2013-01-18, 17:34
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Kanske överdoserar D-vitamin då.

Det är inte så troligt. Du måste upp i väldigt höga doser innan det får en negativ påverkan.
Citera
2013-01-20, 18:21
Medlem
Jag ska börja deffa. Tycker in jag ska köpa omega 3 och ta en omega 3 tablett varje morgon? Vad hjälper den tabletten isåfall?
Citera
2013-01-20, 18:24
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zajtarn
Jag ska börja deffa. Tycker in jag ska köpa omega 3 och ta en omega 3 tablett varje morgon? Vad hjälper den tabletten isåfall?

För allmänhälsans skull bör man få i sig omega-3, men det kommer inte ha någon nämnvärd positiv påverkan på resultatet om du deffar, eller bulkar för den delen.
Senast redigerad av Bigorexia 2013-01-20 kl. 20:03.
Citera
2013-01-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
För allmänhälsans skull bör man få i sig omega-3, men det kommer inte ha någon nämnvärd positiv påverkan på resultatet om du deffar, eller bulkar för den delen.

Okej, då skippar jag det
Citera
2013-01-24, 16:12
Medlem
Är det gymvaruhuset som gäller vid köp av proteinpulver? Köpte där senast och förrådet börjar ta slut så ja undrar helt enkelt om de finns något billigare alt Typ gymgrossisten
Citera
2013-01-24, 16:33
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Det är inte så troligt. Du måste upp i väldigt höga doser innan det får en negativ påverkan.

Det är lätt att överdosera D-vitamin, magnesiumnivåerna sjunker fort om du äter mer än 5000 ug/dag. Så komplettera med Mg.
Citera
2013-01-24, 16:45
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Är det gymvaruhuset som gäller vid köp av proteinpulver? Köpte där senast och förrådet börjar ta slut så ja undrar helt enkelt om de finns något billigare alt Typ gymgrossisten

Gymvaruhuset är fortfarande ett hett tips. Särskilt om du tänkt köpa över 7,5kg (dvs. 10-pack).
Citera
2013-01-24, 16:53
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det är lätt att överdosera D-vitamin, magnesiumnivåerna sjunker fort om du äter mer än 5000 ug/dag. Så komplettera med Mg.

Ja, när D-vitaminet ska omvandlas till dess aktiva form förbrukas magnesium, men räkna på mängderna så får du se att det är minimala mängder magnesium det rör sig, även vid höga D-vitaminintag.
Citera
2013-01-24, 17:43
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ja, när D-vitaminet ska omvandlas till dess aktiva form förbrukas magnesium, men räkna på mängderna så får du se att det är minimala mängder magnesium det rör sig, även vid höga D-vitaminintag.

Ja, de flesta får i sig tillräckliga mängder Mg via kosten, och helst de medvetna som tränar och har koll på vad de stoppar i sig. Risken för överdosering ligger hos soffliggarna som tar d-vitaminkapslar och lever på snabbmat.
Citera
2013-01-24, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Gymvaruhuset är fortfarande ett hett tips. Särskilt om du tänkt köpa över 7,5kg (dvs. 10-pack).

hade tänkt köpa över 500 kr så dem bjuder på frakten hehe
Citera
2013-01-25, 23:49
Medlem
VemAnnarss avatar
Du har dock 10 % studentrabatt på gymgrossisten om du nu tillhandahåller de förmånerna?
Vet dock inte om gymvaruhuset har det också.
Citera
2013-01-25, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
det här går helt emot mina principer, men jag ger gymgrossisten en chans och en enda.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/goodlife-50-g-x-15-box?utm_source=minimedia&utm_medium=banner&utm_con tent=goodlife&ut

vilken smak är godast?

snabbt svar uppskattas.

Inte smakat alla men nutty peanut är underbart god. Tänk dig en blandning av snickers och mars ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in