2010-08-24, 14:41
Medlem
Otto Flicks avatar
Frispakren dömdes när klockan stod på 91.55. Har för mig att det finns direktiv att hörnor/frisparkar/straffar som döms under ordinarie tid skall få slås oavsett hur lång tid det tar för motståndarna att få muren på plats etc. Så att en frispark som döms när det är 5 sekunder kvar av matchen får läggas är väl inga konstigheter. Såvida man inte är AIK:are så klart.
Senast redigerad av Otto Flick 2010-08-24 kl. 14:51.
Citera
2010-08-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Du såg inte matchen eller hur? Du tror inte att det kan ha att göra med Turinas ganska uppenbara maskande när han vägrade slå en frispark trots att Stålhammar stod och manade med gester och fingret på klockan hur länge som helst.

Jo, jag såg matchen. Vad Turina gör tidigare under matchen spelar inte så stor roll tycker jag. Drygar han ut tiden? Ja, då blir det gult. Man kan inte låta det andra laget få hinna slå en frispark för att en spelare maskat innan.
Citera
2010-08-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Frispakren dömdes när klockan stod på 91.55. Har för mig att det finns direktiv att hörnor/frisparkar/straffar skall få slås oavsett hur lång tid det tar för motståndarna att få muren på plats etc. Så att en frispark som döms när det är 5 sekunder kvar av matchen får läggas är väl inga konstigheter. Såvida man inte är AIK:are så klart.

Nej, endast straffar. Så det var konstigheter, för alla som inte hatar AIK.
Citera
2010-08-24, 14:56
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Nej, endast straffar. Så det var konstigheter, för alla som inte hatar AIK.

Okej. nytt i såfall. Detta från en presskonferens från en allsvensk match:

"Jag brukar inte prata om domarna men jag måste säga den här saken. Vi har just frågan om den här regeln, vad som händer om det kommer en hörna på övertid, och vi fått svaret från förbundet att den spelas alltid till slut".

Själv är jag glad att maskande straffas. Skall inte lösa sig att slå någon på käften med fem sekunder kvar och sedan komma undan för att tiden rinner ut och för att inte muren kommer på plats. Hade varit kul att se vad som hänt på Norra om AIK fick en kanonfrispark med 5 sekunder kvar (av aviserad stopptid) mot DIF men inte fick slå den för att Oremo & Co tog för god tid på sig att ställa sig i muren.
Senast redigerad av Otto Flick 2010-08-24 kl. 15:07.
Citera
2010-08-24, 14:59
Bannlyst
Noterar att Sebastian Eriksson petar Ivo Pekalski i u21

skrattretande
Citera
2010-08-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare

skrattretande
Ett hån mot sporten fotboll.
Citera
2010-08-24, 15:22
Medlem
vonmansteins avatar
Bangura gjorde inte det som Arnefjord gjorde

En modern klassiker
http://www.youtube.com/watch?v=dAvzLvN-WGc

Bang bang....orangutang
Senast redigerad av vonmanstein 2010-08-24 kl. 15:25.
Citera
2010-08-24, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Okej. nytt i såfall. Detta från en presskonferens från en allsvensk match:

"Jag brukar inte prata om domarna men jag måste säga den här saken. Vi har just frågan om den här regeln, vad som händer om det kommer en hörna på övertid, och vi fått svaret från förbundet att den spelas alltid till slut".

Det citatet var dock nyss för mig, kanske mest för att förbundet uttalar sig. Har ett färskt minne från dom senaste säsongerna att vi hade hörna precis vid halvtid mot just dif, men att domaren blåste av och inte lät oss lägga ned.

Citat:
Själv är jag glad att maskande straffas. Skall inte lösa sig att slå någon på käften med fem sekunder kvar och sedan komma undan för att tiden rinner ut och för att inte muren kommer på plats. Hade varit kul att se vad som hänt på Norra om AIK fick en kanonfrispark med 5 sekunder kvar (av aviserad stopptid) mot DIF men inte fick slå den för att Oremo & Co tog för god tid på sig att ställa sig i muren.

Du ska se att den dagen, den situationen kommer.
Citera
2010-08-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Bangura gjorde inte det som Arnefjord gjorde

En modern klassiker
http://www.youtube.com/watch?v=dAvzLvN-WGc

Bang bang....orangutang

Fel säsong, tråden handlar om Allsvenskan 2010.
Dock gjorde hela AIK en Tauer igår - helt borta med vinden och orsakade en förlust.
Citera
2010-08-24, 16:09
Medlem
FabioAugustos avatar
Det var dock inte två minuter, utan "minst två minuter". Även om man visar upp 2 minuter kanske domaren har satt 2 minuter 30 sekunder.
Citera
2010-08-24, 16:51
Medlem
Citat:

skrattretande
Haha, mycket ska man höra.

Aja, bara vi får behållla honom så länge som möjligt i Malmö är jag iofs nöjd.
Citera
2010-08-24, 16:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:

skrattretande

Äsch, det gör väl inte så mycket. Huvudsaken är att han presterar i MFF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in