komma.
Citera
2017-02-15, 15:53
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Om GW har bra relationer till dotter och svärson är det väl enkelt för honom att stå för sin uppfattning. Plocka fram lagerwhiskyn och ta ett snack med svärsonen innan han kommer ut ur garderoben bara.
Citera
2017-02-15, 16:34
Medlem
valleros avatar
Verkar osannolikt att det skulle bli av. LGW vill förmodligen mest påskina att han vill ta ett snack med Springare. Men hur skulle det gå till? Skulle GW läxa upp PS? Knappast. Skulle han sitta och hålla med honom? Otänkbart.
LGW är vek. Han hålls för att vara en sanningsägare, men han går ytterst sällan in i debatter, diskussioner eller konflikter, lite av en fegis. Mer av en mediahora som alltid ställer upp med några citat. Dessutom, som tidigare påpekats, är han numera helt PK.
Har svårt att se detta fungera.
Citera
2017-02-15, 16:37
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Är jag full eller klippte SVT bort GW när han skulle uttala sig angående Springare precis innan de bjöd in honom?!?!

Det var helt klart klippt märktes direkt!
Troligen sa han saker om invandringen som inte passerade PK censuren på SVT.
Detta talar ju inte för att Peter Springare får möjlighet har någon chans snacka om sanningen.
Antingen blir det extremt klippt med bara ovidkommande kvar eller så kommer han inte alls.

Igentligen skulle det köras i direktsändning på prime time
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in