2009-03-04, 19:02
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Klottrare har alltid haft en övertro på vad andra tycker om deras verk.

l.

Grejen med klotter är väl att de är "attention whores" de vill bli uppskattade av andra klottrare och så vill de ha denna negativa uppmärksamhet från oss svenssons för då känner de sig inte som en del av "systemet". Att de är "inidvidualister". Ju mer man klagar på klottret desto bättre är det.
Sen att de är en del i massan, men i ett annat system verkar gå dem förbi...
Citera
2009-03-04, 19:05
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Nu var mitt inlägg egentligen inte en känga åt invandrare utan mer någon form av motpol till "medelsvensson" . Eftersom att medelsvensson var jävligt töntiga så tänkte jag att då borde den totala motsatsen vara jävligt coola alltså.

Men överlag så har jag inget problem med att placera in folk i fack och generalisera för att underlätta min vardag. Om nio av tio läkare är män så väljer jag att anta att "alla" läkare är män. Visst, ett par personer överses och känner sig stötta men såpass mycket som det underlättar all mental verksamhet så är det fan värt det. Detta gäller inte heller bara då människor utan i stort sett allt.

Istället för att gå in på detaljer så ser man och räknar med det stora hela. På samma sätt som man inte läser exakt varje bokstav i ett ord utan ser ordet som en helhet.

Jag har träffat så mycket folk i mitt liv som lever dubbelt att jag vet bättre än generalisera, varför göra det enkelt för sig när livet inte är enkelt?
Citera
2009-03-04, 19:05
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Statlig egendom är också min. Jag är medborgare och betalar skatt. De pengarna skall gå till nyttigare saker än att sanera barnsligt kludd.

Jag betalar också skatt, så varför skulle du få bestämma hur statens egendom ska se ut mer än mig?
Och jag håller med dig, pengarna ska gå till annat än att sanera graffiti.

Så varför sanera något bara förskönar?
Citera
2009-03-04, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
Grejen med klotter är väl att de är "attention whores" de vill bli uppskattade av andra klottrare och så vill de ha denna negativa uppmärksamhet från oss svenssons för då känner de sig inte som en del av "systemet". Att de är "inidvidualister". Ju mer man klagar på klottret desto bättre är det.
Sen att de är en del i massan, men i ett annat system verkar gå dem förbi...

Ja. De tror nog att omgivningen avundas dem deras individualism. Sanningen är att klottrarna är mindre individualister än den vanlige knegaren eftersom dom följer grupptrycket.
Citera
2009-03-04, 19:08
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Har jag fel? Hur skulle ni beskriva er själva ni som målar? Lite kort om utseende, fritidssysslor och tankar kring livet.

Jag är snygg, idrottar, i grundskolan hoppade jag upp en klass eftersom min lärare ansåg mig duktigare. Just nu studerar jag på universitet. De flesta jag känner vet inte om att jag klottrar (och sprider skräck).
Citera
2009-03-04, 19:08
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Du är knappast 18 år fyllda. Ditt resonemang avslöjar dig...

Svårt att ta dig på allvar när du inte ser skillnaden mellan att äga t.e.x en villa och att betala någon annan för att få bo i någon dennes.

Berätta hur det kan vara samma sak.
Citera
2009-03-04, 19:10
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Jag har träffat så mycket folk i mitt liv som lever dubbelt att jag vet bättre än generalisera, varför göra det enkelt för sig när livet inte är enkelt?

När man generaliserar på det sätt jag gör vilket jag antar att de flesta människor gör så gör man det just för att man har oftast rätt. De gånger man faktiskt har fel inträffar såpass sällan så man skiter i att överge sin kategorisering.
Citera
2009-03-04, 19:11
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
När man generaliserar på det sätt jag gör vilket jag antar att de flesta människor gör så gör man det just för att man har oftast rätt. De gånger man faktiskt har fel inträffar såpass sällan så man skiter i att överge sin kategorisering.

du lever efter normerna...
Citera
2009-03-04, 19:12
Medlem
4283s avatar
Citat:
Vad jag menade var att de jag har sett samt folk som jag vet målar/klottrar/sprayar eller vadfan ni vill kalla det är oftast sådär. Hänger mycket utomhus, förslagsvis vid skateboardramper med ett sexpack folköl och jag har en svag känsla av att det är vanligt att man "passar" runt en eller två brudar i kompisgänget.

Har jag fel? Hur skulle ni beskriva er själva ni som målar? Lite kort om utseende, fritidssysslor och tankar kring livet.
Att generalisera är aldrig rätt, då det inte går att sätta ett utseende på någon form utifrån fritidssysslor eller intressen. Att klottrare/målare samtliga skulle vara pösbyxepöjkar med kepsmössa på sne är bara naivt att tro.
Citera
2009-03-04, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
Jag betalar också skatt, så varför skulle du få bestämma hur statens egendom ska se ut mer än mig?
Och jag håller med dig, pengarna ska gå till annat än att sanera graffiti.

Det är inte jag som har skrivit in det i lagboken. Är det så svårt att förstå att den svenska lagen är allomfattande och att man inte kan resonera så barnsligt som att "jag vill ju klottra..." ???

Låt säga att ett gäng starka karlar går ihop för att klubba ner alla klottrare de ser och sedan försvarar sig genom att säga: -Varför ska inte vi få slå ner vilka vi vill? Vi tycker ju om att slå klottrare?

Då kanske du inte längre skulle vara en så glad förespråkare för anarkistiska tendenser...
Citera
2009-03-04, 19:17
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy

Varför ska ni (som klottrar) få bestämma hur det ska se ut då?

Visst, det finns många verk som ser bra ut, men tyvärr så är det mest tags och andra krumilurer som inte är så fina.

Sen så blir man jäkligt trött på snorungar som klottrar ner sina respektive politiska slagdängor på det mesta de kan finna.
Här omkring kan man se orden "Krossa högern!" och "Bevara Sverige svensk" nedklottrade lite var stans.
Citera
2009-03-04, 19:17
Medlem
faixers avatar
Citat:
Det är inte jag som har skrivit in det i lagboken. Är det så svårt att förstå att den svenska lagen är allomfattande och att man inte kan resonera så barnsligt som att "jag vill ju klottra..." ???

Låt säga att ett gäng starka karlar går ihop för att klubba ner alla klottrare de ser och sedan försvarar sig genom att säga: -Varför ska inte vi få slå ner vilka vi vill? Vi tycker ju om att slå klottrare?

Då kanske du inte längre skulle vara en så glad förespråkare för anarkistiska tendenser...
Anarki är det enda sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in