2009-03-04, 18:41
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Och det är coolt att heta Muhammed, ha en svart munkjacka, luvan på och hålla en sprayburk i handen medan man skriver "Fuck The System" på en grundskolas tegelvägg?

För jag antar att "medelsvensson" i dina ögon är de som tycker klotter är dumt.

Av alla 100tals målare jag känner så är kanske 10 st av dem invandrare och dem pratar bättre svenska än jag 2-3 stycken av dem har svenska namn och dem flesta har gymnasie eller högskolekompetens.

Jag är så svensk man bara kan bli (om du som rasist räknar valoner som svenskar) skriver inte fuck the system på skolans väggar (varför klottra på skolor när man kan MÅLA tåg?) och jag äger inte ett plagg under femhundralappen ingen svart jävla munkjacka med färg på jag hatar att ha färg på kläderna.
Skulle man ställa upp 100 klottrare framför dig skulle du inte tro dina ögon jag tycker synd om dig som tror på stereotyper och passar på att lägga in lite rasiståsikter i dem även fast dem sjävklart är tagna ur luften.

Sitter du och tycker illa om andra för att själv må bra?
Citera
2009-03-04, 18:45
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
18årsgräns vet jag mycket väl att det är ?

Vad jag menade var att de jag har sett samt folk som jag vet målar/klottrar/sprayar eller vadfan ni vill kalla det är oftast sådär. Hänger mycket utomhus, förslagsvis vid skateboardramper med ett sexpack folköl och jag har en svag känsla av att det är vanligt att man "passar" runt en eller två brudar i kompisgänget.

Har jag fel? Hur skulle ni beskriva er själva ni som målar? Lite kort om utseende, fritidssysslor och tankar kring livet.

Då tar vi väl ett exempel. Hade högt betyg när jag gick i högstadiet, just nu pluggar jag hårt för att få ett bra jobb. Jag röker inte, jag idrottade mycket som ung.. Vad mer vill du veta? Knarkar inte heller för den delen..
Senast redigerad av Paperkorg 2009-03-04 kl. 18:48.
Citera
2009-03-04, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Jag trodde att det var 18 åldersgräns här?

Det har väl aldrig hindrat att en uppsjö av 14-15-åringar hänger här? Om det är något forum som skulle tappa 90 % av deltagarna om man fick reda på deras sanna ålder så är det ju "Graffiti och street art"

Citat:
Hur som helst, man behöver inte vara omogen eller 15-17 år gammal för att vara målare.. Det som du beskrev att målare var tycker jag låter som vem som helst här i lilla Sverige.

Jag anser att vuxna män som sysslar med klotter är antingen jävligt omogna eller också har dom sniffat för mycket lösningsmedel...
Citera
2009-03-04, 18:47
Bannlyst
Citat:
Då tar vi väl ett exempel. Hade högt betyg när jag gick i högstadiet, just nu pluggar jag hårt för att få ett bra jobb. Jag röker inte, jag idrottade mycket som ung.. Vad mer vill du veta?

Var gick det snett?
Citera
2009-03-04, 18:48
Medlem
faixers avatar
Citat:
Okej, jag erkänner, jag är inte insatt i graffiti och dylikt, ser det mest som onödigt/tonårsrevolt.

Kan du/ni upplysa mig kort om vad som är så fantastiskt med det hela?

Efter mina personliga erfarenheter så är "klottrare" alltsomoftast relativt omogna killar i åldern 15-17, de kommer ifrån fina hem med mycket pengar samt dricker folköl ofta.
Det är såkallade toys, sånna som gör det för att vara tuffa.
Citera
2009-03-04, 18:49
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Var gick det snett?

Snett? Jag har alltid gillat graffiti och nästan all konstform. Vad gick snett hos dig när du blev medlem här?
Citera
2009-03-04, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av faixer
Det är såkallade toys, sånna som gör det för att vara tuffa.

Vilka andra orsaker finns det än att vara tuff eller cool?

Dessa grabbar får ju aldrig någon "respekt" om klottret görs på någon tillåten vägg.
Citera
2009-03-04, 18:50
Medlem
4283s avatar
Det är ju självklart att de små liven inte kommer ha råd att betala allting,
vad händer? Är det avbetalning och feta skulder som gäller för deras del?
Citera
2009-03-04, 18:51
Medlem
Åk till era släktingar och spraya deras villor och gårdar, dom förstår er säkert bättre än alla dummisar i stan som minsann tycker det är hemskt med klotter överallt!

Vill staten ha konst så köper dom den, jag lovar och svär att det inte hjälper att plantera sina verk lite här och lite där, när dom ändå inte håller måttet!
Citera
2009-03-04, 18:52
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Finns det något töntigare än att springa omkring med sprayburkar efter mörkrets utbrott och kludda på väggar? Du måste liksom förstå att det inte stör enbart "medelsvensson" utan de allra flesta av landets medborgare. Det är inte "coolt" att förstöra egendom - det är bara jävligt omoget.

Om man nu är så ledsen över att vuxenvärlden inte förstår sig på ens tonårsångest - kila iväg till en terapeut då för faan....

Och varför skulle egendomen vara förstörd bara för att det är färg på den?
Ett tåg rullar lika bra och rymmer lika många som dagen innan, även om någon gjort en målning på utsidan.

Tåget blir dessutom snyggare på köpet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Snett? Jag har alltid gillat graffiti och nästan all konstform. Vad gick snett hos dig när du blev medlem här?

Nu är jag ju liksom inte medlem enbart på Graffitidelen på FB...

Det jag har så svårt att förstå är hur någon kan stå ut med vetskapen att man är en klottrare - dvs en sådan som smyger ut för att kludda ner samhällets eller privata människors egendom.

Skaffa flickvän så kanske du blir av med frustrationerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
jag hatar att ha färg på kläderna.

Men ändå tycker du det vore okej om någon som ville uttrycka sig färglade din tröja? Om du inte tycker det blir jag väldigt förbryllad. Det finns nog många som hatar att ha andra färger än de väljer på sin egendom, men det finns gott om folk som inte respekterar det. Detta eftersom de anser att det de håller på med är konst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in