Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Det är fan inte din vägg. Och privata husägares väggar är inte dina heller. Tåg och bussar är inte dina. I synnerhet inte klottrares för givetvis är de också parasiterna som hoppar över spärrar. Snyltande kackerlackor.
Jävla 90talist, du gick miste om din uppfostran din stackare.
OM du mot förmodan betalar det minsta lilla av värde till detta samhälle så ska du i så fall fråga alla andra som tillsammans med dig betalar (mycket mer än du) för väggarna du syftar till om lov, och med deras medgivande - ja det är ju era gemensamma ägor - i så fall rita upp den lilla usla kvadratmicrometern som tillhör dig och sen din tattare, kan du rita din fula tagg där.
När jag ikväll hade fått över några bra vänner på besök och vi precis skulle ge oss ut i vinternatten, så läste jag ditt inlägg och det fick mig verkligen att tänka. Fan, vad är det jag håller på med egentligen? Sa detta till mina vänner också, och de instämde helt.
Vi höll ju på att gå ut utan färg!

Bara för din skull, vände jag i dörren, gick in och hämtade en burk och kladdade extra mycket.
Skämt åsido, jag har varit hemma hela dagen. Nu tycker jag du kategoriserar klottrare som någon samhällsparasit. Jag betalar skatt på de pengar jag tjänar, betalar för min kollektivtrafik och har inte snattat mer än några få gånger i hela mitt liv. Jag skulle kunna klassas som vilken random snubbe som helst, om det inte vore för att jag har en udda hobby i att sätta färg på saker. Jag bryr mig ärligt talat inte ett jävla skit om vad sådana som du tycker. Det kanske handlar om egoism som du säger, men jag tycker att jag gör folk en tjänst, livar upp de tråkiga miljöer som finns. Att det sedan kostar pengar för skattebetalarna är en annan femma. För det är inte klottret i sig som kostar, utan borttagningen av detta.
Om jag inte får, TAR mig rätten att sätta färg på väggar och dylikt. Så enkelt är det. Tror definitivt du ahr tagit något som inte är ditt någon gång.