Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Vad menar du? Att de tre tillsammans lyfter Malmö? Det borde ju knappast räknas. Och tex Gerndt har mycket bra understöd från Jönsson som är långt ifrån dålig. Vem har Bangura? Ljubojevic?
Nej, jag menade att det var spelare jag anser vara bättre än Bangura men som jag även skrev så är det inte läge att göra en rättvis bedömning eftersom Bangura inte varit med så länge och han har egentligen inte gjort något speciellt anmärkningsvärt mer än att vara bra i ett lag som har det svårt.
Ungefär som när Rajalakso var given i landslaget för ett par år sen. Bangura har varit bra men han har inte varit outstandning, sen är det säkerligen en duktig spelare vi kommer att få se mer av i framtiden men det är alldeles för tidigt att höja honom till skyarna, gör han det lika bra resten av säsongen och på egen hand klarar hålla AIK kvar så ska han hyllas men han är inte där ännu utan har bara gjort en bra inledning i AIK och det är väldigt mycket som återstår. De bästa anfallarna spelar i de bästa lagen och därmed blir det svårt att lyfta ett helt lag på egen hand då fotboll är en sport som man lyckas med först då man ser till att ha ett lagspel som fungerar med personer som kompletterar varandra. Därför jag drog exemplet med Oremo, tillräckligt bra för att glänsa i ett lag där man spelar för sig själv men kommer han till ett spelade lag så är det inte mycket att hämta och därför vet vi inte alls var Bangura står, det har ju inte resulterat i så bra resultat för laget hittills och därför känns det lite fel att säga att han lyft hela AIK.