Citat:
Ursprungligen postat av satur
Ja, om folk skulle sluta med saker för att det var idiotiskt OCH man skulle ta hänsyn till allas åsikter, vad skulle vi kunna göra då?
Har inte skrivit att du skrivit varken om Misshandel eller Miljöbrott, ställde en fråga och ett tips om vad ni kunde tjata om när ni inser att det inte går något vidare att tala om hur värdelös hobby vi pundar huvuden och egocentriska crack skallar har.
Grottmänniskor var enligt dig inte en del av samhället? de satte spår om vilka de var och vart de varit och gjort, för övrigt så gjorde ju bansky en klockren sak med de där grott målningarna med kundvagnar och det där, roligt.
Edit: alaskapolloc är klok
Ursäkta?
Jag må ha kallat er egoistiska men när sa jag pundarhuvuden och crackskallar? Jag har försökt hålla tonen på en rimlig nivå för att inte behöva få sådana nonsenskommentarer mot mig men tydligen så klarade inte alla av att ligga på den nivån. Det är du som generaliserar, inte jag.
Angående grottmänniskor så förstår jag inte hur du tänker alls. När sade jag att klottrare inte var en del av samhället? Jag sade bara att själva klottret inte var det.
Dessutom, du antydde att jag hade skrivit om misshandel.
Citat:
Ursprungligen postat av satur
Vad anser du värst, att måla och få lite endorfiner i sig eller att få en smäll på trynet så att näsan går sönder? enligt lag så är det att måla, men jag lovar dig, att få stryk var värre
Vad fick du det annars ifrån? Ett tips vad jag kunde försöka förändra? Jag hoppas att ni klottrare har större vett än misshandlare, även om jag nu börjar tvivla...
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Med andra ord hade det inte varit något grovt problem ifall staten inte skulle sanera eller alternativt att kostnaden för sanering skulle vara betydligt lägre? Du kan ju inte på allvar mena att det är lika illa att slå sönder en ruta som att måla en vägg, har moralen ingen som helst talan? det första är en egoistisk handling utan mening, medan det andra kan ha betydelse både för utövaren och likasinnade.
Jo, det kan jag på allvar mena. Som jag skrev, en ruta som byts ut eller en vägg som tvättas spelar ingen roll eftersom båda kostar pengar. Sen är det möjligt att det är mer "civiliserat" att klottra men fortfarande väldigt omoraliskt.