2010-10-12, 14:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
Sharbel Touma har betytt mycket för Djurgårdens lyft efter sommaren, i match efter match har han gått in med en kvalité som är något högre än Allsvensk, och det har dessutom betalat av sig konkret i form av mål och assists. Sedan försvinner han ur matcherna ibland, men den grundläggande spelskickligheten är riktigt hög. Många blåränder hatar honom som Judas osv, men Fula Gubben är för gammal och stenad för att hata en spelare. Utom möjligen vissa AIK:are då.

Däremot kan man inte säga att Touma bär laget, där känns t ex Sjölund viktigare.
Citera
2010-10-13, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Vad menar du? Att de tre tillsammans lyfter Malmö? Det borde ju knappast räknas. Och tex Gerndt har mycket bra understöd från Jönsson som är långt ifrån dålig. Vem har Bangura? Ljubojevic?

Nej, jag menade att det var spelare jag anser vara bättre än Bangura men som jag även skrev så är det inte läge att göra en rättvis bedömning eftersom Bangura inte varit med så länge och han har egentligen inte gjort något speciellt anmärkningsvärt mer än att vara bra i ett lag som har det svårt.

Ungefär som när Rajalakso var given i landslaget för ett par år sen. Bangura har varit bra men han har inte varit outstandning, sen är det säkerligen en duktig spelare vi kommer att få se mer av i framtiden men det är alldeles för tidigt att höja honom till skyarna, gör han det lika bra resten av säsongen och på egen hand klarar hålla AIK kvar så ska han hyllas men han är inte där ännu utan har bara gjort en bra inledning i AIK och det är väldigt mycket som återstår. De bästa anfallarna spelar i de bästa lagen och därmed blir det svårt att lyfta ett helt lag på egen hand då fotboll är en sport som man lyckas med först då man ser till att ha ett lagspel som fungerar med personer som kompletterar varandra. Därför jag drog exemplet med Oremo, tillräckligt bra för att glänsa i ett lag där man spelar för sig själv men kommer han till ett spelade lag så är det inte mycket att hämta och därför vet vi inte alls var Bangura står, det har ju inte resulterat i så bra resultat för laget hittills och därför känns det lite fel att säga att han lyft hela AIK.
Citera
2010-10-13, 13:07
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article7946571.ab

Dulle igen eller
Citera
2010-10-13, 13:13
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anglarnagbg

Dulle igen eller
Yes.
Citera
2010-10-13, 14:11
Medlem
csts avatar
Citat:

Dulle igen eller
Min första tanke, han kan ju inte vara så jävla puckad, igen..

Min andra tanke, det är nog inte helt omöjligt...
Citera
2010-10-13, 15:12
Medlem
Fotzens avatar
Citat:

Dulle igen eller

Allsvenskans egna clown, Dulle är ju helt fantastisk om det nu är han. Helt klart en av de dummaste spelarna som spelat i AS.
Citera
2010-10-13, 15:20
Medlem
Jeff.Becks avatar
Undrar hur stämningen i laget är nu när Dulee sitter anhållen, och hur det påverkar spelet i fortsättningen
Hade någon på mitt jobb haft det CV som Dulee har vad gäller skandaler så hade det inte setts med blida ögon. Sedan måste man komma ihåg att sålnas syn på etik och moral skiljer sig markant från övriga Sverige.
Citera
2010-10-13, 15:32
Medlem
Cruachans avatar
Citat:

Dulle igen eller

Vilken löjlig kvinna. Anmäler en månad efter, och först då sedan hon fått en könssjukdom. Nej, hon är nog bara ute efter att sabba "stjärnans" rykte ytterligare.
Citera
2010-10-13, 16:53
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Vilken löjlig kvinna. Anmäler en månad efter, och först då sedan hon fått en könssjukdom. Nej, hon är nog bara ute efter att sabba "stjärnans" rykte ytterligare.
Ibland förundras man fan....

Jag utgår ifrån att din sociala umgängeskrets är tillräckligt liten för att du helt enkelt sluppit få en kvinnlig vän våldtagen va?
Citera
2010-10-13, 16:54
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Undrar hur stämningen i laget är nu när Dulee sitter anhållen, och hur det påverkar spelet i fortsättningen
Hade någon på mitt jobb haft det CV som Dulee har vad gäller skandaler så hade det inte setts med blida ögon. Sedan måste man komma ihåg att sålnas syn på etik och moral skiljer sig markant från övriga Sverige.

För det första lär de ju vara vana vid det här laget! För det andra är han inte fälld ännu och det luktar ju lite unket om hela historien från tjejens sida. Men tänker ej spekulera vidare i det utan det är bara att invänta en dom.

Jag ser dock helst att Dulle inte spelar kvar nästa säsong då han lyckas skapa sådana här rubriker en gång i veckan och är ett oerhört dåligt föredöme som fotbollspelare bland ungdomar längre ned o organisationen. Så vitt jag vet har han en strul-klasul och jag ser gärna att man utnyttjar den för att skapa lugn och ro.
Citera
2010-10-13, 16:57
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Ibland förundras man fan....

Jag utgår ifrån att din sociala umgängeskrets är tillräckligt liten för att du helt enkelt sluppit få en kvinnlig vän våldtagen va?

Han är ju dock bara misstänk och inte fälld ännu. Men jag förstår att flera förundras över tjejens beteende gällande anmälningen. Även hennes historia är ju lite underlig iaf den del man kunnat läsa i kvällstidningarna.
Citera
2010-10-13, 16:58
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
För det första lär de ju vara vana vid det här laget! För det andra är han inte fälld ännu och det luktar ju lite unket om hela historien från tjejens sida. Men tänker ej spekulera vidare i det utan det är bara att invänta en dom.

Jag ser dock helst att Dulle inte spelar kvar nästa säsong då han lyckas skapa sådana här rubriker en gång i veckan och är ett oerhört dåligt föredöme som fotbollspelare bland ungdomar längre ned o organisationen. Så vitt jag vet har han en strul-klasul och jag ser gärna att man utnyttjar den för att skapa lugn och ro.
Men den strulklausulen lär väl endast kunna nyttjas om han blir dömd? Annars lär ni få dega lön resten av hans kontrakt. Hur långt är hans kontrakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in