2008-12-28, 20:22
Medlem
Necrodomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Gör som alla andra moralkackor, ring snuten när du ser någon klottra.

Om du tycker att det känns bra d.v.s.
Citera
2008-12-28, 21:55
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Det offentliga rummet är lika mycket mitt som ditt, så med andra ord målar jag på "min" vägg också. Åtminstone målar jag på en vägg som är lika mycket min som din. Och förstå, något sketet inlägg på flashback kommer inte få någon att sluta. Gör som alla andra moralkackor, ring snuten när du ser någon klottra.

Det är fan inte din vägg. Och privata husägares väggar är inte dina heller. Tåg och bussar är inte dina. I synnerhet inte klottrares för givetvis är de också parasiterna som hoppar över spärrar. Snyltande kackerlackor.
Jävla 90talist, du gick miste om din uppfostran din stackare.

OM du mot förmodan betalar det minsta lilla av värde till detta samhälle så ska du i så fall fråga alla andra som tillsammans med dig betalar (mycket mer än du) för väggarna du syftar till om lov, och med deras medgivande - ja det är ju era gemensamma ägor - i så fall rita upp den lilla usla kvadratmicrometern som tillhör dig och sen din tattare, kan du rita din fula tagg där.
Citera
2008-12-28, 22:20
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Det är fan inte din vägg. Och privata husägares väggar är inte dina heller. Tåg och bussar är inte dina. I synnerhet inte klottrares för givetvis är de också parasiterna som hoppar över spärrar. Snyltande kackerlackor.

OM du mot förmodan betalar det minsta lilla av värde till detta samhälle så ska du i så fall fråga alla andra som tillsammans med dig betalar (mycket mer än du) för väggarna du syftar till om lov, och med deras medgivande - ja det är ju era gemensamma ägor - i så fall rita upp den lilla usla kvadratmicrometern som tillhör dig och sen din tattare, kan du rita din fula tagg där.
wow, vad an dessa flames? börjar du gråta om den där betong väggen under motorvägen ute i ingenstans får färg skvätt på sig?
blir du lika sur om någon stolle står vid någon tågstation med färgburkar, trillar och splashar det på ett tåg res. marken och gräset? gissar att det inte är frustrerande enligt dig men det är exakt samma sak som graffiti(enligt dig) däremot om han skulle sitta i baggy jeans och huvtröja och började ta bort färgen med fingrarna så konturer kom fram och formade bokstäver så vore det fruktansvärt lågt och omoraliskt och idiotiskt
Citera
2008-12-28, 22:38
Bannlyst
Citat:

vi kostar dig skattepengar, det gillar jag! du måste bidra till kostnaderna av klottersanering vara sig du vill eller inte din parvel
Citera
2008-12-28, 22:44
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur
wow, vad an dessa flames? börjar du gråta om den där betong väggen under motorvägen ute i ingenstans får färg skvätt på sig?
blir du lika sur om någon stolle står vid någon tågstation med färgburkar, trillar och splashar det på ett tåg res. marken och gräset? gissar att det inte är frustrerande enligt dig men det är exakt samma sak som graffiti(enligt dig) däremot om han skulle sitta i baggy jeans och huvtröja och började ta bort färgen med fingrarna så konturer kom fram och formade bokstäver så vore det fruktansvärt lågt och omoraliskt och idiotiskt

Det är en jävla skillnad på kladd och konst men det hör inte hit. Det handlar om en monumental brist på respekt för andras egendom och livsrum. Det handlar om en omogen, gränslös egoism och attityder som inte fungerar i ett stort och långt perspektiv.
Citera
2008-12-28, 22:58
Medlem
saturs avatar
Citat:
Det är en jävla skillnad på kladd och konst men det hör inte hit. Det handlar om en monumental brist på respekt för andras egendom och livsrum. Det handlar om en omogen, gränslös egoism och attityder som inte fungerar i ett stort och långt perspektiv.
jag har respekt för andra människor, jag är varken egoistisk nor omogen (säger nu att inte jag är den enda klottraren i världen eller att alla är som mig) hela min klotter kompis krets så är det kanske 1 av 10 som tyder in på din beskrivning, och sant, han har inte kommit långt på någon punkt. Jag respekterar andras egendom(privata villa hus och dylikt) om någon gubbe har ett stort jävla bygg företag så anser jag att det är helt ok att dra ett tag på det då han troligtvis är förmögen nog att ta bort skiten. Vad jag anser är omoget må jag säga är att dra svenssons över en kam(inga pedofil fasoner eller knak i fasaden) och försöka få oss klottrare att likna några skumma typer som langar droger och rånar för att få leva
Edit: Ursäkta överstående stavfel, har dragit i mig för mycket krom färg, kan tyvärr inte stanna för att argumentera mer pga att jag ska ut på stan och läxa upp ungar som ska till ett disco(de kan ju ha pengar) och sälja eget tillverkade piller
Senast redigerad av satur 2008-12-28 kl. 23:03.
Citera
2008-12-28, 23:04
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur
jag har respekt för andra människor, jag är varken egoistisk nor omogen (säger nu att inte jag är den enda klottraren i världen eller att alla är som mig) hela min klotter kompis krets så är det kanske 1 av 10 som tyder in på din beskrivning, och sant, han har inte kommit långt på någon punkt. Jag respekterar andras egendom(privata villa hus och dylikt) om någon gubbe har ett stort jävla bygg företag så anser jag att det är helt ok att dra ett tag på det då han troligtvis är förmögen nog att ta bort skiten. Vad jag anser är omoget må jag säga är att dra svenssons över en kam(inga pedofil fasoner eller knak i fasaden) och försöka få oss klottrare att likna några skumma typer som langar droger och rånar för att få leva

du anser att en byggjobbare är förmögen nog, troligen av att han arbetat hårt för att lyckas i sitt liv, att ta bort din skit och därför ska han göra det.

DET är ju verkligen moget och respektfullt.
Äh, du vet innerst inne vad som är rätt och jag tänker inte slösa mer tid att förklara det för dig.
Bli en person som du kan va stolt över i fortsättningen i stället för att sitta och försöka ge dig själv dåliga ursäkter. Bye bye.
Citera
2008-12-28, 23:15
Medlem
LeifLoketx40s avatar
Citat:
du anser att en byggjobbare är förmögen nog, troligen av att han arbetat hårt för att lyckas i sitt liv, att ta bort din skit och därför ska han göra det.

Äh, du vet innerst inne vad som är rätt och jag tänker inte slösa mer tid att förklara det för dig.
Bli en person som du kan va stolt över i fortsättningen i stället för att sitta och försöka ge dig själv dåliga ursäkter. Bye bye.

Haha vadå han får ju betalt för att tvätta väggen så vad fan ska han gnälla om? Hoppas att det är du som skurar dom toaletter jag pissat ner..
Citera
2008-12-28, 23:32
Medlem
saturs avatar
Citat:

du förstod inte det jag skrev antar jag, en projekt ledare för ett bygge tjänar en fet hacka pengar och eftersom han tjänar en jävla slant på det och troligtvis anställer svart också så anser jag att eftersom han äger kanske 1000% än vad man själv gör så dör han fan inte om han behöver skrubba i 10Minuter för att få bort lite färg
Edit: Ja, ett plastföremål med färg på sig kan man skrubba bort väldigt enkelt

Citat:
Ursprungligen postat av albostyle
Att folk inte ens lärt sig att man inte kommer någonstans med detta på internet.
Man kommer ingenvart med detta varken på internet eller i det verkliga livet, det skola alltid finnas moral knösusar
Senast redigerad av satur 2008-12-29 kl. 00:02.
Citera
2008-12-28, 23:46
Medlem
albostyles avatar
Att folk inte ens lärt sig att man inte kommer någonstans med detta på internet.
Citera
2008-12-29, 02:22
Medlem
parkråttas avatar
Citat:

När jag ikväll hade fått över några bra vänner på besök och vi precis skulle ge oss ut i vinternatten, så läste jag ditt inlägg och det fick mig verkligen att tänka. Fan, vad är det jag håller på med egentligen? Sa detta till mina vänner också, och de instämde helt.

Vi höll ju på att gå ut utan färg! Bara för din skull, vände jag i dörren, gick in och hämtade en burk och kladdade extra mycket.

Skämt åsido, jag har varit hemma hela dagen. Nu tycker jag du kategoriserar klottrare som någon samhällsparasit. Jag betalar skatt på de pengar jag tjänar, betalar för min kollektivtrafik och har inte snattat mer än några få gånger i hela mitt liv. Jag skulle kunna klassas som vilken random snubbe som helst, om det inte vore för att jag har en udda hobby i att sätta färg på saker. Jag bryr mig ärligt talat inte ett jävla skit om vad sådana som du tycker. Det kanske handlar om egoism som du säger, men jag tycker att jag gör folk en tjänst, livar upp de tråkiga miljöer som finns. Att det sedan kostar pengar för skattebetalarna är en annan femma. För det är inte klottret i sig som kostar, utan borttagningen av detta.

Om jag inte får, TAR mig rätten att sätta färg på väggar och dylikt. Så enkelt är det. Tror definitivt du ahr tagit något som inte är ditt någon gång.
Citera
2008-12-31, 13:59
Medlem
Fatta vad kul det skulle vara om klottrarna skrev ner sina adresser här så att pundare kunde TA sig rätten att länsa dem på värdesaker som t.ex. baggy pants, truckerkepsar och sprayburkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in