2010-03-12, 22:52
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Bitter?
Jag har just vunnit min tredje titel på tre matcher...

Nej, jag är inte bitter.
Däremot fundersam.
Citera
2010-03-12, 23:57
Medlem
pontassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Riktigt dåligt. Standarden på svenska arenor kommer ju aldrig öka så länge dom fortsätter ge ut dispenser.

Jo jag kan hålla med dig i det avseendet, men Kopparvallen skulle behöva ordentlig ombyggnation för att kunna leva upp till accepterad standard. Framförallt skulle jag vilja se en utökning av publikkapaciteten, för dagens nivå ligger på endast 8000. Men jag inser att detta inte är möjligt för en sådan pass liten klubb, med enormt begränsade resurser.
Citera
2010-03-13, 00:23
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontasss
Jo jag kan hålla med dig i det avseendet, men Kopparvallen skulle behöva ordentlig ombyggnation för att kunna leva upp till accepterad standard. Framförallt skulle jag vilja se en utökning av publikkapaciteten, för dagens nivå ligger på endast 8000. Men jag inser att detta inte är möjligt för en sådan pass liten klubb, med enormt begränsade resurser.
Och där ska AIK fira SM-guld 2010...
Citera
2010-03-13, 06:12
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rude
http://www.youtube.com/watch?v=5kVH34gXqCY&annotation_id=annotation_97769 9&feature=iv

Bojans ödmjukhetsskola

Haha seriöst alltså, är herrn verkligen en professionell fotbollsspelare? Hade skämts ögonen ur mig om någon ur IFK hade lallat runt på det viset, och nej, det är inte janten som talar. Jag förväntar mig helt enkelt att spelarna i mitt lag uppför sig professionellt på planen såväl som utanför
Citera
2010-03-13, 08:22
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Haha seriöst alltså, är herrn verkligen en professionell fotbollsspelare? Hade skämts ögonen ur mig om någon ur IFK hade lallat runt på det viset, och nej, det är inte janten som talar. Jag förväntar mig helt enkelt att spelarna i mitt lag uppför sig professionellt på planen såväl som utanför

Det är ju inte direkt så att han spelat in det i vardagsrummet själv. Det är ju AIK Media som gjort det, med rätt mycket självdistans. Skäms inte ett dugg för detta, då skämdes jag mer varje gång Mendes föll i straffområdet.
Citera
2010-03-13, 10:36
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:

Japp, han är professionell fotbollspelare.

Då antar jag att du skämdes ögonen ur dig, för Alexanderssons beteende under och efter guldmatchen förra året?
Samt Selakovics och Lunds barnsliga beteende efter supercupen?
Citera
2010-03-13, 10:46
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:

Men hallå du klickade du ju fel, inte fan kan du intyga att du var trippelmästare? Du skulle ju klicka på nej och komma till sella intervjun...
Citera
2010-03-13, 10:59
Medlem
LastCaresss avatar
Mwila lånas ut till Trollhättan från DIF, skönt att bli av med det problemet.
Citera
2010-03-13, 11:14
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Mwila lånas ut till Trollhättan från DIF, skönt att bli av med det problemet.

Jag förstår verkligen inte hur DIF tänker. Ligger det något annat än det fotbollsmässiga bakom? Samma sak gäller Magnusson.
Citera
2010-03-13, 11:20
Medlem
Pudrad Fjollas avatar
Åh jävlar då var det lördag och Allsvenskan skall tydligen dra igång. Även om vårtecknen så sakteliga börjar visa sig även här känns det fan fortfarande som vi är fast i en evig vinter där en Allsvensk premiär är långt borta. Men men, tyvärr blir man förpassad till TVn och underbara TV4 för att bevittna Kalmarkrossen... eller nä, nån kross blir det nog ej, förmodligen 0-0 och långbollar für alles med en målchans åt vardera håll under hela matchen.

Om vi bortser från dagens match och ser över säsongen 2010 känns det, som den evige och obotlige pessimist jag är, fan oroväckande att vara så upphaussade och ha så mycket förväntningar på sig som på årets Blåvitt. Antingen käkas det en fantastisk guldpytt i höst eller slutar det till sist i en 6-8 plats.
"Ett jävla mellanår", tänker jag spontant inför årets säsong, men då jag väldigt ofta har fel hoppas att det blir så även här.
Hursomhelst, bortsett från skitplaner och vinter, är det skönt att vår värdelösa liga drar igång!

Framåt Blåvitt!
Citera
2010-03-13, 11:26
Medlem
Blaha2k2s avatar
Ser gärna en repris från 2007.
http://www.youtube.com/watch?v=qGlDYCSKTMA
Citera
2010-03-13, 11:26
Medlem
Vicious_s avatar
Äntligen är det dags!!!
Vilka levererar, vilka viker ner sig? Allsvenskan är tillbaka!

Facit, Allsvenskan 2010:
Mästare: IFK Göteborg
Kval: GAIS
Nedflyttningar: Åtvidaberg och Djurgården

Årets besvikelse: Malmö FF

Årets Flipp: Michael Almebäck, Örebro
Årets Flopp: Sebastian Eguren
Skyttekung: Tobias Hysén
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto