2017-02-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej ingen behver hlla med mig.
Springare avgr sjlv.
Jag skulle gjort s om jag vore Springare.

Sedan skulle jag lta de sjlva prata om sakfrgan.
Eventuellt dyka upp senare nr de babblat frdigt.

Jag frstr. Men det r viktigt att frst att det PK anvnder r simpla hrskartekniker. De fungerar eftersom de r just tekniker fr hrskare.

Dessa mnniskor klarar inte en saklig diskussion utan angriper istllet motstndaren p olika stt. Det enda fungerande motmedlet (svitt jag vet) r fakta och saklighet. Men det gller att inte lockas att snka sig till deras niv:

Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience. -George Carlin

De klarar inte att diskutera sakfrgan eftersom s mnga vill dlja verkligheten. I nulget gr det inte att veta vem som man kan lita p. Det r drfr Peter Springare r s viktig. Det hr kan vara brjan p ngot vldigt stort som kan svepa bort hela den rta som PK innebr.
Citera
2017-02-15, 11:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Jag frstr. Men det r viktigt att frst att det PK anvnder r simpla hrskartekniker. De fungerar eftersom de r just tekniker fr hrskare.

Dessa mnniskor klarar inte en saklig diskussion utan angriper istllet motstndaren p olika stt. Det enda fungerande motmedlet (svitt jag vet) r fakta och saklighet. Men det gller att inte lockas att snka sig till deras niv:

Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience. -George Carlin

De klarar inte att diskutera sakfrgan eftersom s mnga vill dlja verkligheten. I nulget gr det inte att veta vem som man kan lita p. Det r drfr Peter Springare r s viktig. Det hr kan vara brjan p ngot vldigt stort som kan svepa bort hela den rta som PK innebr.
Det r inte s svrt. Gller att undvika retoriska frgor.
Det r A och O.
D mste man vara stark och veta vad som r vad.
Dvs vad ska jag svara p, vad ska jag kra ver dem med.
Jag kan tycka att det bsta vore om de nu fick lov att diskutera sakfrgan utan Springare.
Han har varit mycket tydlig.
Lt det nu fr tala fr sig sjlv.
Springare har gjort sitt.
Tacksam fr det.
Senast redigerad av goran744 2017-02-15 kl. 11:53.
Citera
2017-02-15, 12:11
Medlem
Citat:
Jag kan tycka att det bsta vore om de nu fick lov att diskutera sakfrgan utan Springare.

OK, frgan r d vilka som ska diskutera sakfrgan. Vi har GW, polis och politiker.

Men det har ju redan framkommit att polisen r idiotfrklarad av GW och Ygeman, se mitt inlgg hr:
(FB) Leif GW Persson vs Dan Eliasson & Anders Ygeman i Veckans brott

Polisen fungerar inte och det beror NU p att man har organiserat om UTAN att veta VEM som ska gra VAD och NR. Och detta gjorde man eftersom det var ndvndigt p grund av alla problem som fanns INNAN. Kan det bli mer odugligt? HUR ska denna rra kunna fixas p verskdlig tid?

Polisens oduglighet r allts redan knd. Vad ska de d prata om UTAN Springare? Ska de fortstta att upprepa samma mantra som tidigare om socioekonomiska faktorer och utmaningar?
Citera
2017-02-15, 12:14
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Kan man lita p GW efter de hr kommentarerna som Tino frmedlar? Det r tydligen en tidningsartikel av GW han referera till.

Tino Sanandaji; Pongen r att GW frsker smutskasta Peter Springare som Sverigedemokrat. Det r inte bara en oskyldig misstag. Han skriver en massa annat dr han frsker karaktrsmrda Peter Springare med

"auktoritra lggning"

"lider av en sjlvuppfattning som den psykiatriska vetenskapen bde har en diagnos och ett fult namn p".
Senast redigerad av GAMLE SVARTEN 2017-02-15 kl. 12:16.
Citera
2017-02-15, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Kan man lita p GW efter de hr kommentarerna som Tino frmedlar? Det r tydligen en tidningsartikel av GW han referera till.

Tino Sanandaji; Pongen r att GW frsker smutskasta Peter Springare som Sverigedemokrat. Det r inte bara en oskyldig misstag. Han skriver en massa annat dr han frsker karaktrsmrda Peter Springare med

"auktoritra lggning"

"lider av en sjlvuppfattning som den psykiatriska vetenskapen bde har en diagnos och ett fult namn p".

Tino Sanandaji borde vara med. Ngon som vill ta upp det med VB?

Tillgg:
Nej, det gr inte att lita p GW. Se mina kommentarer till hans krnika i Expressen 12/2:
(FB) Polisen Peter Springare anmld till klagare fr att ha namngett brottslingar p FB
Senast redigerad av Polu 2017-02-15 kl. 12:25. Anledning: Tillgg
Citera
2017-02-15, 12:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
OK, frgan r d vilka som ska diskutera sakfrgan. Vi har GW, polis och politiker.

Men det har ju redan framkommit att polisen r idiotfrklarad av GW och Ygeman, se mitt inlgg hr:
(FB) Leif GW Persson vs Dan Eliasson & Anders Ygeman i Veckans brott

Polisen fungerar inte och det beror NU p att man har organiserat om UTAN att veta VEM som ska gra VAD och NR. Och detta gjorde man eftersom det var ndvndigt p grund av alla problem som fanns INNAN. Kan det bli mer odugligt? HUR ska denna rra kunna fixas p verskdlig tid?

Polisens oduglighet r allts redan knd. Vad ska de d prata om UTAN Springare? Ska de fortstta att upprepa samma mantra som tidigare om socioekonomiska faktorer och utmaningar?
Ja lt dem f visa sig sjlva och sin egna dumhet.

Nu r det upp till Springare att hantera det hela.

Lt Dan, Ygeman och Stefan visa vilka inkompetenta varelser de r.
Lt medier visa vilka de r.

Ygeman har ju redan klart och tydligt sagt att det r Svenskens fel och att vi skall ta tag i saken.
Endera vill de ha inbrdeskrig eller ocks r de helt blsta hela hgen.
Senast redigerad av goran744 2017-02-15 kl. 12:24.
Citera
2017-02-15, 12:21
Medlem
Vandringspokals avatar
Fr ngra veckor sen ville mnga troll p ntet att GW skulle erstta Eliasson, nu r han en landsfrdare och PK-sosse. Tvra kast. Trkigt att s mnga straffar ut sig, r vl bara Janouch och Birro och Timo som kvalar in som nsta polischef enligt svansen
Citera
2017-02-15, 12:29
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ja lt dem f visa sig sjlva och sin egna dumhet.

Nu r det upp till Springare att hantera det hela.

Ygeman har ju redan klart och tydligt sagt att det r Svenskens fel och att vi skall ta tag i saken.
Endera vill de ha inbrdeskrig eller ocks r de helt blsta hela hgen.

Fast de skulle ju diskutera sakfrgor och hur man kan lsa detta.
Kan de helt bara sdr byta fokus och att allt ska fokuseras p att svartmla honom?

Folk genomskdar vl det, ifall GW som han nu sa, diskutera mellan varandra. Eller har de bjudit in en Vnster aktivist eller idiot kriminolog som ska korsfrhra honom?
GW r vl ingen sn? Kan ju knappt andas emellant.
Citera
2017-02-15, 12:35
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Konstigt. Nr GW sjlv pratat om politik s har han klargjort att hans sympatier ligger nra KD men du vet allts bttre?

Ja, jag vet sklart bttre.

https://youtu.be/mZDiv6E2k6o?t=26m36s
Citera
2017-02-15, 12:36
Medlem
Citat:

Att Dan, Ygeman och Stefan r inkompetenta r allts redan visat (se mitt frra inlgg).

Medierna har ocks avsljat sig sjlva. Den falska verklighetsbilden, filtreringen, propagandan och siktsfrtrycket framkom tydligt i debatten p Publicistklubben 23/1, se vidare mitt inlgg hr:
(FB) Misstron mot media, har de sig sjlva att skylla? Debatt Publicistklubben

Sammantaget framkom dr att medierna:
- har en tillrttalagd verklighetsbild.
- r dliga p att bemta sakliga och serisa invndningar.
- r extremt defensiva och lttretade.
- sluter sig samman och frsvarar varandra.
- visar flockbeteende.
- blandar in sikter i det som ska vara saklig rapportering.
- blandar in sikter i granskningar, det blir inga trovrdiga granskningar.
- inte ger sammanhang och helhetsbilder.
- hnger upp sig p personer och mejar ner de som har avvikande sikter.

Hur mnga gnger ska medier, politiker och myndigheter behva visa sin oduglighet? Rcker det inte nu?
Citera
2017-02-15, 13:05
Medlem
Driftstopps avatar
Peter senaste inlgg bevisar nog nu att Peter gtt in i vggen.... jag tror han ger upp nu.
Kolla hans senaste inlgg om videon, baseras p vad som hnde han sjlv..
Citera
2017-02-15, 13:25
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Peter senaste inlgg bevisar nog nu att Peter gtt in i vggen.... jag tror han ger upp nu.
Kolla hans senaste inlgg om videon, baseras p vad som hnde han sjlv..

Det gr inte att lsa Peters sida som icke medlem p Facebook.
Kan du kanske terge vad det handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in