Citat:
Ursprungligen postat av albostyle
1. Vem fan målar ens rappare i dagsläget?
2. Bara för att "en ful jävla rappare" inte är intressant för dig är det antagligen intressant för de som gillar hiphop din dumme satan.
1. Inte fan vet jag vem som målar rappare. Förmodligen den typen av människor jag beskrev.
2. Min poäng är att den mesta graffiti verkar ha med hiphop att göra. Man får vara originellt, kreativ och måla något som man inte sett tusen gånger tidigare. Det är helt okej. Faktiskt. Men måla du en jävla rastagubbe men en spliff i munnen.
Citat:
Ursprungligen postat av tinkone
Jag är hemma och runkar så den punkten är redan löst
Om du kommer från en religiös familj, som pumpar dej med massa saker sedan du föddes är det större chans att du blir religiös än någon som kommer från en icke religiös familj. Det kallas hjärntvättning! Om du är uppvuxen med massa propaganda, och sedan du var en knodd fått höra att klotter är fult osv så kommer du troligtvis att bli emot det.
Du vet inget om mig förutom att jag inte har något emot att folk klottrar, och ändå drar du "mannen du är hjärntvättat"-kortet. Väldigt konstigt.
Faktum är att jag älskade graffiti tills jag var ungefär 13 år. Vid det laget kunde jag tänka abstrakt, bilda min egen uppfattning om saker. Har inget att göra med påverkan från föräldrar eller auktoritet. Chansen är större att du är hjärntvättat/styrd av grupptryck/vill tillhöra en kultur. Men jag tror inte någon av oss är det, jag tror bara du har dålig smak.
Citat:
Ursprungligen postat av tinkone
Sen är det inte klottret som kostar pengar utan saneringsfirmorna som tar kolossala priser. Så om du tycker att det kostar för mycket pengar hacka på saneringsfirmorna istället!
Bryr mig inte om det kostar 20'000 att ta bort en tag där det står "DOPE", med en krona ovanför och lite pilar omkring, eller om det kostar 1000kr. Pengar som går åt något meningslöst kladd som en sexåring kan göra.
Jag uppskattar om jag ser graffiti/street-art som är originell, finurlig, färgglad. Men om jag inte kan läsa det fattar jag inte vems intresse det är. Enda jag hört från kompisar som målar är "att det är coolt att sprida sitt namn liksom".
Är man uppväxt i stan lägger man inte märke till sånt, man uppmärksammar bara sånt som sticker ut, och det är väl det man vill göra med sin konst?
Jag kan avgöra själv om något är snyggt eller fult, men om ni känner igen er i det jag skriver gäller det er. Självklart är inte all graffiti sådan, men så skrev inte jag all graffiti, men ni vet exakt vilka ni är.