2010-05-20, 07:12
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elcorderopaco
Jag skulle gärna se källa när du kommer med påståenden som går så rakt emot allmänt vedertagna teorier.
Allmänt vedertaget? Skärp dig! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449&highlight=periodisk där är ett exempel. Färre måltider visar högre muskelmassa och lägre kroppsfett, även andra fördelar. Att äta var tredje timma är inte allmänt vedertaget, det är en erkänd myt sedan ett bra tag tillbaka.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=136387&highlight=%E4ta+ofta

Citat:
Tror knappast att det är placebo och jag står fast vid att ett nattprotein är kanon om man vill öka i muskelmassa.
Du tror inte att det är placebo utan att nattprotein är något magiskt? Nattprotein är en av de sämre tillskotten imo. Du kan lika gärna äta mat, det är BÄTTRE att äta mat då du påverkar proteinbalansen längre.

Vart får du all skit ifrån?
Citera
2010-05-20, 14:00
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Jag skulle gärna se källa när du kommer med påståenden som går så rakt emot allmänt vedertagna teorier.

Tror knappast att det är placebo och jag står fast vid att ett nattprotein är kanon om man vill öka i muskelmassa.

Beträffande gainer så ett riktigt bra alternativ att blanda whey i lite vatten och sedan hälla i flytande fett, exempelvis Cocosa (kokosfett). Då får man i sig sjukt många kalorier och bra med protein.

Nu behöver jag väl knappast svara? Dreas hann ju för mig och skrev ganska exakt vad jag hade tänkt skriva.
Citera
2010-05-20, 17:30
Medlem
Oscizs avatar
Om man inte dricker proteindrink efter ett hårt styrketräningspass, vad skulle ni rek. i husmanskost?
Citera
2010-05-20, 17:33
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Om man inte dricker proteindrink efter ett hårt styrketräningspass, vad skulle ni rek. i husmanskost?
Kcalrikt. Mycket kolhydrat, mycket protein, mycket fett
Citera
2010-05-20, 17:36
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Kcalrikt. Mycket kolhydrat, mycket protein, mycket fett

köttfärssås, pasta och 10msk rapsolja?
Citera
2010-05-20, 17:43
Medlem
Dreass avatar
Citat:
köttfärssås, pasta och 10msk rapsolja?
Köttfärsås och pasta med massa riven ost på
Citera
2010-05-20, 17:55
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Köttfärsås och pasta med massa riven ost på

i bulksyfte är det bättre med rapsolja?
Citera
2010-05-20, 17:56
Medlem
Dreass avatar
Citat:
i bulksyfte är det bättre med rapsolja?
Överskott är det som gäller. Beror alltså på hur mycket ost du tar i jämförelse med raps.
Citera
2010-05-20, 18:28
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Överskott är det som gäller. Beror alltså på hur mycket ost du tar i jämförelse med raps.

Jo, men rapsolja går ju ner lättare än motsvarade kcal i ost
Citera
2010-05-20, 18:36
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Jo, men rapsolja går ju ner lättare än motsvarade kcal i ost
Ja, men det kan också lättare skapa problem med magen.
Citera
2010-05-20, 20:07
Medlem
Elcorderopacos avatar
Om det inte nödvändigt måste vara en riktig måltid så är jordnötter trevligt efter träning. MYCKET protein och väldigt bra fetter. (OBS! Kör osaltade )
Citera
2010-05-20, 20:09
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Om det inte nödvändigt måste vara en riktig måltid så är jordnötter trevligt efter träning. MYCKET protein och väldigt bra fetter. (OBS! Kör osaltade )
Du snackar så mycket skit att man kan bli mörkrädd. Du kan ju svara på mitt inlägg där uppe och erkänna att du hade fel. Sedan, jordnötter, sedan när är jordnötsprotein något att föredra? Bra fetter? Nötter har i regel dålig fettsammansättning, fast det antar jag du vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in