2009-10-02, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .54321
Har du någonsin sprayat på en väg olagligt?

EDIT: Klart att det går att kombinera flera saker, tro mig.

Som klottrare bär man innerst inne på en loser-känsla. Man vet att beteendet är både barnsligt och ett rop på uppmärksamhet. Så länge man inte har lämnat sådant bakom sig och blivit en mogen individ så kommer resten av livet också att färgas av detta. Man behöver inte bli en helylle-svensson bara för att man slutar kludda - det finns mängder av kaxiga saker man kan hålla på med utan att göra sina medmänniskor pissed-off.
Citera
2009-10-02, 17:21
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Sorgligt i så fall att det finns grabbar som inte har högre ambitioner när det gäller att njuta av livet än att spraya ner andras egendom. Varför inte prova på t ex sex? Jag lovar - det är härligt!

Jag kan köra 200 tags på en kväll om jag härjar rejält men jag kan inte knulla 200 brudar på en kväll så du får erbjuda något bättre än sex för att jag ska sluta kladda.
Citera
2009-10-02, 17:22
Medlem
.54321s avatar
Citat:
Som klottrare bär man innerst inne på en loser-känsla. Man vet att beteendet är både barnsligt och ett rop på uppmärksamhet. Så länge man inte har lämnat sådant bakom sig och blivit en mogen individ så kommer resten av livet också att färgas av detta. Man behöver inte bli en helylle-svensson bara för att man slutar kludda - det finns mängder av kaxiga saker man kan hålla på med utan att göra sina medmänniskor pissed-off.

Hur vet du det här då? Har du någonsin träffat någon seriös målare?, isf tror jag inte du skulle skrivit det du gjorde..
Citera
2009-10-02, 17:22
Medlem
rastafari4lifes avatar
Citat:
Rockrecensenter är grabbar som aldrig lyckades bli musiker.

Graffare är fjuniga tonåringar som aldrig blev sedda i plugget.

Så du menar på att i varenda fall är graffare "fjuniga tonåringar som aldrig blev sedda i plugget" ?

Citat:
Sorgligt i så fall att det finns grabbar som inte har högre ambitioner när det gäller att njuta av livet än att spraya ner andras egendom. Varför inte prova på t ex sex? Jag lovar - det är härligt!

Är du dum? xD! tänk dig en riktigt stor konstnär t.ex Leonardo da Vinci, är det sorgligt att han höll på med konsten?. Tror inte att det är många graffare som bara graffar? dom flesta har nog många andra intressen också.
Citera
2009-10-02, 17:24
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:

Vilken insikt.
Har du varit aktiv graffitimålare i minst 5 och sedan slutat så vi vet att det du säger är sant?
Citera
2009-10-02, 17:25
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastafari4life
Så du menar på att i varenda fall är graffare "fjuniga tonåringar som aldrig blev sedda i plugget" ?

Är du dum? xD! tänk dig en riktigt stor konstnär t.ex Leonardo da Vinci, är det sorgligt att han höll på med konsten?. Tror inte att det är många graffare som bara graffar? dom flesta har nog många andra intressen också.

Det är 18årsgräns på FB.
Citera
2009-10-02, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Jag kan köra 200 tags på en kväll om jag härjar rejält men jag kan inte knulla 200 brudar på en kväll så du får erbjuda något bättre än sex för att jag ska sluta kladda.

Det krävs 200 tags för att du ska kunna gå hem och runka dig till sömns.

För mig krävs endast 1 brud för att kvällen ska vara fulländad!
Citera
2009-10-02, 17:35
Bannlyst
Citat:

Du jämför da Vinci med klottrande losers? Jag tror diskussionen slutar där för din del...
Citera
2009-10-02, 17:37
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Det krävs 200 tags för att du ska kunna gå hem och runka dig till sömns.

För mig krävs endast 1 brud för att kvällen ska vara fulländad!

du är så häftig, var tvungen att inflika
Citera
2009-10-02, 17:45
Medlem
rastafari4lifes avatar
Citat:
Det är 18årsgräns på FB.

Det är jag fullt medveten om.

Citat:
Du jämför da Vinci med klottrande losers? Jag tror diskussionen slutar där för din del...

Ingen jämförelse bara ett exempel, försöker få fram att graffiti också är konst även om det också finns mycket dålig sådan. Alla klottrare är losers? vilken inställning...
Senast redigerad av rastafari4life 2009-10-02 kl. 17:55.
Citera
2009-10-02, 18:36
Bannlyst
Citat:
Alla klottrare är losers? vilken inställning...

Generellt är det så. Vilka andra tvingas smyga ut i mörkret för att utöva sin sk konst?

Klottrare och stenkastande blattar ligger längst ner på samhällsordningen. Båda gör meningslösa saker som inte kräver någon talang.
Citera
2009-10-02, 18:41
Medlem
rastafari4lifes avatar
Citat:
Generellt är det så. Vilka andra tvingas smyga ut i mörkret för att utöva sin sk konst?

Klottrare och stenkastande blattar ligger längst ner på samhällsordningen. Båda gör meningslösa saker som inte kräver någon talang.

Säger du att graffiti inte kräver talang så har du bara sett de dåliga målningarna. Men alla ser ju saker ur olika perspektiv, och tur är väll det? Alla har sina egna åsikter så det finns väll iofs varken något rätt eller fel.
Senast redigerad av rastafari4life 2009-10-02 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in