2010-05-19, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
...

Okej, tack för svaret!
Men läste också att för att få resultat i musklerna ska man äta dubbelt så mycket protein som sin egen vikt (alltså tex om jag väger 60kg så ska jag äta 120g protein)? Och eftersom whey-80 inte innehåller så mycket protein i dom doserna/gång som stod på gymgrossistens hemsida, ska ja då jämna ut det med proteinrik mat eller ska ja ta så mycket whey-80 att det innehåller tillräckligt mycket protein?
Blev lite konstigt formulerat men hoppas man förstår..
Citera
2010-05-19, 09:43
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrydream
Okej, tack för svaret!
Men läste också att för att få resultat i musklerna ska man äta dubbelt så mycket protein som sin egen vikt (alltså tex om jag väger 60kg så ska jag äta 120g protein)? Och eftersom whey-80 inte innehåller så mycket protein i dom doserna/gång som stod på gymgrossistens hemsida, ska ja då jämna ut det med proteinrik mat eller ska ja ta så mycket whey-80 att det innehåller tillräckligt mycket protein?
Blev lite konstigt formulerat men hoppas man förstår..
Ät proteinrik mat. Och är du nybörjare så kan du försöka ligga på kcalbalans och ändå bygga muskler. Sedan efter ett tag blir det svårare, då är det dags att kanske försöka ligga på ett litet överskott. www.gymvaruhuset.com Whey fx och EAA FX med smak eller Esapro citrus rekommenderas.
Citera
2010-05-19, 18:05
Medlem
Hur vet jag när jag ligger på kcalbalans? Jag vet inte hur mycket jag bränner på ett pass, och inte heller hur mycket kcal maten innehåller som ja äter per dag.
Citera
2010-05-19, 18:06
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrydream
Hur vet jag när jag ligger på kcalbalans? Jag vet inte hur mycket jag bränner på ett pass, och inte heller hur mycket kcal maten innehåller som ja äter per dag.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Citera
2010-05-19, 20:05
Medlem
Heartkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Vitargo är snabba kolhydrater. Vad ska du med det till före passet? Har förpassat snabba kolhydrater så långt bort som jag bara kan, i tillskottsform då alltså.

För energi kick på gymmet och bättre pump, det är ju massa annat i också taurin,creatine osv osv,

men om de är snabba hinner det väl inte lägga sig på magen , ( har antagligen fel)

därför jag frågar
Citera
2010-05-19, 20:07
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartkiller
För energi kick på gymmet och bättre pump, det är ju massa annat i också taurin,creatine osv osv,

men om de är snabba hinner det väl inte lägga sig på magen , ( har antagligen fel)

därför jag frågar
Du går upp i vikt av ett kcalöverskott. Vitargo innehåller kolhydrater, alltså energi.

Vill du ha energi och pump finns det PWOs för det.
Citera
2010-05-19, 21:27
Medlem
Elcorderopacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Här är jag beredd att hålla med dig.

Givetvis föreslår jag ingen att ersätta sin mat med kosttillskott. Endast efter träning skulle jag vilja påstå att EAA eller ett whey-protein är bättre än de flesta alternativ som finns i normal kostväg för att få i sig ett "snabbt" protein.

I övrigt skall man försöka klara sig på vanlig kost genom att äta ungefär var tredje timma. Om man inte klarar/hinner/orkar äta riktig mat var tredje timma så är kosttillskott ett bra alternativ.

Innan man skall sova kan det vara bra att ta ett långsammare protein eftersom det då har förmågan att stanna kvar och vara brukbart längre än EAA och innehåller väldigt få kalorier. Är kalorier inget problem föredrar givetvis även jag att äta riktig mat innan jag går och lägger mig, men det är inte alltid det passar sig.

Eftersom jag har varit dålig på att äta var tredje timma efter middagen (runt 20-tiden), så har kaseinet gjort väldigt mycket för mig. Anledningen till att jag vet detta är att jag i princip aldrig börjar med mer än ett nytt kosttillskott åt gången och sällan lägger om mina dagliga rutiner.
Citera
2010-05-19, 21:56
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elcorderopaco
I övrigt skall man försöka klara sig på vanlig kost genom att äta ungefär var tredje timma. Om man inte klarar/hinner/orkar äta riktig mat var tredje timma så är kosttillskott ett bra alternativ.

Man tjänar ingenting på att äta var tredje timme. Vad är det för gammal myt du lever kvar i? Du kan äta en gång om dagen om du så känner för de.

Citat:
Innan man skall sova kan det vara bra att ta ett långsammare protein eftersom det då har förmågan att stanna kvar och vara brukbart längre än EAA och innehåller väldigt få kalorier. Är kalorier inget problem föredrar givetvis även jag att äta riktig mat innan jag går och lägger mig, men det är inte alltid det passar sig.

Se svaret ovan. Måltidsfrekvensen har fortfarande ingen betydelse.

Citat:
Eftersom jag har varit dålig på att äta var tredje timma efter middagen (runt 20-tiden), så har kaseinet gjort väldigt mycket för mig. Anledningen till att jag vet detta är att jag i princip aldrig börjar med mer än ett nytt kosttillskott åt gången och sällan lägger om mina dagliga rutiner.

Placebo i så fall. För det har ingen betydelse.
Citera
2010-05-19, 22:02
Medlem
TS

Anledningen till att du inte ökar i muskelmassa är att du inte styrketränar (överhuvudtaget?) tillräckligt effektivt.
Citera
2010-05-19, 22:44
Medlem
lighty3ars avatar
Citat:
Så länge man sköter återhämtningen får man inte ont i lederna kanske?

enda kruxet är att BJJ-armbågar, för att ta det som ett exempel, tar drygt tre veckor att helt bli av med ifall en armbar dras för hårt.
Citera
2010-05-20, 06:52
Medlem
Elcorderopacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighty3ar
enda kruxet är att BJJ-armbågar, för att ta det som ett exempel, tar drygt tre veckor att helt bli av med ifall en armbar dras för hårt.

Måste bara påpeka att man är ganska kass om man inte vet när man skall ge upp på träning. Att ligga och försöka "härda ut" en armbar då är bara korkat.

Blev själv tvungen att sluta på grund av att jag blev för utsliten, främst i ryggen.
Citera
2010-05-20, 07:00
Medlem
Elcorderopacos avatar
Citat:
Man tjänar ingenting på att äta var tredje timme. Vad är det för gammal myt du lever kvar i? Du kan äta en gång om dagen om du så känner för de.

Jag skulle gärna se källa när du kommer med påståenden som går så rakt emot allmänt vedertagna teorier.

Tror knappast att det är placebo och jag står fast vid att ett nattprotein är kanon om man vill öka i muskelmassa.

Beträffande gainer så ett riktigt bra alternativ att blanda whey i lite vatten och sedan hälla i flytande fett, exempelvis Cocosa (kokosfett). Då får man i sig sjukt många kalorier och bra med protein.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in