2009-02-17, 11:09
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
Jag personligen klottrar nog för att:

2. Det rensar huvudet extremt bra, under tiden man är ute o målar tänker man inte på annat än vart nästa tag ska sitta, "där skulle man köra en piece", vilka färger hade passar här osv.. Man slipper helt enkelt tänka på sin jobbiga vardag!

11. ...Graffiti är helt enkelt jävligt roligt!

Håller med om detta till fullo. Finns inget bättre än att gå ut och kladda en sväng när man är deppig eller liknande. Mår alltid så mycket bättre efteråt.

Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza

Livsglädjen att tillfredställa sina egna lustar, oavsett vem det än drabbar, kallas kort och gott för egoism. DU vill ha kul. DU struntar i om andra blir ledsna. DU får en kick, och så vidare. Trots dina tafatta försök till ett slags pseudoavancerat snack för att få det att verka som om även akademiskt skolade personer minnsannemig också tycker det är kul att odla sitt ego, faller helt platt till marken. Vem bryr sig?! Ty du är bara en simpel klottrare, oavsett vilken nivå av koprolali du än levererar i tråden - "Urskönja en mikromodell/tolkning av Thelema i det hela"..? Är du seriös - dum - på riktigt!?

Vissa behöver kaffe för att försöka förstå vilket skit du skriver, vi andra behöver inget kaffe...

PS. "Lågnivåklotter"??? Hahaha... Ett rätt i allafall!

Egoism är nog exakt vad det handlar om ja. I alla fall för mig, jag vet att de flesta inte tycker om det jag gör, men bryr mig inte om det heller. Hade egoismen inte funnits i graffiti hade det nog inte målats över huvud taget.
Citera
2009-02-17, 11:27
Medlem
Jaaaas avatar
Allt vi gör är egoistiskt PUNKT
Citera
2009-02-18, 14:15
Medlem
NCS-Ts avatar
Jag ägnar mig åt street art i diverse former, främst graffiti. Jag ser på det litet som med fildelning - jag tycker inte det är moraliskt försvarbart, då det faktiskt är annans egendom jag ger mig på utav lov, vilket de i sin tur förlorar på, ändock är det något jag ägnar mig åt dagligen. Jag kan inte försvara mig på ett bra sätt, eftersom det inte går att försvara med annat än subjektiva tycken och tankar.

Statligt ägda ting har jag inget emot att förstöra dock, då de i min mening inte bör existera. Det kan jag försvara. Statlig skit...
Citera
2009-02-19, 10:35
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat.
Det här är en tråd där vi ska framföra argument för ena eller andra sidan: inte "jag hatar graffiti" eler liknande.
//mod
Citera
2009-02-19, 11:32
Medlem
Herr Åbbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
Allt vi gör är egoistiskt PUNKT

Egoistisk hedonism tror jag det kallas för, det är en filosofisk teori och alla tycker inte lika.

Jag är kluven i frågan själv, jag skulle inte vilja att någon taggade mitt lägenhetshus men skulle gilla om någon duktig drog upp en fet målning.

När jag var yngre klottrade jag en del själv och kan i retrospekt tycka att det var fett onödigt då inget blev särskillt snyggt.
Citera
2009-02-19, 16:42
Medlem
Daggys avatar
http://www.journalisten.se/kronika/16147/polisen-star-oemotsagd-om-klottret
Innehåller en hel del intressanta saker.
Ni som är emot nolltolerans borde läsa detta.
Det är dock inte särskilt nytt.
Citera
2009-02-19, 17:52
Medlem
Le-moons avatar
Konst är väll just ett ämne som många har svårt att befatta sig med?
Citera
2009-02-20, 19:27
Medlem
nått som skulle göra mig 'lycklig'(ehh?) så skulle det va att höra enfruktirövenpizza kommentera hela nug & territorial pissings grejjen
Citera
2009-02-20, 19:37
Medlem
jag målar för jag tycker det är roligt när folk reagerar som pizzaface-snubben på föregående sida ungefär. hela grejen med det är ju att provocera folk så de ligger sömnlösa och gråter på nätterna över alla hemska tags som är felstavade
Citera
2009-02-20, 21:22
Medlem
Paperkorgs avatar
Jag vill också att mormor fruktpissa kommer med sina åsikter om NUG
Citera
2009-02-22, 16:58
Medlem
DavidGBGs avatar
mmmmm nu har vi pyntat nynäs pendeln i regnbågens alla färger

Bilder kommer strax!!
Citera
2009-02-22, 17:01
Medlem
DavidGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NCS-T
Jag ägnar mig åt street art i diverse former, främst graffiti. Jag ser på det litet som med fildelning - jag tycker inte det är moraliskt försvarbart, då det faktiskt är annans egendom jag ger mig på utav lov, vilket de i sin tur förlorar på, ändock är det något jag ägnar mig åt dagligen. Jag kan inte försvara mig på ett bra sätt, eftersom det inte går att försvara med annat än subjektiva tycken och tankar.

Statligt ägda ting har jag inget emot att förstöra dock, då de i min mening inte bör existera. Det kan jag försvara. Statlig skit...

Ganska bra sammanfattning ja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in