2009-05-05, 00:20
Medlem
hagakures avatar
jag förstår väl att man vill synas och så.
Men det jag menar är att husväggar och liknande i tax gamla stan inte går att ersätta i vissa fall. Tycker bara att det är otroligt onödigt...
Citera
2009-05-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagakure
Men det jag menar är att husväggar och liknande i tax gamla stan inte går att ersätta i vissa fall. Tycker bara att det är otroligt onödigt...

ja för man river ju alltid hela väggen för att få bort tags
Citera
2009-05-05, 13:24
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:

tycker det i viss mån är mycket snyggare med tags speciellt på gamla byggnader (märk vanliga gamla hus, inga viktiga byggnader). det blir en speciell feeling med tags och buffs där grundfärgen åkt med och bildar "tvättfläckar". äkta grändkänsla.
Citera
2009-05-05, 19:09
Medlem
hagakures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
ja för man river ju alltid hela väggen för att få bort tags

Har du tänkt på att färgen och putsen i sig självt inte bara är 10år gammal?

Nja, men behöver man grändkänsla överallt? På något tråkigt betonghus, i tunnelbanegångar, broar m.m. får ni gärna hålla på bäst ni vill.
Men hoppa över hus som är byggde innan 1930.
Citera
2009-05-07, 15:14
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Har du tänkt på att färgen och putsen i sig självt inte bara är 10år gammal?

Nja, men behöver man grändkänsla överallt? På något tråkigt betonghus, i tunnelbanegångar, broar m.m. får ni gärna hålla på bäst ni vill.
Men hoppa över hus som är byggde innan 1930.

Tror dom flesta inte kör på hus som är så gamla, men alla har ju sina olika gränser.
Citera
2009-05-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
tycker det i viss mån är mycket snyggare med tags speciellt på gamla byggnader (märk vanliga gamla hus, inga viktiga byggnader). det blir en speciell feeling med tags och buffs där grundfärgen åkt med och bildar "tvättfläckar". äkta grändkänsla.

Du tycker. Ja vistt, men ger det då dig rätten att gå på saker som gammla vackra nästintill konsverks hus? Bara för du tycker det e snyggt. När Majoriteten av alla andra människor inte tycker det.
Man kan inte vara egoistisk och se bort från vad den större delen vill eller tycker.
Citera
2009-05-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysigaBrallor
Tror dom flesta inte kör på hus som är så gamla, men alla har ju sina olika gränser.

Jo tyvär är det förvånandsvärt många såkallade "graffare" som inte är ute efter annat än vandalism.
Det ju nästan en trend nu att måla så fult du kan och vandalisera och trasha saker så mycket du kan. Och inte nog med det, det verkar som om dina målningar och tags magiskt nog helt plötsligt blir snygga sålänge du får upp ditt namn. Iaf i vissa städer.

Många orkar och kan inte bli bra på att måla, dom har inte det som krävs, så då väljer dom den andra linjen, BOOMBA TRASHA WOHOH JAG E 15 ÅR I HUVUDET FAST JAG FYLLT 24.
Det konstnärliga ur graffiti försvinner mer och mer.
Idioter och smått efterblivna eller väldigt omogna individer med noll respekt för omgivningen.
Citera
2009-05-11, 16:35
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyboi36
Du tycker. Ja vistt, men ger det då dig rätten att gå på saker som gammla vackra nästintill konsverks hus? Bara för du tycker det e snyggt. När Majoriteten av alla andra människor inte tycker det.
Man kan inte vara egoistisk och se bort från vad den större delen vill eller tycker.

har jag sagt att det är jag som klottrar ner gamla hus? nej! jag sa att jag tycker att det i viss mån hör till gamla hus att ha klotter på sig.

förövrigt hatar jag 90% av klottret, åtminstone i min stad. precis som du säger. talanglösa nollor som bombar hela stan på en natt och sedan lägger de ner/torskar/byter tag. vad är vitsen undrar man
Citera
2009-05-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyboi36
Jo tyvär är det förvånandsvärt många såkallade "graffare" som inte är ute efter annat än vandalism.
Det ju nästan en trend nu att måla så fult du kan och vandalisera och trasha saker så mycket du kan. Och inte nog med det, det verkar som om dina målningar och tags magiskt nog helt plötsligt blir snygga sålänge du får upp ditt namn. Iaf i vissa städer.

Många orkar och kan inte bli bra på att måla, dom har inte det som krävs, så då väljer dom den andra linjen, BOOMBA TRASHA WOHOH JAG E 15 ÅR I HUVUDET FAST JAG FYLLT 24.
Det konstnärliga ur graffiti försvinner mer och mer.
Idioter och smått efterblivna eller väldigt omogna individer med noll respekt för omgivningen.

De kanske ser det som konst? Smaken är som baken.
Citera
2009-05-12, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onionflip

Man kan kalla nästan vad som helst för konst, det gör det endå inte okey.
Senast redigerad av sexyboi36 2009-05-12 kl. 00:26.
Citera
2009-05-13, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onionflip
Det är ungefär lika mycket konst som att skita ner sig.
Citera
2009-05-13, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalos
Det är ungefär lika mycket konst som att skita ner sig.
det var ju någon "konstnär" som pissade ner på en scen sig så jag antar att det och graffiti också är en slags konstform
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in