Citat:
Klottrarna du syftar på är en grupp som naturligtvis inte innefattar alla inom kulturen - jag skulle påstå att det är ett typsikt ungdomsfenomen du beskriver, att vara lite rebellisk, något som passar in på en stor andel ungdomar oavsett om de målar graffiti eller inte.
Ursprungligen postat av GamleBettan
Självklart menar jag alla sorters egendom, privat, företag eller allmän! Angående känslosamma meningar, ja det kan du ha rätt i. Grejen är den att jag menade att klottrare är så fullständigt naiva att dom gör vad dom vill och skiter i konsekvenserna "bara jag får måla"
Men nu var ju inte tråden till för att diskutera lösningar, utan bara för eller emot graffiti. Töntiga graffiti målare kommer att fortsätta vara töntiga graffiti målare oavsett vad någon säger till dom, hur ofta dom än åker fast och får betala böter och oavsett hur mycket samhället får betala för det. Det ligger i deras natur och är direktimporterad från jungeln och avsmittad på svenska ungdomar.
Men nu var ju inte tråden till för att diskutera lösningar, utan bara för eller emot graffiti. Töntiga graffiti målare kommer att fortsätta vara töntiga graffiti målare oavsett vad någon säger till dom, hur ofta dom än åker fast och får betala böter och oavsett hur mycket samhället får betala för det. Det ligger i deras natur och är direktimporterad från jungeln och avsmittad på svenska ungdomar.
Nej - och jag förväntade mig inte heller att jag skulle få läsa något kreativt förslag men att tråden förblir en så kallad "list-tråd" gör det hela ännu mer ointressant. Att tala om problem och vad man tycker om dem är ju lätt, att vara lösningsfokuserad är dessvärre mer avancerat och det är i 99 % av fallen därför diskussionen inte flyter på utan ligger och halvdrunknar tills den börjar om på ruta ett igen.
Utveckla gärna din sista mening.