Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Här är jag beredd att hålla med dig.
Givetvis föreslår jag ingen att ersätta sin mat med kosttillskott. Endast efter träning skulle jag vilja påstå att EAA eller ett whey-protein är bättre än de flesta alternativ som finns i normal kostväg för att få i sig ett "snabbt" protein.
I övrigt skall man försöka klara sig på vanlig kost genom att äta ungefär var tredje timma. Om man inte klarar/hinner/orkar äta riktig mat var tredje timma så är kosttillskott ett bra alternativ.
Innan man skall sova kan det vara bra att ta ett långsammare protein eftersom det då har förmågan att stanna kvar och vara brukbart längre än EAA och innehåller väldigt få kalorier. Är kalorier inget problem föredrar givetvis även jag att äta riktig mat innan jag går och lägger mig, men det är inte alltid det passar sig.
Eftersom jag har varit dålig på att äta var tredje timma efter middagen (runt 20-tiden), så har kaseinet gjort väldigt mycket för mig. Anledningen till att jag vet detta är att jag i princip aldrig börjar med mer än ett nytt kosttillskott åt gången och sällan lägger om mina dagliga rutiner.