Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Javisst. Jag är rätt säker på att Atta kommer fullfölja om AIK försöker tvinga honom. Jag kan nästan lova att han kommer spela lika uppoffrande för AIK som AIK har visat uppoffran för honom..
Men varför ska spelarna dra upp alla krav efter att man skrivit på kontraktet? Det är klubbarna som betalar löner till spelarna och "äger" deras tid på jobbet, då ska man kräva att dom ger allt när dom väl får göra den viktigaste delen i jobbet. Bara för att jag visste att jag skulle få lämna mitt jobb om några månader betyder inte det att jag kan sitta och rulla tummarna och tjura när jag har ett avtal skrivet på att jag måste göra jobbet.
Se på Viktor Elm, till exempel. Även han tyckte att Kalmar FF erbjöd honom en för låg lön (vilket dom gjorde) och vägrade att sälja honom under sommaren, trots det kämpade han på ännu mer och slet så jäkla hårt i varje match att utan honom hade vi nog inte vunnit guldet. Sedan, det känns betydligt enklare att hitta en ny arbetsgivare om man går in och ger 100% än att sitta och tjura. Vad tjänar det till?
Jag förstår verkligen inte hur man kan agera som Atta gör om han väljer att inte spela.