2009-07-16, 17:44
Medlem
janZZon86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedool
Nu menar jag er som hållt på några år och är några år över 18 iofs ni som precis fyllt 18 borde vara tillräckligt klara och vuxna och förstå att det är faktist väldigt barnsligt att hålla på och kladda hela nätterna.
Jag tyckte ochså det va tufft och skoj att kladda på toaletterna när jag gick på mellanstadiet och början av högstadiet men lyckligtvis så växte man ifrån sådana barnsliga saker.
Jag skäms nästan jag ser sådan människor som er på stan, ni går runt hängiga byxor ,någon tuff thsirt med något coolt tryck på och dreadlocks och tycker ni ser jättetuffa ut! Vi normala trycker ni ser utevecklingstörda ut och skrattar åt er. Min brorson är 7 år och tycker sånt är tufft och det kan jag förstå men vuxna människor som håller på och kluddar har nog antingen tagit allt för många sug på sprayflaskan eller jävligt seg i den personligautvecklingen.

Hahahahaha, grina på du! =)
Citera
2009-07-16, 17:48
Medlem
Citat:
skäms ni inte?
skäms DU inte ? Du tycker du är jättetuff när du sitter på fb och bara går in o skriver i ett forum utan att söka eller kolla igenom det. Förr gjorde jag också så , bara in o starta en tråd. men jag har cäxt ifrån det och kan nu hålla mig till de trådar som redan finns.

här har du tuffing

https://www.flashback.org/showthread.php?t=10514
Citera
2009-07-16, 18:04
Medlem
Citat:
Nu menar jag er som hållt på några år och är några år över 18 iofs ni som precis fyllt 18 borde vara tillräckligt klara och vuxna och förstå att det är faktist väldigt barnsligt att hålla på och kladda hela nätterna.
Jag tyckte ochså det va tufft och skoj att kladda på toaletterna när jag gick på mellanstadiet och början av högstadiet men lyckligtvis så växte man ifrån sådana barnsliga saker.
Jag skäms nästan jag ser sådan människor som er på stan, ni går runt hängiga byxor ,någon tuff thsirt med något coolt tryck på och dreadlocks och tycker ni ser jättetuffa ut! Vi normala trycker ni ser utevecklingstörda ut och skrattar åt er. Min brorson är 7 år och tycker sånt är tufft och det kan jag förstå men vuxna människor som håller på och kluddar har nog antingen tagit allt för många sug på sprayflaskan eller jävligt seg i den personligautvecklingen.

Det finns två teorier till att du postade det här inlägget:

1. Du är troll
2. Du har känt att du inte har så bra självförtroende och tänker tillbaka på tiden då du var yngre och blev mobbad utav personer som var på högre social intelligens än dig. Dem fick alla tjejer och kompisar medans du pluggade vidare och blev en slav av samhället utan vänner och runkar till shemale porr på kvällarna. Du känner nu att ilskan inom dig för dina mobbare tar över och du måste ta ut din ilska på flashback.

Du hatar alltså personer som brukar graffiti, har mjukis byxor och dreadlocks. Var det så dina mobbare såg ut alltså? Jag är glad att vara unik än att vara än i svensson mängden som dig själv. Bara för att du inte kan se dig själv i spegeln betyder inte det att du ska hata personer som kan.
Senast redigerad av alteredmind 2009-07-16 kl. 18:12.
Citera
2009-07-16, 18:19
Medlem
Sir.Ps avatar
Ja, jag skäms sopm fan. fattar inte varför jag fortsätter. Tänk om dina kompisar skulle få reda på vad jag håller på med
Citera
2009-07-16, 18:28
Medlem
ohernoldsames avatar
Citat:

Alltså...

Det här gör mig riktigt lack.

Graffiti är en konstform. Den är stor, svår och provokativ. Graffare har likt andra "outlaws" inga egoistiska skäl att göra de dem gör. Och jag likställer på inga sätt Grafitti med demolering eller "klotter". De riskerar att få hundratusetals kronor i skadestånd för att få skapa konst som är temporär. Och inte betalar sig överhuvudtaget.

Motivet är således väldigt rent. Det är respekt;

och jag BETVIVLAR starkt att du har inblick i exakt hur Sveriges graffar-elit går klädda. Det är olika människor som har olika saker att berätta. Det du målar upp är ett hat som något som är främmande för dig och därför känner du dig trygg när du generaliserar.

Jag själv är uppväxt med kulturell mångfald, fin- och subkultur och dess olika uttryck bör respekteras. Graffittin producerat otaliga konstnärer;

En av världens kändaste och mest renommerade Grafittikonstnär; Banksy:

http://www.banksy.co.uk/index2.html

Titta och lär dig.

Angående saneringskostnader så är det naivt att tro att det är DÄR pengar försvinner. Det FINNS alltid pengar, och jag kan lova dig att du redan är lurad på mycket
Citera
2009-07-16, 20:46
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:
Jag spred ut bland mina vänner och bekanta att en kompis till mig hade börjat måla graffiti (han har aldrig gjort det) men det spred sig som en löpeld och folk blev sura och undvek honom och undrade va det va för något fel på honom. Jag hade ju jättekul åt det här men kompisen va inte lika glad när han fick reda på vad jag spridit ut. Nu förstår ni nog hur jävla lågt det är att vara en kluddare! JA det är faktist riktigt pinsamt om folk tror man är en klottrare!

Men jag skiter i om du och dina vänner hatar klottrare, för dem jag umgås med gör inte det.
Citera
2009-07-16, 21:24
Medlem
Jahcures avatar
Varför låses aldrig såna här trådar? Finns ju redan liknande trådar och den Enda för eller emot tråden. Ont så skäms jag. Theodool pågrundav ditt inlägg så har jag faktiskt slutat med att kladda på väggar och har tagit av mig mjukisbyxorna och tagit tag i mitt liv. Tack! Ditt inlägg var oerhört inspirerande och jag förespråkar att sådana eldsjälar som du fortsätter att bomba detta forumet med era motståndstrådar!
Citera
2009-07-16, 22:05
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohernoldsame
Alltså...

Det här gör mig riktigt lack.

Graffiti är en konstform. Den är stor, svår och provokativ. Graffare har likt andra "outlaws" inga egoistiska skäl att göra de dem gör. Och jag likställer på inga sätt Grafitti med demolering eller "klotter". De riskerar att få hundratusetals kronor i skadestånd för att få skapa konst som är temporär. Och inte betalar sig överhuvudtaget.

Motivet är således väldigt rent. Det är respekt;

och jag BETVIVLAR starkt att du har inblick i exakt hur Sveriges graffar-elit går klädda. Det är olika människor som har olika saker att berätta. Det du målar upp är ett hat som något som är främmande för dig och därför känner du dig trygg när du generaliserar.

Jag själv är uppväxt med kulturell mångfald, fin- och subkultur och dess olika uttryck bör respekteras. Graffittin producerat otaliga konstnärer;

En av världens kändaste och mest renommerade Grafittikonstnär; Banksy:

http://www.banksy.co.uk/index2.html

Titta och lär dig.

Angående saneringskostnader så är det naivt att tro att det är DÄR pengar försvinner. Det FINNS alltid pengar, och jag kan lova dig att du redan är lurad på mycket

Med tanke på att en stor del av graffarna är pundare. (vad jag läst på forumet) Så..... ja. Det nämns ofta av flera (som jag även läst på forumet) att de ligger hemma och kliar sig i arslet hela dagarna typ. Skryter om att de inte har jobb, vad fan är det för folk?
Sen så pratas det om dödsfall inom graffitin, man har hittat folk i grustag, folk har haft knarkskulder, osv osv.

Låter för mig som riktigt vänsterslödder / white trash.
Citera
2009-07-16, 22:06
Medlem
Citat:
Bara jag som uppfattade "kladda hela nätterna" och "kladda på toaletterna" på ett helt annat sätt?
Citera
2009-07-16, 22:09
Medlem
Neffs avatar
Haha, var ett jävla gnäll. Schysst påhopp om klädstilen där också, känner inte en enda graffare med dreads. Min gissning är att du är en av följande typer..

http://www.stureplan.se/articles/2284/images/article_image_552e2aba7ca921de.jpg

Eller så..

http://img.unt.se/Article_Images/468_ny1900_h468.jpg

Finns en stor för/emot tråd av den anledning att vi vill slippa just sådana här trådar, hur underhållande dom än kan vara
Citera
2009-07-16, 22:17
Medlem
lejts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Med tanke på att en stor del av graffarna är pundare. (vad jag läst på forumet) Så..... ja. Det nämns ofta av flera (som jag även läst på forumet) att de ligger hemma och kliar sig i arslet hela dagarna typ. Skryter om att de inte har jobb, vad fan är det för folk?
Sen så pratas det om dödsfall inom graffitin, man har hittat folk i grustag, folk har haft knarkskulder, osv osv.

Låter för mig som riktigt vänsterslödder / white trash.

Gillar den vetenskapliga undersökningen du har gjort. Ditt inlägg är ungefär lika värt som en påse hundbajs i den här debatten. Herregud
Citera
2009-07-16, 22:19
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejt
Gillar den vetenskapliga undersökningen du har gjort. Ditt inlägg är ungefär lika värt som en påse hundbajs i den här debatten. Herregud

Det är ju bara vad jag läst i era inlägg här i graffitiforat. Kan ni inte beskriva er lite mer utförligt, var ni bor, vad ni jobbar med mer ingående samt vad ni har för visioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in