2010-09-17, 18:36
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Attas krav är ju givetvis att han ska spela de resterande matcherna, Solna nekar ju inte om hans krav är att konkurrera på samma villkor.
http://www.fotbolldirekt.se/%C3%B6ppnar-f%C3%B6r-atta-men-stj%C3%A4rnan-hotar-nobba

Ny artikel som förklarar hur landet ligger.

Citat:
Men Atta kräver mer än att bara bli aktuell som en nödlösning.
- Det enda jag begär är att få konkurrera på samma villkor som alla andra spelare resten av säsongen.
Citera
2010-09-17, 18:39
Medlem
Jovisst, jag kan förstå hans frustration och alla är förlorare (förutom våra motståndare och möjligtvis Backman) i den här situationen. Men sålänge vi pröjsar killens lön kan han väl knappast vägra att spela (?)
Citera
2010-09-17, 18:44
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
http://www.fotbolldirekt.se/%C3%B6ppnar-f%C3%B6r-atta-men-stj%C3%A4rnan-hotar-nobba

Ny artikel som förklarar hur landet ligger.

Den hade jag inte sett, då är det ju helt sjukt att de inte accepterar.

Å andra sidan vet man inte vad Attas tolkning av "konkurerra på lika villkor" är...

Men jag retirerar, lägger mig på sofflocket och bara myser. Ahhhhh
Citera
2010-09-17, 18:45
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Jovisst, jag kan förstå hans frustration och alla är förlorare (förutom våra motståndare och möjligtvis Backman) i den här situationen. Men sålänge vi pröjsar killens lön kan han väl knappast vägra att spela (?)
Faktiskt. Satt själv och tänkte på det. Han har ju faktiskt inget val, allt annat är väl kontraktsbrott?..
Citera
2010-09-17, 19:26
Medlem
oralzinks avatar
Citat:
Faktiskt. Satt själv och tänkte på det. Han har ju faktiskt inget val, allt annat är väl kontraktsbrott?..

Men ifall kontraktet skulle rivas, är det då fritt fram för Atta att skaffa sig en ny klubb omgående?
Citera
2010-09-17, 19:30
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Men ifall kontraktet skulle rivas, är det då fritt fram för Atta att skaffa sig en ny klubb omgående?
Tror bara kontraktet rivs om båda parter är överens. Om de vore det skulle det redan vart rivet. Tills dess är båda parterna bundna till sina åtaganden.
Citera
2010-09-17, 19:46
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Tror bara kontraktet rivs om båda parter är överens. Om de vore det skulle det redan vart rivet. Tills dess är båda parterna bundna till sina åtaganden.

Atta kan vägra spela och det AIK då kan göra är att vägra betala ut hans lön pga kontraktsbrott. Men jag tror inte Atta bryr sig nämnvärt om det straffet i dagsläget.
Citera
2010-09-17, 19:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Visst kan dom säkert tvinga Atta att spela men det är nog ingen som tror det är en bra idé. Nån från juniorlaget hade antagligen gjort ett bättre jobb i så fall. Jag vet ju hur motiverad jag hade varit i alla fall..

whu: Dom håller ju sin linje med att låta "alla" gå före honom.. Nu har "alla" tagit slut bara.
Citera
2010-09-17, 19:52
Medlem
FabioAugustos avatar
Men Atta har ju skrivit på ett kontrakt som sträcker sig över denna säsongen, så ska han fanimig fullfölja även om AIK inte anser att han ska vara förstaval på grund av omständigheterna. Jag blir så trött på spelare som tror att deras kontrakt i princip inte betyder någonting utan dom kan göra lite vadsomhelst mot klubben.
Citera
2010-09-17, 20:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Men Atta har ju skrivit på ett kontrakt som sträcker sig över denna säsongen, så ska han fanimig fullfölja även om AIK inte anser att han ska vara förstaval på grund av omständigheterna. Jag blir så trött på spelare som tror att deras kontrakt i princip inte betyder någonting utan dom kan göra lite vadsomhelst mot klubben.
Javisst. Jag är rätt säker på att Atta kommer fullfölja om AIK försöker tvinga honom. Jag kan nästan lova att han kommer spela lika uppoffrande för AIK som AIK har visat uppoffran för honom..
Citera
2010-09-17, 20:17
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Javisst. Jag är rätt säker på att Atta kommer fullfölja om AIK försöker tvinga honom. Jag kan nästan lova att han kommer spela lika uppoffrande för AIK som AIK har visat uppoffran för honom..
Men varför ska spelarna dra upp alla krav efter att man skrivit på kontraktet? Det är klubbarna som betalar löner till spelarna och "äger" deras tid på jobbet, då ska man kräva att dom ger allt när dom väl får göra den viktigaste delen i jobbet. Bara för att jag visste att jag skulle få lämna mitt jobb om några månader betyder inte det att jag kan sitta och rulla tummarna och tjura när jag har ett avtal skrivet på att jag måste göra jobbet.

Se på Viktor Elm, till exempel. Även han tyckte att Kalmar FF erbjöd honom en för låg lön (vilket dom gjorde) och vägrade att sälja honom under sommaren, trots det kämpade han på ännu mer och slet så jäkla hårt i varje match att utan honom hade vi nog inte vunnit guldet. Sedan, det känns betydligt enklare att hitta en ny arbetsgivare om man går in och ger 100% än att sitta och tjura. Vad tjänar det till?

Jag förstår verkligen inte hur man kan agera som Atta gör om han väljer att inte spela.
Senast redigerad av FabioAugusto 2010-09-17 kl. 20:19.
Citera
2010-09-17, 20:34
Medlem
oralzinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Men varför ska spelarna dra upp alla krav efter att man skrivit på kontraktet? Det är klubbarna som betalar löner till spelarna och "äger" deras tid på jobbet, då ska man kräva att dom ger allt när dom väl får göra den viktigaste delen i jobbet. Bara för att jag visste att jag skulle få lämna mitt jobb om några månader betyder inte det att jag kan sitta och rulla tummarna och tjura när jag har ett avtal skrivet på att jag måste göra jobbet.

Se på Viktor Elm, till exempel. Även han tyckte att Kalmar FF erbjöd honom en för låg lön (vilket dom gjorde) och vägrade att sälja honom under sommaren, trots det kämpade han på ännu mer och slet så jäkla hårt i varje match att utan honom hade vi nog inte vunnit guldet. Sedan, det känns betydligt enklare att hitta en ny arbetsgivare om man går in och ger 100% än att sitta och tjura. Vad tjänar det till?

Jag förstår verkligen inte hur man kan agera som Atta gör om han väljer att inte spela.

För att försvara Atta lite så krävde han enbart möjligheten att få konkurrera om backplatsen som alla andra spelare vilket tydligen inte var möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in