2009-07-16, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Det är ju bara vad jag läst i era inlägg här i graffitiforat. Kan ni inte beskriva er lite mer utförligt, var ni bor, vad ni jobbar med mer ingående samt vad ni har för visioner?
vadå NI? det finns ju fan tusentals kluddrare och några idioter på flashback kan inte svara för allihopa.
Citera
2009-07-16, 22:48
Medlem
Citat:
Med tanke på att en stor del av graffarna är pundare. (vad jag läst på forumet) Så..... ja. Det nämns ofta av flera (som jag även läst på forumet) att de ligger hemma och kliar sig i arslet hela dagarna typ. Skryter om att de inte har jobb, vad fan är det för folk?
Sen så pratas det om dödsfall inom graffitin, man har hittat folk i grustag, folk har haft knarkskulder, osv osv.

Låter för mig som riktigt vänsterslödder / white trash.

Du är ute på en riktigt lång cykeltur märker jag.

Citera
2009-07-16, 22:50
Medlem
lejts avatar
Citat:
Det är ju bara vad jag läst i era inlägg här i graffitiforat. Kan ni inte beskriva er lite mer utförligt, var ni bor, vad ni jobbar med mer ingående samt vad ni har för visioner?

Det finns en tråd https://www.flashback.org/showthread.php?t=956259

Däremot skulle jag inte börja dra nya slutsatser om hur "Alla sveriges graffitimålare lever" efter att ha läst hur 20 pers beskriver sin tillvaro.
Citera
2009-07-16, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av extil
Du är ute på en riktigt lång cykeltur märker jag.

låt honom hålla på, det här är underhållning på hög nivå
Citera
2009-07-16, 22:54
Medlem
lugna ner digs avatar
Håller med dig Thedool! Du verkar vara en hyvens kille med bra värderingar!
Citera
2009-07-16, 23:16
Medlem
crewmatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedool
Nu menar jag er som hållt på några år och är några år över 18 iofs ni som precis fyllt 18 borde vara tillräckligt klara och vuxna och förstå att det är faktist väldigt barnsligt att hålla på och kladda hela nätterna.
Jag tyckte ochså det va tufft och skoj att kladda på toaletterna när jag gick på mellanstadiet och början av högstadiet men lyckligtvis så växte man ifrån sådana barnsliga saker.
Jag skäms nästan jag ser sådan människor som er på stan, ni går runt hängiga byxor ,någon tuff thsirt med något coolt tryck på och dreadlocks och tycker ni ser jättetuffa ut! Vi normala trycker ni ser utevecklingstörda ut och skrattar åt er. Min brorson är 7 år och tycker sånt är tufft och det kan jag förstå men vuxna människor som håller på och kluddar har nog antingen tagit allt för många sug på sprayflaskan eller jävligt seg i den personligautvecklingen.
haha vafan, jag har träffat kanske 100 'klottrare' och ingen har haft dreadlocks ^^ En del har dock hängiga byxor men det är av en annan andledning (Musikstil exempelvis). Din t-shirt teori kan jag inte påstå att jag håller med om heller, fail.

Räknas det här som 'klotter' för dig?:
http://www.fotolog.com/skil_td/68808157
http://www.fotolog.com/brasilsuecia/46505046

Eller du kanske hatar när det står 'kuk' eller 'fitta' på en busshållplats, men det har INGENTING att göra med SERIÖS graffiti.

Svennepung har det så svårt..
Citera
2009-07-16, 23:20
Medlem
alaskapollocs avatar
intressant hur alla skriver: "kladdade lite själv inne på toan på lågstadiet och tyckte att jag var tuff, men jag växte ifrån det och insåg hur idiotiskt jag hade betett mig"

vem är det som påstår att graffiti skulle vara något tufft? drar befolkningen den slutsatsen för att det är olagligt? jag själv har aldrig tyckt att jag har varit "tuff" och "cool" när jag har målat, det var t.o.m. så att jag höll det hemligt för kompisarna när jag började att måla pga bilden det ger.

Det är som vilken hobby som helst, om man skäms när man målar? det skiter väl jag i det är kul och något jag gillar att göra.
Citera
2009-07-16, 23:24
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crewmates
haha vafan, jag har träffat kanske 100 'klottrare' och ingen har haft dreadlocks ^^ En del har dock hängiga byxor men det är av en annan andledning (Musikstil exempelvis). Din t-shirt teori kan jag inte påstå att jag håller med om heller, fail.

Eller du kanske hatar när det står 'kuk' eller 'fitta' på en busshållplats, men det har INGENTING att göra med SERIÖS graffiti.

http://hem.passagen.se/larsvall/tunnelbana/text/km-filer/klotter.jpg

Är det snyggt?

http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.3217/Image/klotter_p_vgg_copy.jpg

Är det snyggt?

Allting är relativt, du lägger upp fina målningar på oskyldiga byggnader mitt ute i ödemarken, men graffiti/klotter förstör jävligt mycket. Att folk har gett sig på byggnader i Gamla stan gör mig så grymt arg. (t.ex.) Där jag bor finns det ett crew som heter "TSD" eller något liknande och fulare målningar får man leta efter. De har även målat på folks staket runt villor, på offentliga lokaler i stan och det är skitfult.

Characters och målningar likt Bankseys är ok, men inte på offentliga byggnader, skolor, kyrkogårdar osv osv.
Citera
2009-07-16, 23:26
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crewmates

KUK-skrivarna tar efter er. Och era tags är inte heller så jävla snygga som man ser överallt i städerna. Ni måste ju göra dem för att visa ert namn, marknadsföring säger det något?
Citera
2009-07-16, 23:31
Medlem
Nu går jag ju inte runt och hatar er, jag tycker mer synd om er! Förstår att det är svårt för er att förstå att ni troligtvis är lite smått efterblivna som fortfarande håller på och kluddar på väggar, sånt lägger normala människor av med i yngre tonåren. När man började få upp ögonen för tjejer och mopeder, det är ju faktist inget man vill säga högt till en tjej att man är en kladdare. Nu vet jag ju inte vad det är för brudar ni har, men är rätt så säker på att dom inte är speciellt fina och ingen högre klass om dom kan med och gå runt med en kluddare.
Va någon sprayboffare ovanför som skrev att det inte va egoistiskt och det va nog det dummaste jag läst! Ligger bara egoism i det ni håller på med och försöker ni intala er något annat så tror jag ni har större problem än vad jag trodde.
Personligen skiter jag fullständigt om ni kladdar på väggar, jag brukar själv kolla på eran "konst" tycker det bara är så synd att ni inte förstår hur pinsamma ni är och jag hoppas att ni n dag växer upp och förstår att det är inte speciellt tufft att skriva ett fräckt ord i skrikiga färger i gangstatypsnitt.
Hoppas ni mognat innan ni får ett skadeståndkrav från moder svea som ni får betala av i hela erat liv.
Citera
2009-07-16, 23:36
Medlem
Kupsans avatar
Väldigt roligt då det alltid kommer upp såna här anti-trådar, då länkar graffarna alltid till välgjorda verk som tagt många timmar att göra.
Sen kan man läsa samma skribenter skriva om hur många "tags" dom har gjort och liknande.

Kluddra några bokstäver här och där är inte fint, göra stora målningar är det. Vilket av dom gör du?
Citera
2009-07-16, 23:40
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedool
Nu går jag ju inte runt och hatar er, jag tycker mer synd om er! Förstår att det är svårt för er att förstå att ni troligtvis är lite smått efterblivna som fortfarande håller på och kluddar på väggar, sånt lägger normala människor av med i yngre tonåren. När man började få upp ögonen för tjejer och mopeder, det är ju faktist inget man vill säga högt till en tjej att man är en kladdare. Nu vet jag ju inte vad det är för brudar ni har, men är rätt så säker på att dom inte är speciellt fina och ingen högre klass om dom kan med och gå runt med en kluddare.
Va någon sprayboffare ovanför som skrev att det inte va egoistiskt och det va nog det dummaste jag läst! Ligger bara egoism i det ni håller på med och försöker ni intala er något annat så tror jag ni har större problem än vad jag trodde.
Personligen skiter jag fullständigt om ni kladdar på väggar, jag brukar själv kolla på eran "konst" tycker det bara är så synd att ni inte förstår hur pinsamma ni är och jag hoppas att ni n dag växer upp och förstår att det är inte speciellt tufft att skriva ett fräckt ord i skrikiga färger i gangstatypsnitt.
Hoppas ni mognat innan ni får ett skadeståndkrav från moder svea som ni får betala av i hela erat liv.

Förklara vad som är så förbannat glamoröst med att köra moppe, sukta efter brudar och titta på allsång på skansen samt suga i sig all värdelös dynga som skrivs i kvällspressen för att få sig en gnutta spänning man annars inte får? vad är egentligen pinsamt, vet du hur det går till när man målar? jämför man det med en kväll på krogen där alla svenssons hänger vet man ju svaret. åk till aiya napa och lev ut dina våta svennedrömmar och låt oss som lever våra liv på bekostnad av ditt vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in