2010-05-20, 20:46
Medlem
Elcorderopacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du snackar så mycket skit att man kan bli mörkrädd. Du kan ju svara på mitt inlägg där uppe och erkänna att du hade fel. Sedan, jordnötter, sedan när är jordnötsprotein något att föredra? Bra fetter? Nötter har i regel dålig fettsammansättning, fast det antar jag du vet?

Efter en snabb blick på body insåg jag hur länge sedan det var jag hängde där...

Mina kollegor lurar tydligen i mig en massa skit, skall sluta lyssna på dem och hålla mig undan från denna forumdel ett tag framöver.

Hoppas att jag är förlåten när jag dyker upp här igen
Citera
2010-05-20, 20:48
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elcorderopaco
Efter en snabb blick på body insåg jag hur länge sedan det var jag hängde där...

Mina kollegor lurar tydligen i mig en massa skit, skall sluta lyssna på dem och hålla mig undan från denna forumdel ett tag framöver.

Hoppas att jag är förlåten när jag dyker upp här igen
Man lär sig alltid något nytt

Du är redan förlåten ifall du känner att du har syndat
Citera
2010-05-20, 20:55
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Man lär sig alltid något nytt

Du är redan förlåten ifall du känner att du har syndat

Deas, du verkar ju kunnig inom området. Om man generaliserar lite, förr i tiden då inte kosttillskott existerade, växte folk som styrketränade snabbare (husmanskost) än de nu som använder sig av kosttillskott? Vad anser DU är effektivast, kosttillskott kombination med husmanskost eller bara husmanskost?
Citera
2010-05-20, 21:01
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Deas, du verkar ju kunnig inom området. Om man generaliserar lite, förr i tiden då inte kosttillskott existerade, växte folk som styrketränade snabbare (husmanskost) än de nu som använder sig av kosttillskott? Vad anser DU är effektivast, kosttillskott kombination med husmanskost eller bara husmanskost?
Ifall folk förr växte bättre vet jag inte, men de hade iaf inte massa saker som de skulle ta före, efter och under träning i lika stor utsträckning, alltså de försökte inte leka opti utan körde på med träningen!

Husmanskost klarar man sig bra på, troligen lika bra som om man tog tillskott ifall fördelningen av makronutrienter förblev samma. Tillskott är dock enkelt och smidigt. Jag rekommenderar EAA före och efter passet, sedan kreatin. Utöver det massa mat. Har man problem med att fylla ut proteinbehovet så kan man köra på några drinkar vassle.

Så lite tillskott som möjligt, så mycket mat som möjligt och kötta tungt på gymmet
Citera
2010-05-20, 22:40
Medlem
Elcorderopacos avatar
Citat:
Ifall folk förr växte bättre vet jag inte, men de hade iaf inte massa saker som de skulle ta före, efter och under träning i lika stor utsträckning, alltså de försökte inte leka opti utan körde på med träningen!

Husmanskost klarar man sig bra på, troligen lika bra som om man tog tillskott ifall fördelningen av makronutrienter förblev samma. Tillskott är dock enkelt och smidigt. Jag rekommenderar EAA före och efter passet, sedan kreatin. Utöver det massa mat. Har man problem med att fylla ut proteinbehovet så kan man köra på några drinkar vassle.

Så lite tillskott som möjligt, så mycket mat som möjligt och kötta tungt på gymmet

Nu är jag tillbaka, men med frågor

Vilken är enligt dig den bästa aminosyreprofilen, dvs föredrar du EAA före BCAA och vilka proportioner?

Vilka matråvaror tycker du innehåller bäst proteinsammansättning?
Citera
2010-05-20, 22:44
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Nu är jag tillbaka, men med frågor

Vilken är enligt dig den bästa aminosyreprofilen, dvs föredrar du EAA före BCAA och vilka proportioner?

Vilka matråvaror tycker du innehåller bäst proteinsammansättning?
Jag föredrar EAA just av den anledningen att man vet inte om det är bättre eller likvärdigt med BCAA. Som sämst är det troligt att det är dött lopp. Som bäst så är det bättre.

Vilka matvaror som innehåller bäst proteinsammansättning? Jag vet inte riktigt hur du menar men jag föredrar själv mjölkprodukter i form av keso,kesella och mjölk. Tonfisk, kyckling och köttfärs är också det som ganska ofta används i min kost.
Citera
2010-05-20, 23:01
Medlem
Elcorderopacos avatar
Citat:
Jag föredrar EAA just av den anledningen att man vet inte om det är bättre eller likvärdigt med BCAA. Som sämst är det troligt att det är dött lopp. Som bäst så är det bättre.

Skall inte komma med så mycket påståenden , men det var ungefär vad jag har hört också. Fick höra vid tillfälle att BCAA skulle motverka trötthet efter träning bättre, har dock aldrig provat BCAA själv så jag kan varken verifiera eller dementera det själv.

Citat:
Vilka matvaror som innehåller bäst proteinsammansättning? Jag vet inte riktigt hur du menar men jag föredrar själv mjölkprodukter i form av keso,kesella och mjölk. Tonfisk, kyckling och köttfärs är också det som ganska ofta används i min kost.

Tänkte bara något att jämföra med jordnötter som ju var kassa. Käkar normalt mycket kvarg och ägg utöver vanlig mat (kött, fågel och fisk).

Någon som vet var man kan köpa större kvantiteter kvarg? Det är så segt med de små 250g kesella-burkarna från Arla...
Citera
2010-05-20, 23:07
Medlem
lighty3ars avatar
Citat:
Måste bara påpeka att man är ganska kass om man inte vet när man skall ge upp på träning. Att ligga och försöka "härda ut" en armbar då är bara korkat.

Blev själv tvungen att sluta på grund av att jag blev för utsliten, främst i ryggen.

Jag skrev aldrig att man skulle ligga och "härda ut" en armbar, jag skrev att den drogs för hårt. Men sen får du läsa vad du vill. Om jag skriver rycks in för hårt utan att du hinner tapa, fattar du då eller ska du komma med fler idiotiska kommentarer?
Citera
2010-05-20, 23:09
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Skall inte komma med så mycket påståenden , men det var ungefär vad jag har hört också. Fick höra vid tillfälle att BCAA skulle motverka trötthet efter träning bättre, har dock aldrig provat BCAA själv så jag kan varken verifiera eller dementera det själv.

Tänkte bara något att jämföra med jordnötter som ju var kassa. Käkar normalt mycket kvarg och ägg utöver vanlig mat (kött, fågel och fisk).

Någon som vet var man kan köpa större kvantiteter kvarg? Det är så segt med de små 250g kesella-burkarna från Arla...
Jordnötter är inte helt kassa, men efter ett pass kan jag tänka på iaf tio olika livsmedel som är bättre. Lidl har kvarg, 500g för 12kr. Den jag och många andra kör på. Ska man ligga på 3g protein per kg kroppsvikt blir det lätt så att Lidl blir ens bästa kompis!
Citera
2010-05-20, 23:14
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Jordnötter är inte helt kassa, men efter ett pass kan jag tänka på iaf tio olika livsmedel som är bättre. Lidl har kvarg, 500g för 12kr. Den jag och många andra kör på. Ska man ligga på 3g protein per kg kroppsvikt blir det lätt så att Lidl blir ens bästa kompis!

Hur smakar den kvargen jämfört med 250g burkarna på ICA/Citygross/Coop ?
Citera
2010-05-20, 23:24
Medlem
victor.bs avatar
Citat:

Mejeriprodukter (mjölk, ost!!, kvarg, glass( )), kyckling, lax, ägg, kött fyfan, Eiselt double chocolate är väl allt jag får mitt protein från. Brukar dock bli mest från griskött, lax och mejeriprodukter för min del.
Citera
2010-05-20, 23:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Hur smakar den kvargen jämfört med 250g burkarna på ICA/Citygross/Coop ?
Inte lika bra men med fun light till så funkar allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in