2009-03-04, 19:18
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Att generalisera är aldrig rätt, då det inte går att sätta ett utseende på någon form utifrån fritidssysslor eller intressen. Att klottrare/målare samtliga skulle vara pösbyxepöjkar med kepsmössa på sne är bara naivt att tro.

Visst har du rätt i det du säger att man rent individuellt inte kan göra så. Man kan inte se på någons ansikte om personen är homosexuell, men att de flesta klottrare faktiskt klär sig på liknande sätt kan man väl egentligen "slå fast". Visst förekommer undantag, självklart, men den stora massan har väl pösiga byxor, svarta munkjackor, mössa inomhus, hår över öronen etcetc listan kan göras hur lång som helst.

Exempel:

Bam Margera
http://www.mtv.com/content/style/winter2005a/images/flipbooks/trl_guestbook/bam_margera_1.29_3.jpg

http://stylemens.typepad.com/photos/uncategorized/skateboarder.jpg
Senast redigerad av Diseased 2009-03-04 kl. 19:23.
Citera
2009-03-04, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Svårt att ta dig på allvar när du inte ser skillnaden mellan att äga t.e.x en villa och att betala någon annan för att få bo i någon dennes.

Berätta hur det kan vara samma sak.

På vilket sätt förändar det förutsättningarna i sak?

Om jag äger huset vill jag inte att någon klottrar ner det.
Om jag hyr mitt hus vil jag inte heller at någon klottrar ner det.

Vad är svårt att inse...?
Citera
2009-03-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Det är inte jag som har skrivit in det i lagboken. Är det så svårt att förstå att den svenska lagen är allomfattande och att man inte kan resonera så barnsligt som att "jag vill ju klottra..." ???

Låt säga att ett gäng starka karlar går ihop för att klubba ner alla klottrare de ser och sedan försvarar sig genom att säga: -Varför ska inte vi få slå ner vilka vi vill? Vi tycker ju om att slå klottrare?

Då kanske du inte längre skulle vara en så glad förespråkare för anarkistiska tendenser...

för vi inte skadar någon? det handlar om ett tunt lager färg! färg som inte skadar någon alls, det är saneringen som kostar och skadar, den är dyr att ta bort, och skadar underlaget.
att statlig egendom är allas kan vi ju enas om, men jag vill att den delen jag betalar för ska va lite mer färggrann!
Citera
2009-03-04, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av faixer
Anarki är det enda sättet.

När du blivit vuxen hoppas jag att du loggar in på FB och tittar tillbaka på dina gamla inlägg.
Citera
2009-03-04, 19:21
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
att statlig egendom är allas kan vi ju enas om, men jag vill att den delen jag betalar för ska va lite mer färggrann!
Och hur mång centimeter av en statlig byggnad tror du att dina skattepengar har finansierat då?
Citera
2009-03-04, 19:22
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
På vilket sätt förändar det förutsättningarna i sak?

Om jag äger huset vill jag inte att någon klottrar ner det.
Om jag hyr mitt hus vil jag inte heller at någon klottrar ner det.

Vad är svårt att inse...?

Pengafrågorna, jag tänker inte klottra på en villa för det drabbar direkt den som äger den.

Om du hyr en lägenhet kan jag bomba skiten ur det huset eftersom det inte drabbar dig utan den som äger huset på riktigt som antagligen sitter på bra mycket mer pengar än det som saneringen kostar och det kommer inte kosta hyresgästerna något.

Sen skiter jag i om du tycker det blir fult eller snyggt.
Citera
2009-03-04, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
för vi inte skadar någon? det handlar om ett tunt lager färg! färg som inte skadar någon alls, det är saneringen som kostar och skadar, den är dyr att ta bort, och skadar underlaget.

Herregud!

Saneringen skulle ju inte kosta något alls om den inte behövdes! fatta att erat klotter är ovälkommet hos i princip alla utom era tonårspolare.

Om du satsar på att få ett riktigt jobb så kanske du i sinom tid har råd att skaffa ett eget hus - och då kan du alldeles själv avgöra huruvida du vill ha väggarna nerklottrade.

Och vet du vad - jag är alldeles övertygad om att den dagen skulle du vägra att befatta dig med nerklottrade väggar!
Citera
2009-03-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Och hur mång centimeter av en statlig byggnad tror du att dina skattepengar har finansierat då?

om du tar fram en formel för antal cm / år så ska du få ett svar
Citera
2009-03-04, 19:25
Medlem
Citat:
Herregud!

Saneringen skulle ju inte kosta något alls om den inte behövdes! fatta att erat klotter är ovälkommet hos i princip alla utom era tonårspolare.

Om du satsar på att få ett riktigt jobb så kanske du i sinom tid har råd att skaffa ett eget hus - och då kan du alldeles själv avgöra huruvida du vill ha väggarna nerklottrade.

Och vet du vad - jag är alldeles övertygad om att den dagen skulle du vägra att befatta dig med nerklottrade väggar!

men den behövs ju inte! varför ska ni hela jävla tiden tjafsa om att ta bort det? det kommer ju nytt hela tiden! låt det sitta kvar så finns det snart ingen plats att klottra på och inga sanerings kostnader
Citera
2009-03-04, 19:25
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
Så varför sanera något bara förskönar?
Högst subjektiv åsikt, inte sant? Tror faktiskt att majoriteten av skattebetalarna faktiskt anser att det förfular omgivningen och eftersom vi lever i ett majoritetssamhälle så väger deras åsikt högre än minoritetens (uttalandet är baserat på att majoriteten av sveriges skattebetalare är medelsvenssons som inte förstår sig på er).

Topic: Helt rätt att de åkte dit och fick böta, bryter man mot lagen får man vara beredd att acceptera domen när den kommer, oavsett om man gillar lagen eller ej. Särskilt härligt är det när taggare åker dit, hemskt fult och förskönar ingenting (såsom snygg grafitti kan göra ibland).
Citera
2009-03-04, 19:29
Bannlyst
Citat:
Pengafrågorna, jag tänker inte klottra på en villa för det drabbar direkt den som äger den.

Ni låtsas vara anarkistiska med ert sprayande - ett slags finger i röven på etablissemanget osv... Men ni skonar de rika villaägarna samtidigt som ni förstör för de fattigare människorna som bara har råd att hyra sin lägenhet... men det har väl aldrig fallit er in misstänker jag? Vad ska man säga förutom

Citat:
Om du hyr en lägenhet kan jag bomba skiten ur det huset eftersom det inte drabbar dig utan den som äger huset på riktigt som antagligen sitter på bra mycket mer pengar än det som saneringen kostar och det kommer inte kosta hyresgästerna något.

Vow - du är ju riktigt farlig!!!

Citat:
Sen skiter jag i om du tycker det blir fult eller snyggt.

Jag vet. Det är ju den attityden som gör er så coola...
Citera
2009-03-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Bra med lite ordning och reda för en gångs skull. Synd dock att de inte tvingas betala det totala beloppet på 1.2 miljoner kr.

I agree...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in