2010-11-02, 21:53
Medlem
olllies avatar
Fan, är inte allsvenskan jävligt kall (intressemässigt) så här på sluttampen. Skulle inte datumen läggas om lite så att vi får ett ökat intresse?
Citera
2010-11-02, 22:09
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Fan, är inte allsvenskan jävligt kall (intressemässigt) så här på sluttampen. Skulle inte datumen läggas om lite så att vi får ett ökat intresse?
Hur skulle det ske, menar du? Eller ja, om omgångarna spelades samtidigt då. Men det vore väl generellt att föredra, oavsett tid på säsongen.
Citera
2010-11-02, 22:12
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Hur skulle det ske, menar du? Eller ja, om omgångarna spelades samtidigt då. Men det vore väl generellt att föredra, oavsett tid på säsongen.
Färre lag kanske? Kortare sommaruppehåll? Uppvärmda planer; Börja tidigare.

Fast jag vet inte. Bara en tanke jag hade. Allsvenskan känns iskall guldstriden till trots.
Citera
2010-11-02, 22:41
Medlem
Citat:
Färre lag kanske? Kortare sommaruppehåll? Uppvärmda planer; Börja tidigare.

Fast jag vet inte. Bara en tanke jag hade. Allsvenskan känns iskall guldstriden till trots.

Är man inte engagerad så är den kall ja. Beror nog på dig och inte på allsvenskan.

Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Javisst, nästa gång glider nog Sandberg in med röven före och greppar bollen med skinkorna...

Vårdslöst att fullfölja löpningen när man är så jävla 2a på bollen som han är.

Målvakten ska inte tro att han är något slaggs skyddsobjekt. Vill han undvika risken att bli knockad får han väl gå in och täcka ut bollen alternativt rensa till inkast som alla andra på planen gör. Väljer han aktivt att göra som han gör så får han acceptera risken för olycka.
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-11-02 kl. 22:44.
Citera
2010-11-02, 23:06
Medlem
killerstillers avatar
Jag har under den senaste tiden hamnat i min första riktigt djupa fotbollsdepression och Köpenhamns mycket stabila insats idag gjorde inte direkt saken bättre. Jag växte upp under 90-talet när Blåvitt var ett av Europas bästa lag, när vi spelade skjortan av världslag som Manchester United och Barcelona. När det sedan började gå sämre hade jag ändå känslan av att vi skulle komma tillbaka till toppen att vi inom en snar framtid skulle bli Skandinaviens bästa lag igen. 2007 vinner Blåvitt ligan för första gången på 11 år och det kändes som om vi hade ett riktigt bra lagbygge på gång med många unga talangfulla spelare.

Det lag som möter Basel 2008 är det bästa laget på ett helt decennium och hade vi inte haft det isländska träbenet Hjalmar Jonsson kunde vi spelat i Champions league det året. Nu två år senare har vi tappat Wernbloom, Gurra, Bjärsmyr och Christensen istället består vår startelva av ”spelare” som Jakob Johansson och Faltsetas. Min vanliga optimistiska syn har förändrats istället känns det bara tomt. Om inte Mild helt plötsligt förändrar sin syn på fotboll helt kan nästa säsong bli riktigt jobbig. Man kan inte vinna något med tre otekniska grovjobbare på mittfältet. Man kan inte vinna något med två högerfotade spelare på vänsterkanten. Man kan inte vinna något med ett föråldrat konservativt fotbollstänk. FAAAAAAAAAAAAN Det skulle varit IFK som spelade lika mot Barcelona idag inte Köpenhamn

Edit: jag är ganska packat just nu, och jag har ingen anning om vad jag egentligen vill med det här inlägget.
Senast redigerad av killerstiller 2010-11-02 kl. 23:08.
Citera
2010-11-02, 23:16
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerstiller
Jag har under den senaste tiden hamnat i min första riktigt djupa fotbollsdepression och Köpenhamns mycket stabila insats idag gjorde inte direkt saken bättre. Jag växte upp under 90-talet när Blåvitt var ett av Europas bästa lag, när vi spelade skjortan av världslag som Manchester United och Barcelona. När det sedan började gå sämre hade jag ändå känslan av att vi skulle komma tillbaka till toppen att vi inom en snar framtid skulle bli Skandinaviens bästa lag igen. 2007 vinner Blåvitt ligan för första gången på 11 år och det kändes som om vi hade ett riktigt bra lagbygge på gång med många unga talangfulla spelare.

Det lag som möter Basel 2008 är det bästa laget på ett helt decennium och hade vi inte haft det isländska träbenet Hjalmar Jonsson kunde vi spelat i Champions league det året. Nu två år senare har vi tappat Wernbloom, Gurra, Bjärsmyr och Christensen istället består vår startelva av ”spelare” som Jakob Johansson och Faltsetas. Min vanliga optimistiska syn har förändrats istället känns det bara tomt. Om inte Mild helt plötsligt förändrar sin syn på fotboll helt kan nästa säsong bli riktigt jobbig. Man kan inte vinna något med tre otekniska grovjobbare på mittfältet. Man kan inte vinna något med två högerfotade spelare på vänsterkanten. Man kan inte vinna något med ett föråldrat konservativt fotbollstänk. FAAAAAAAAAAAAN Det skulle varit IFK som spelade lika mot Barcelona idag inte Köpenhamn

Edit: jag är ganska packat just nu, och jag har ingen anning om vad jag egentligen vill med det här inlägget.
Haha, jag förstår dig.
Jag blev riktigt jäkla kåt på fotboll när jag såg FCK spela mot Barcelona, främst andra halvlek. Sen är ju FCK ett av mina lag utanför Sverige, då min mamma kommer från Köpenhamn så får man ju en viss kärlek till de danska lagen sen är det även väldigt kul att ett nordiskt lag kan visa sig starka ute i Europa.

Hur ska ett lag från Allsvenskan kunna matcha ett sådant lag? När våran liga slutar när Champion League är som hetast. Superligan har väl spelat 14 matcher? hur håller de igång över vintern?
Citera
2010-11-02, 23:25
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Börja tidigare.
Vilken jävla sten har du legat under det senaste året?
Citera
2010-11-02, 23:27
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Målvakten ska inte tro att han är något slaggs skyddsobjekt. Vill han undvika risken att bli knockad får han väl gå in och täcka ut bollen alternativt rensa till inkast som alla andra på planen gör. Väljer han aktivt att göra som han gör så får han acceptera risken för olycka.

Fast om målvakten har bollen så är han ju i det läget ett skyddsobjekt. Man får ju inte sparka en målvakt i ansiktet bara för att han har huvudet i skohöjd. Ditt resonemang är helt absurt, för det första varför övh. påpeka att det är ett aktivt val, det är väl självklart att alla val på en fotbollsplan är aktiva. På samma sätt som det är ett aktivt val att fullfölja en boll som man är tvåa på.
Resonerar du liknande när det kommer till glidtacklingar mot spelare som har bollen vid fötterna, om han inte rensar bort den så är det Eduardos eget fel om Martin Taylor bryter benet på honom.
Jag antar att det är Peter Cechs fel för att han inte rensar ut bollen här (http://www.youtube.com/watch?v=8nvXC7eMAc8 ) också.
Varför ska målvakterna använda händerna egentligen? Jag håller med dig, mycket mer logiskt om dem spelar som resten av spelarna.
Seriöst, en målvakt som skär av en spelare och försöker täcka ut bollen istället för att plocka upp den med händerna. Vilken jävla planet har du sett det hända på?

Oavsett om han gör det medvetet eller inte så är det vårdslöst och tanklöst att jaga en boll som redan är död för honom. Hans fot avviker någon centimeter på 3 steg från den linjen som leder in mot Sandbergs huvud, i vilket som helst av de stegen hade han kunnat ta ut löpning någon grad mer åt höger, eller bara lyfta på foten 2 decimeter.
Citera
2010-11-02, 23:32
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Det spelar ju ingen roll? I det här fallet har Astvald inte chans att nå bollen, däremot hade han chans att undvika att sparka käkbenet av Sandberg.

Å andra sidan förstår jag inte varför jag envisas med att diskutera med en idiot som du.

/feldgrau
Citera
2010-11-02, 23:51
Medlem
Örebrospelaren gör inget fel och målvakten gör inget fel. Det är ingen aktiv spark eller något illa meant, han försöker tom dra undan benet, det är en olycka.

Men det är Sandberg som råkar ut för skadan, i slutändan är det han som får ta den långsiktiga smällen av situationen. Om han vill undvika en skada så får han agera annorlunda helt enkelt och vara försiktigare.

Skador ingår i fotboll och man har lika mycket ansvar att undvika att sätta sig i situationer som frambringar skador lika mycket som man har ansvar från att medvetet sätta andra i farliga situationer.
Citera
2010-11-03, 07:06
Medlem
funerals avatar
Citat:
Örebrospelaren gör inget fel och målvakten gör inget fel. Det är ingen aktiv spark eller något illa meant, han försöker tom dra undan benet, det är en olycka.

Men det är Sandberg som råkar ut för skadan, i slutändan är det han som får ta den långsiktiga smällen av situationen. Om han vill undvika en skada så får han agera annorlunda helt enkelt och vara försiktigare.

Skador ingår i fotboll och man har lika mycket ansvar att undvika att sätta sig i situationer som frambringar skador lika mycket som man har ansvar från att medvetet sätta andra i farliga situationer.
Om du läser om ditt inlägg så borde du inse att du har grovt fel, om inte så borde du antingen studera sporten fotboll lite mer eller fundera på vad du lider av.
Hur i helvete tror spelet skulle se ut som alla spelare tänkte som du varje jävla gång dom går in i en duell med en annan spelare?
Såna situationer ser man i var och varannan match, skillnaden är bara att utespelaren oftast inser i tid att han inte kommer hinna så antingen avbryter han löpningen eller kör en fuling och försöker filma.
Är man 2a på bollen så har man allt ansvar vid en kollision
Citera
2010-11-03, 07:17
Medlem
funerals avatar
Vet inte om man ska skratta eller gråta:
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2198908/efter-fiaskot-blavitt-vill-ha-lagerback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in