Flashback bygger pepparkakshus!
2018-03-13, 19:32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Knappast. Programmen har gått parallellt förut.

Aldrig parallellt. Det ska/skulle vara en "viss karenstid" mellan VB och GW:s andra framträdanden med "hans varumärke" på. Det vill säga, att Veckans Brott inte skulle gå samtidigt som hans andra program på andra kanaler.

Men ska vi fortsätta snacka GW, och inte endast VB, så finns det andra trådar bättre än denna.

Hursom, bara för att avsluta resonemanget varför VB blev nedlagt:
Här talar han ut i Café (trodde jag var nerlagt sedan länge, de hade heta tjejer förr..)

Vi pratade med Leif GW Persson i knappt nio minuter, och på den tiden hann han berätta om ett dubbelmord i Norrland, Arbogafallet, Kim Wall-fallet, vad som är problemet med Veckans brott – och att han är på väg att hoppa av.

Leif GW Persson har precis börjat den andra säsongen av succéprogrammet GW:s mord som började sändas under våren 2017. Han gör fortfarande Veckans brott både under hösten och våren, men efter det säger han att det kanske får vara nog.

– Då har det gått i åtta och ett halvt år och det har varit en obruten framgång. Men alldeles oavsett hur roligt det är och hur bra det går så hamnar du i det läget att du står och säger något och så undrar du ”var har jag hört det?”, och så inser du att det var du själv som sa det, i förra programmet.
https://www.cafe.se/leif-gw-persson-gws-mord/

Så GW har tröttnat sedan en tid tillbaka, och jag håller med GW; VB blev lite (en hel del) av upprepande efter upprepande. Så VB hade nog "mognat färdigt", och höll på att bli en "fallfrukt".
-"Bättre att sluta på topp"!
Citera
2018-03-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tror nog att han har blivit stoppad från att uttala det han egentligen vill. Tycker det syns ibland när han har personer i studion som han egentligen skulle vilja läsa lusen av.

Just min tanke. Han har varit väldigt passiv, inga utmanande frågor, exempelvis statsministern. Han kollade sina SMS i stället...
Citera
2018-03-13, 19:38
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Just min tanke. Han har varit väldigt passiv, inga utmanande frågor, exempelvis statsministern. Han kollade sina SMS i stället...
Bra att den gamle trötte tråkiga gubben försvinner. Det är Camilla som lyfter programmet!!
Citera
2018-03-13, 19:40
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Så GW har tröttnat sedan en tid tillbaka, och jag håller med GW; VB blev lite (en hel del) av upprepande efter upprepande. Så VB hade nog "mognat färdigt", och höll på att bli en "fallfrukt".
-"Bättre att sluta på topp"!

Det gör han ju knappast om han fortsätter med "GW:s mord". Det är ett riktigt skitprogram i jämförelse med "Veckans Brott".
Citera
2018-03-13, 19:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det gör han ju knappast om han fortsätter med "GW:s mord". Det är ett riktigt skitprogram i jämförelse med "Veckans Brott".

"Ja fan!", om man får svära till "påvän"..
VB mycket bättre än det "andra programmet".
Fast VB började bli rätt trött. De sista två-tre säsongerna. Handlade mer om "hur utreder man ett mord", och inte ett smack om aktuella kriminalfall. Fattade rätt snart när programtiden på VB började upptas av fler och fler "dåliga teaterföreställningar" om gamla kriminalfall, och GW:s "programlederska" skulle göra reportage om "hur polisen jobbar".

GW blev mer och mer en "sidekick", dvs. "ride shotgun", eller "kartläsare" än programmets huvudperson. Samspelet/programbehållningen var bättre förr. (Enbart min obskyra mening..)
Citera
2018-03-13, 20:22
Medlem
outback4s avatar
Trist att veckans brott läggs ner. GW är kung med eller utan snus

Brotten ökar lavinartad i Sverige i och med all importerad smuts men efterlyst fick läggas ner (när GW lämnade Hasse Aro..)
och även brottsplats Sverige fick läggas på is.Aro är för tradig numera.Tråkig som en januarikväll i Laholm. Men Vad beror det på? Finns ju hur mycket som helst att göra program på. Antar Jan Helin ligger bakom detta,den mannen är tragisk i all sin djävlighet.

Är det för att den övervägande delen av brott begås av invandrare? Och nu är det valår då måste pkmedia lära oss lite om genuskunskap och böneutrop från minareter.

Löjligt .Gör om och gör rätt.Låt GW husera så länge han kan.
Citera
2018-03-13, 20:38
Medlem
Vedklyvens avatar
SVT brukar ju lägga ner populära program. De la ju ner Kobra exempelvis.
Citera
2018-03-13, 20:41
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Trist att veckans brott läggs ner. GW är kung med eller utan snus
Fick han inte snusa för SVT? Har sett grovdosan många gånger under åren. Eller är kung med eller utan snus ett uttryck jag aldrig har hört förut?
Citera
2018-03-13, 21:09
Medlem
AA-suiteds avatar
Måste Camilla uttala Peter Madsen som med det amerikanska uttalet av mad? Då kan man lika gärna uttala förnamnet som piiitööör istället för Peter.
Citera
2018-03-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
SVT brukar ju lägga ner populära program. De la ju ner Kobra exempelvis.
Men det var väl GW själv som ville sluta.
Citera
2018-03-13, 21:24
Medlem
Mikeyjamess avatar
"Ni vet väl att Lars Ohly bor här uppe? Honom måste ni hålla koll på, han verkar vara en riktig rackare".

Åh, GW!
Citera
2018-03-13, 21:25
Medlem
barbiecues avatar
Åker GW utan bälte i baksätet på polisbilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in