Aldrig parallellt. Det ska/skulle vara en "viss karenstid" mellan VB och GW:s andra framträdanden med "hans varumärke" på. Det vill säga, att Veckans Brott inte skulle gå samtidigt som hans andra program på andra kanaler.
Men ska vi fortsätta snacka GW, och inte endast VB, så finns det andra trådar bättre än denna.
Hursom, bara för att avsluta resonemanget varför VB blev nedlagt:
Här talar han ut i Café (trodde jag var nerlagt sedan länge, de hade heta tjejer förr..)
Vi pratade med Leif GW Persson i knappt nio minuter, och på den tiden hann han berätta om ett dubbelmord i Norrland, Arbogafallet, Kim Wall-fallet, vad som är problemet med Veckans brott – och att han är på väg att hoppa av.
Leif GW Persson har precis börjat den andra säsongen av succéprogrammet GW:s mord som började sändas under våren 2017. Han gör fortfarande Veckans brott både under hösten och våren, men efter det säger han att det kanske får vara nog.
– Då har det gått i åtta och ett halvt år och det har varit en obruten framgång. Men alldeles oavsett hur roligt det är och hur bra det går så hamnar du i det läget att du står och säger något och så undrar du ”var har jag hört det?”, och så inser du att det var du själv som sa det, i förra programmet. https://www.cafe.se/leif-gw-persson-gws-mord/
Så GW har tröttnat sedan en tid tillbaka, och jag håller med GW; VB blev lite (en hel del) av upprepande efter upprepande. Så VB hade nog "mognat färdigt", och höll på att bli en "fallfrukt".
-"Bättre att sluta på topp"!