2010-09-18, 20:36
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Bra för allsvenskan att AIK vann, dom får inte åka ut
Håller med. Ut med smålagen istället. Allsvenskan har varit förjävla dålig nog i år.

Skillnader jag vill se +i Allsvenskan 2012:
Upp med norrköping, hammarby och öis, syrianska eller gif.
Ner med BP, gefle och åtvidaberg.
Citera
2010-09-18, 20:46
Medlem
MickelMacks avatar
Upp med Peking,Bajen och Landskrona

Ut med BP,Gefle och Åtvidaberg

Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Håller med. Ut med smålagen istället. Allsvenskan har varit förjävla dålig nog i år.

Skillnader jag vill se +i Allsvenskan 2012:
Upp med norrköping, hammarby och öis, syrianska eller gif.
Ner med BP, gefle och åtvidaberg.
Citera
2010-09-18, 21:11
Medlem
charmörens avatar
Gudars va B Canal+ sändningen kändes idag. Dom kan väl för fan rassla fram ett "expertämne" att ha i reserv när dom andra var upptagna med PL. Man minns ju med fasa Tv4plus första sändningssäsong från La Liga runt 02. Dom körde med "experter" från Svenska Fans i sann budgetanda och detta känns ,efter en titt i bakspegeln, som proffsigt jämfört med dagens sändning.
Citera
2010-09-19, 02:12
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Allt har sina fördelar och nackdelar...
AIK:s lag hade aldrig vunnit SM-guld 2009 om det inte vore för dess publik. AIK 2010 kommer mycket möjligen att trilla ner till ettan p.g.a. den. Inte för att fansen i sig kommer att se till att de gör det, utan för att det inte finns någon inom föreningen som ska hållas 'ansvarig'. Hela Wallid Atta-affären bara skriker fingerpekande, ingen vill ta 'smällen' och se dum ut inför fansen, därav fortgår cirkusen och den ende som skadas, för alla utomståendes stora nöje, är just klubben. Och det roliga är att ju mer som ingen vill utstå fansens vrede, ju mer verkar folk runt klubben skaka av sig ansvaret. AIK:s klubbledning verkar komplett galen. Om jag vart i deras skor hade en, och då menar jag en (1) sak var utav vikt: Att klara sig kvar.

Istället tjafsas det om att någon vägrar att förnya.

Lovely!

Detta skrevs under en bra promillehalt, så ursäkta stavfelen.

Jo, det finns många puckade AIK-supporters och deras hybris är både klubbens största tillgång och största black om foten. Inget är omöjligt för AIK, och om det omöjliga inte sker, så måste det vara någon eller någras enskilda fel: tränare, enstaka spelare, styrelse. Och ingen törs sticka hål på supportrarnas uppblåsta ballong, utan hoppas att supportrarna ska fästa blicken på någon annan än just dem själva.
Citera
2010-09-19, 02:16
Medlem
Gullegubbens avatar
AIK behöver ledare som törs strunta i fansen och istället gå på sin egen linje, men priset för att göra det är väldigt högt. Ledare som håller upp fingret i luften och anpassar sig till fansen gör att AIK-båten tappar styrseln i de starka vindar som alltid blåser runt klubben.
Citera
2010-09-19, 02:25
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Bra spel för en gångs skull, så går det när man satsar ungt. Lite bättre avslut i anfallen kanske kan önskas, men det har man önskat sedan i mars.
Kenny borde stå resten av säsongen, tycker att det var den bästa målvaktsinsatsen i år, även om inte det heller säger något.
Lugn nu, visst gjorde han det bra men Turina har också gjort det bra.

Grymt skön seger idag, Lundberg och Dulle bäst på plan.
Spelet såg faktiskt bra ut tycker jag, mycket bättre än förväntat.
RÅP gjorde det bra som mittback faktiskt.
Men Miller kan man knappast hylla, speciellt inte efter att han bytte ut Engblom mot träbenet Goran(!) istället för Admir eller CH.

Satan vad tjock Flávio har blivit, men trots det bästa insatsen på länge från honom.

Jävligt osammanhängande...
Nu fortsätter vi klättra.
AIK MOT EUROPA!...

... eller nåt..?
Citera
2010-09-19, 03:34
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jo, det finns många puckade AIK-supporters och deras hybris är både klubbens största tillgång och största black om foten. Inget är omöjligt för AIK, och om det omöjliga inte sker, så måste det vara någon eller någras enskilda fel: tränare, enstaka spelare, styrelse. Och ingen törs sticka hål på supportrarnas uppblåsta ballong, utan hoppas att supportrarna ska fästa blicken på någon annan än just dem själva.
Det är knappast supportrarnas fel att den mentala ballongen som svävar över dem säger att dom är bäst, häftigast och vackrast. Om du inte är efterbliven så ska du ha fattat att denna ballong svävar ovanför alla klackar.
Det som är kul är AIK:s vägran att på något sätt backa ifrån sin utgångspunkt, och ju mer som lågan verkar ligga på frågan, ju mer beslutsamma verkar AIK-ledningen vara.

Nu vann dom idag så det jag skriver om är antagligen en periferifråga i dagsläget.
Tills de förlorar nästa match.

För min egna del har vi en tränare som är undermålig.
Trist då laget verkar tycka om honom.
Men dagens coachning var långt ifrån okej.
Långt ifrån.

Jag ser fram emot vev mot Brage IK nästa år.
Döda dem!
Senast redigerad av Bornet 2010-09-19 kl. 03:37.
Citera
2010-09-19, 09:35
Medlem
Finns det nån bra sida där man kan kolla omgång efter omgång? Så att om jag vill, kan jag hoppa till omgång 6, t ex, och se hur tabellen var då?
Citera
2010-09-19, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av da-biatch
Finns det nån bra sida där man kan kolla omgång efter omgång? Så att om jag vill, kan jag hoppa till omgång 6, t ex, och se hur tabellen var då?

Precis vad jag är ute efter, med samtliga ligor. På Wiki kan man se placeringar omgång efter omgång, men jag vill ha tabellen i sin helhet, måskillnad matchrader etc.
Citera
2010-09-19, 09:48
Medlem
Manjakiss avatar
Antligen 3 poang pa bortaplan! nu ar det bara att sparka sopan Miller sa djavla fort som det bara ar mojligt!
Citera
2010-09-19, 12:10
Medlem
oralzinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da-biatch

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Precis vad jag är ute efter, med samtliga ligor. På Wiki kan man se placeringar omgång efter omgång, men jag vill ha tabellen i sin helhet, måskillnad matchrader etc

Are you looking for something like this http://www.stats.betradar.com/statistics/bet365/index.php?language=sv&icon=stats
Citera
2010-09-19, 13:02
Medlem
ansiktsfrisyrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Antligen 3 poang pa bortaplan! nu ar det bara att sparka sopan Miller sa djavla fort som det bara ar mojligt!

Hur stor är chansen att Miller ryker innan säsongen är slut? Han själv och AIK:s ledning verkar iaf överens om att han ska stanna över nästa säsong också, men kan väl inte vara så stor sanningshalt i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in