2010-09-17, 21:17
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Men varför ska spelarna dra upp alla krav efter att man skrivit på kontraktet? Det är klubbarna som betalar löner till spelarna och "äger" deras tid på jobbet, då ska man kräva att dom ger allt när dom väl får göra den viktigaste delen i jobbet. Bara för att jag visste att jag skulle få lämna mitt jobb om några månader betyder inte det att jag kan sitta och rulla tummarna och tjura när jag har ett avtal skrivet på att jag måste göra jobbet.

Se på Viktor Elm, till exempel. Även han tyckte att Kalmar FF erbjöd honom en för låg lön (vilket dom gjorde) och vägrade att sälja honom under sommaren, trots det kämpade han på ännu mer och slet så jäkla hårt i varje match att utan honom hade vi nog inte vunnit guldet. Sedan, det känns betydligt enklare att hitta en ny arbetsgivare om man går in och ger 100% än att sitta och tjura. Vad tjänar det till?

Jag förstår verkligen inte hur man kan agera som Atta gör om han väljer att inte spela.
Det enda krav som Atta har ställt är ju att han ska få konkurrera. Så vitt jag vet så är det hela poängen med kontraktet. En poäng som AIK har skitit fullständigt i, det är AIK som kräver att han ska skriva på ett kontrakt som han inte vill ha. Ett kontrakt går åt båda hållen. Atta har kontrakt med AIK precis lika mycket som AIK har kontrakt med Atta..

Och det som Viktor Elm gjorde då är ju exakt vad Atta vill göra nu så det är ju en otroligt dum liknelse..
Citera
2010-09-17, 22:05
Medlem
funerals avatar
Man kan iofs tycka att Atta gör fel. Men med tanke på hur aik betett sig i ärendet så hade nog dom flesta gjort samma sak i hans situation. Är man den ena stunden avstängd för att man inte vill förlänga ett befintligt kontrakt(ett halvår kvar) så ser jag ingen anledning att ställa upp när klubben/arbetsgivaren plötsligt ändrar sig för att man har andra spelare/anställda som är skadade, avstängda, sjuka. Båda gör ju fel men jag anser att aiks styrelse är den största boven i dramat....som man bäddar får man ligga.
Vad tycker ni gnagare om saken?
Citera
2010-09-18, 02:10
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Man kan iofs tycka att Atta gör fel. Men med tanke på hur aik betett sig i ärendet så hade nog dom flesta gjort samma sak i hans situation. Är man den ena stunden avstängd för att man inte vill förlänga ett befintligt kontrakt(ett halvår kvar) så ser jag ingen anledning att ställa upp när klubben/arbetsgivaren plötsligt ändrar sig för att man har andra spelare/anställda som är skadade, avstängda, sjuka. Båda gör ju fel men jag anser att aiks styrelse är den största boven i dramat....som man bäddar får man ligga.
Inte för jag är gnagare men jag tycker också styrelsen är största boven. Om man läser på AIK's hemsida så står det
"Walid har valt att inte ställa upp och spela matchen med motiveringen att han vill ha en garanti att han är uttagningsbar i resten av matcherna. Vi har sagt att han är uttagningsbar tills vidare då vi inte vet hur omständigheterna ser ut i framtiden"

Och även om AIK är Atta's arbetsgivare så ska han ju ha rätt att få ställa krav på dem om de nu ska göra det mot honom, med tanke på hur de har behandlat hela ärendet så hade jag nog inte bara böjt mig fram och tagit den bakifrån nu när det behöver hjälp.
Citera
2010-09-18, 03:09
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Inte för jag är gnagare men jag tycker också styrelsen är största boven. Om man läser på AIK's hemsida så står det
"Walid har valt att inte ställa upp och spela matchen med motiveringen att han vill ha en garanti att han är uttagningsbar i resten av matcherna. Vi har sagt att han är uttagningsbar tills vidare då vi inte vet hur omständigheterna ser ut i framtiden"

Och även om AIK är Atta's arbetsgivare så ska han ju ha rätt att få ställa krav på dem om de nu ska göra det mot honom, med tanke på hur de har behandlat hela ärendet så hade jag nog inte bara böjt mig fram och tagit den bakifrån nu när det behöver hjälp.
Allt har sina fördelar och nackdelar...
AIK:s lag hade aldrig vunnit SM-guld 2009 om det inte vore för dess publik. AIK 2010 kommer mycket möjligen att trilla ner till ettan p.g.a. den. Inte för att fansen i sig kommer att se till att de gör det, utan för att det inte finns någon inom föreningen som ska hållas 'ansvarig'. Hela Wallid Atta-affären bara skriker fingerpekande, ingen vill ta 'smällen' och se dum ut inför fansen, därav fortgår cirkusen och den ende som skadas, för alla utomståendes stora nöje, är just klubben. Och det roliga är att ju mer som ingen vill utstå fansens vrede, ju mer verkar folk runt klubben skaka av sig ansvaret. AIK:s klubbledning verkar komplett galen. Om jag vart i deras skor hade en, och då menar jag en (1) sak var utav vikt: Att klara sig kvar.

Istället tjafsas det om att någon vägrar att förnya.

Lovely!

Detta skrevs under en bra promillehalt, så ursäkta stavfelen.
Citera
2010-09-18, 04:18
Medlem
Guldet är på god väg till Malmö. Vilka kan stoppa MFF? Har allsvenskan utvecklats något enormt eller är det bara att vinnarna detta spelar en helt annan fotboll? Kan det bli offensivt åren som följer? Hur kommer det gå för HIF och MFF i europa?
Citera
2010-09-18, 08:35
Medlem
Bill Cliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral

Nu vet jag förvisso inte hur Walids kontrakt är utformat, men jag tycker det luktar kontraktsbrott. Har man en fast lön från arbetsgivaren så är det självklart att man ska spela match när denne säger att man ska det. Oavsett om han tycker sig vara orättvist behandlad eller ej. Att börja ställa massa krav är han inte i position till att göra, har man en lön ska man göra skäl för den genom att spela de matcher man blir uttagen till. Varken mer eller mindre. Vilka andra fotbollspelare är garanterade uttagning till varje match?

Om jag tycker att Walid borde spela matchen? Nej.
Citera
2010-09-18, 10:23
Medlem
FabioAugustos avatar
AIK har inte stängt av honom, man har helt enkelt låtit ett par försvarare gå före honom i rangordningen på grund av att man ville satsa på en sådan som Backman då man vet att han troligen är kvar på sikt. Atta ska spela om AIK ber honom att göra det, så enkelt är det. Varför skulle han annars få lön under tiden? AIK har inte skött affären jättesnyggt men dels är det ohyggligt uppförstorat av media och dels är det ju faktiskt AIK som kan ställa fler krav på Atta än vice versa.
Citera
2010-09-18, 18:15
Medlem
Bornets avatar
Jävlar vad usla vi är., Konspirationsteori deluxe ang. Axéns laguttagning.

AVGÅ!
Citera
2010-09-18, 19:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Häcken var sanslöst dåliga idag. Tror aldrig jag har sett dom spela bort så många passningar i en match förut.. Kan inte direkt säga att det var orättvist att AIK vann. Kanske hade det mest rättvisa varit om båda hade förlorat..
Citera
2010-09-18, 19:16
Bannlyst
Bra för allsvenskan att AIK vann, dom får inte åka ut
Citera
2010-09-18, 19:24
Medlem
charmörens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Jävlar vad usla vi är., Konspirationsteori deluxe ang. Axéns laguttagning.

AVGÅ!

Inte för att jag känner till Gais så väl men vad var det för speciellt med Aik:aren Axéns uttagning?

Skön vinst idag för AIK annars. Tyckte det såg ganska så bra ut. Dock känns avsaknaden av offensiv lite oroväckande.

Lundberg var bra likaså Helgi som tog ett stort defensivt ansvar. Flavio kämpade en smula för en gång skull vilket verkligen inte hör till vanligheterna och att hans ständiga gnäll inte fanns där.
Citera
2010-09-18, 19:34
Medlem
Bra spel för en gångs skull, så går det när man satsar ungt. Lite bättre avslut i anfallen kanske kan önskas, men det har man önskat sedan i mars.
Kenny borde stå resten av säsongen, tycker att det var den bästa målvaktsinsatsen i år, även om inte det heller säger något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in