2009-03-07, 05:25
Medlem
En fruktpizzas avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajs aka. Ärkenöten
...eller så hittar nåra nötter det å eldar skiten...

Ehh..? DU skulle alltså bli ledsen om något "nöt" skulle ta ditt MDF-plank i skogen och bränna upp det?! Varför kallar du någon/några som vill förstöra din illusion av vad som är rätt och/eller vackert för nötter? Du menar alltså att det skulle vara synd om dig utifall någon sabbade ditt "konstverk"...

Antagligen så skulle denne "nöt" vara av precis samma skrot och korn som du själv - en empatilös nolla som skiter i allt och alla. "Buhuhu!!! Snyft..snyft..de kåmm ett nöt såmm ellda upp vårat klåtter plannck..!! Snyft..snyft..hulk..gråt..finns de faan inngen moral längere i sammhället..? Nu fins itne vårat fina klåtter längere... Å vårat klåtter plannck e fa'an upp elldat av någån nöt.. Buhuhu..."

Hela din verksamhets kontext är således att du är rädd för att ditt skit skulle försvinna snabbare än du har tänkt. Då är det alltså fortfarande bra och vettigt att samhället sanerar så fort som skiten på väggarna syns - i hopp om att trötta ut sådana fullblodsnollor som du själv..? Eller..!?

Skönt med skarpa hjärnor som verkligen kan argumentera för sin sak...

.
Citera
2009-03-07, 05:46
Medlem
LeifLoketx40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza

.

Så fantastiskt att du lever för om du inte hade funnits hade jorden svämmat över av klokhet..
Citera
2009-03-07, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En frukt till hjärna
Ehh..? DU skulle alltså bli ledsen om något "nöt" skulle ta ditt MDF-plank i skogen och bränna upp det?! Varför kallar du någon/några som vill förstöra din illusion av vad som är rätt och/eller vackert för nötter? Du menar alltså att det skulle vara synd om dig utifall någon sabbade ditt "konstverk"...

Antagligen så skulle denne "nöt" vara av precis samma skrot och korn som du själv - en empatilös nolla som skiter i allt och alla. "Buhuhu!!! Snyft..snyft..de kåmm ett nöt såmm ellda upp vårat klåtter plannck..!! Snyft..snyft..hulk..gråt..finns de faan inngen moral längere i sammhället..? Nu fins itne vårat fina klåtter längere... Å vårat klåtter plannck e fa'an upp elldat av någån nöt.. Buhuhu..."

Hela din verksamhets kontext är således att du är rädd för att ditt skit skulle försvinna snabbare än du har tänkt. Då är det alltså fortfarande bra och vettigt att samhället sanerar så fort som skiten på väggarna syns - i hopp om att trötta ut sådana fullblodsnollor som du själv..? Eller..!?

.

om jag skulle få för mig att faktiskt lyssna på er som tycker ja ska gömma mig i skogen på ett plank och nått hände med det så skulle jag bli fett sne, Ja.
Citera
2009-03-07, 13:14
Medlem
En fruktpizzas avatar
..

Citat:
Ursprungligen postat av Bajs
om jag skulle få för mig att faktiskt lyssna på er som tycker ja ska gömma mig i skogen på ett plank och nått hände med det så skulle jag bli fett sne, Ja.

Så, vad ligger skillnaden i med din reaktion i den hypotetiska situationen med det uppeldade planket i skogen, kontra det resterande samhällets stora indignation över kluddarnollors ändlösa skadegörelse?

Du blir "fett sne", vilket är exakt samma sak vi övriga känner när vi ser klotter i vår omgivning - och framför allt på våra hem. Hur resonerar du egentligen..?

Logiken haltar nämligen "en aning"...

.
Citera
2009-03-07, 14:09
Medlem
tinkones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnbajspackareirövensomharENvän
Så, vad ligger skillnaden i med din reaktion i den hypotetiska situationen med det uppeldade planket i skogen, kontra det resterande samhällets stora indignation över kluddarnollors ändlösa skadegörelse?

Du blir "fett sne", vilket är exakt samma sak vi övriga känner när vi ser klotter i vår omgivning - och framför allt på våra hem. Hur resonerar du egentligen..?

Logiken haltar nämligen "en aning"...

.

Graffiti kommer aldrig att försvinna, och det du skriver på FB kommer definitivt inte att göra någon skillnad
Citera
2009-03-07, 14:56
Medlem
klabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkone
Graffiti kommer aldrig att försvinna, och det du skriver på FB kommer definitivt inte att göra någon skillnad
Där har du faktiskt delvis fel.
Det ger en rolig läsning.
Citera
2009-03-07, 18:44
Medlem
En fruktpizzas avatar
...

Citat:
Ursprungligen postat av Tänk bara EN gång...

Nej, logik har ju knappast varit er - kluddarnollornas - starka sida... Det är snudd på fantastiskt hur du och dina värdelösa gelikar faktiskt väljer att bortse från min klockrena poäng. Något nöt sabbar för er = blir "fett sne". Något annat nöt (kluddarnollor) sabbar för oss andra = skit samma, vem bryr sig..? Logiken där, någon..?

Det är ju alltid lättare att bara tjafsa och skapa en rundgång, istället för att bemöta mina starka argument - när det inte finns något logiskt försvar för ert värdelösa trams som gör människor ledsna.

Det är ju alltid enklare att bolla bort gångbara argument med irrelevanta motfrågor eller simpla personangrepp. Så, kluddarnollor är således både enkla till sin natur och fullständigt obegåvade som människor... Bra! Då fick vi veta det så här på lördagskvällen...

.
Citera
2009-03-07, 19:19
Medlem
Criles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Nej, logik har ju knappast varit er - kluddarnollornas - starka sida... Det är snudd på fantastiskt hur du och dina värdelösa gelikar faktiskt väljer att bortse från min klockrena poäng. Något nöt sabbar för er = blir "fett sne". Något annat nöt (kluddarnollor) sabbar för oss andra = skit samma, vem bryr sig..? Logiken där, någon..?

Det är ju alltid lättare att bara tjafsa och skapa en rundgång, istället för att bemöta mina starka argument - när det inte finns något logiskt försvar för ert värdelösa trams som gör människor ledsna.

Det är ju alltid enklare att bolla bort gångbara argument med irrelevanta motfrågor eller simpla personangrepp. Så, kluddarnollor är således både enkla till sin natur och fullständigt obegåvade som människor... Bra! Då fick vi veta det så här på lördagskvällen...

.

Så när vi kluddarnollor nu "sabbar för er andra", menar du då privatägda saker? Vilket händer 1 gång per år av någon full toy?

Så logiken ligger i att vi inte förstör någonting som du faktiskt ÄGER, men dessa skivor som han målar på antar jag att han köpt själv.

Sen går de ju alltid att diskutera skatt frågan, vad du får paya för att sanera bort klottret från tunnlarna. Men den frågan har varit uppe såååå många gången så det orkar jag inte ens gå in på.

Sen var ju hela saken bara ett exempel, som du inte ska ta på fullaste allvar om du nu kan öppna dörrar själv
Citera
2009-03-09, 11:37
Bannlyst
Många klottrare tror nog på allvar att dom är opportunistiska och en slags motpol till kapitalismen. Tyvärr leder deras agerande enbart till att motsättningarna förstärks - de fattiga får sina hyresväggar nedkluddade och villaägarna blir påminda om vad skönt det är att inte vara white trash.
Citera
2009-03-15, 14:00
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Många klottrare tror nog på allvar att dom är opportunistiska och en slags motpol till kapitalismen. Tyvärr leder deras agerande enbart till att motsättningarna förstärks - de fattiga får sina hyresväggar nedkluddade och villaägarna blir påminda om vad skönt det är att inte vara white trash.

Och vad får dig att tro det?

Det är färg på väggar och tåg det är inget försök till en revolt mot samhället.
Man målar p.g.a av massa olika anledningar men jag vet inte någon som försöker påverka något igenom att skriva sitt namn överallt och att jag inte vet någon som gör det p.g.a anledningen du nämner säger jävligt mycket.

Och jag har koll på vad jag snackar om.

Du är INTE insatt så du kan lägga av med dina antaganden och gissningar.
Citera
2009-03-17, 21:14
Medlem
http://www.fria.nu/artikel/78511

lite rolig läsning
Citera
2009-03-19, 02:27
Medlem
Jag förstår ej hur debatten tagit en sådan hätsk riktning.
Urbana gerillakonstnärer förgyller det offentliga rummet med sina verk. Dessutom skapar de mängder med arbetstilllfällen för sanerare.
Kan också förstå att konstnärerna väljer att placera sina offentliga utsmyckningar på strategiska platser där de kan ses av många förbipasserare, likasinnade som oinsatta i en ansats till subkultursöverskridande förståelse.
Vem fan går å glor på en tavla liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in