Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Inte för jag är gnagare men jag tycker också styrelsen är största boven. Om man läser på AIK's hemsida så står det
"Walid har valt att inte ställa upp och spela matchen med motiveringen att han vill ha en garanti att han är uttagningsbar i resten av matcherna. Vi har sagt att han är uttagningsbar tills vidare då vi inte vet hur omständigheterna ser ut i framtiden"
Och även om AIK är Atta's arbetsgivare så ska han ju ha rätt att få ställa krav på dem om de nu ska göra det mot honom, med tanke på hur de har behandlat hela ärendet så hade jag nog inte bara böjt mig fram och tagit den bakifrån nu när det behöver hjälp.
Allt har sina fördelar och nackdelar...
AIK:s lag hade aldrig vunnit SM-guld 2009 om det inte vore för dess publik. AIK 2010 kommer mycket möjligen att trilla ner till ettan p.g.a. den. Inte för att fansen i sig kommer att se till att de gör det, utan för att det inte finns någon inom föreningen som ska hållas 'ansvarig'. Hela Wallid Atta-affären bara skriker fingerpekande, ingen vill ta 'smällen' och se dum ut inför fansen, därav fortgår cirkusen och den ende som skadas, för alla utomståendes stora nöje, är just klubben. Och det roliga är att ju mer som ingen vill utstå fansens vrede, ju mer verkar folk runt klubben skaka av sig ansvaret. AIK:s klubbledning verkar komplett galen. Om jag vart i deras skor hade en, och då menar jag en (1) sak var utav vikt: Att klara sig kvar.
Istället tjafsas det om att någon vägrar att förnya.
Lovely!
Detta skrevs under en bra promillehalt, så ursäkta stavfelen.