2011-04-07, 17:03
Medlem
Jack3d - Frågor!

Jag har nu köpt min första pre workout produkt och det blev tillslut jack3d. men jag är dock lite fundersam över hur ja ska ta den?

På burken står det att man ska ta den 35-40 min innan man tränar. Men sedan på papperna man får med så står det 20 min. Ni som har jack3d hur gör ni?

Sen räknar ni med 20 min från att ni börjar lyfta tungt eller räknar ni med uppvärmning? har ca 10 min innan jag börjar lyfta.

Sen kanske en liten dumfråga. Men kan jag hälla i en skopa i en vattenflaska och sedan hälla i vatten på morgonen för att sedan skaka och dricka det efter ett par timmar? Eller måste man blanda direkt och sedan dricka?

Måste man ta det på tom mage eller kan man ta det efter lunch? Brukar träna direkt efter vissa dagar?
Citera
2011-04-07, 18:04
Medlem
Bamsebjorns avatar
Ska just börja att äta fettförbränningspiller jag har köpt, Thermonex. Jag undrar om det är farligt att dricka alkohol samtidigt som man går på dessa?

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/thermonex-120-capsules
Senast redigerad av Bamsebjorn 2011-04-07 kl. 18:07.
Citera
2011-04-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsebjorn
Ska just börja att äta fettförbränningspiller jag har köpt, Thermonex. Jag undrar om det är farligt att dricka alkohol samtidigt som man går på dessa?

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/thermonex-120-capsules

Frågan är väl varför du ska dricka alkohol om du är så desperat med optimal-nojan att du köper skitpiller som kanske ger 0.00001% hjälp i din viktminskning. Jäkligt smart tänkt av dig!
Citera
2011-04-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
Jack3d - Frågor!

Jag har nu köpt min första pre workout produkt och det blev tillslut jack3d. men jag är dock lite fundersam över hur ja ska ta den?

På burken står det att man ska ta den 35-40 min innan man tränar. Men sedan på papperna man får med så står det 20 min. Ni som har jack3d hur gör ni?

Sen räknar ni med 20 min från att ni börjar lyfta tungt eller räknar ni med uppvärmning? har ca 10 min innan jag börjar lyfta.

Sen kanske en liten dumfråga. Men kan jag hälla i en skopa i en vattenflaska och sedan hälla i vatten på morgonen för att sedan skaka och dricka det efter ett par timmar? Eller måste man blanda direkt och sedan dricka?

Måste man ta det på tom mage eller kan man ta det efter lunch? Brukar träna direkt efter vissa dagar?

Ta det 30-45 min innan. Det är egentligen bara lite skit och du får det att låta som om det skulle vara så speciellt att ta innan träningen. Det ska bara få dig lite mer taggad och det är individuellt när det börjar "verka" så du får känna dig fram på egen hand. Blanda det när du vill. Du kan ta det både på tom mage och på full mage.
Citera
2011-04-11, 19:53
Medlem
gbghs avatar
Tränar 6 dagar i veckan ca 2 tim åt gången, 45 min kondition - resten styrka. Är 173 cm lång och väger 72 kg.

Kör just nu på kreatin (Creadex) två gånger om dagen, ska nu köpa Gainer och Whey 100 och hade tänkt att ta Whey till frukost och Whey+Gainer efter träning.

Siktar på att gå upp i styrka och volym, men trimma "brädan" på magen.

Verkar det här vara en bra kombination? Ska jag lägga till/ta bort något?

Peace out/
Citera
2011-04-11, 20:59
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbgh
Tränar 6 dagar i veckan ca 2 tim åt gången, 45 min kondition - resten styrka. Är 173 cm lång och väger 72 kg.

Kör just nu på kreatin (Creadex) två gånger om dagen, ska nu köpa Gainer och Whey 100 och hade tänkt att ta Whey till frukost och Whey+Gainer efter träning.

Siktar på att gå upp i styrka och volym, men trimma "brädan" på magen.

Verkar det här vara en bra kombination? Ska jag lägga till/ta bort något?

Peace out/

Nej, whey samtidigt som gainern är helt onödigt. Ta whey före passet och gainern efter passet istället. Hade jag dock varit du hade jag däremot skitit i gainern eftersom det är ner i vikt du vill. Ta whey före och efter passet istället, och lämna gainern hemma.
Citera
2011-04-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Nej, whey samtidigt som gainern är helt onödigt. Ta whey före passet och gainern efter passet istället. Hade jag dock varit du hade jag däremot skitit i gainern eftersom det är ner i vikt du vill. Ta whey före och efter passet istället, och lämna gainern hemma.
Eller bara Whey efter.
Citera
2011-04-18, 14:17
Medlem
Någon som kan rekommendera någon bra produkt som gör kroppen anti katabol under HÅRD deff.

Mvh
Citera
2011-04-18, 16:44
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newro
Någon som kan rekommendera någon bra produkt som gör kroppen anti katabol under HÅRD deff.

Mvh

Varför är du så rädd för katabola läget? Protein i olika former.
Citera
2011-04-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newro

Mvh
Bästa sättet är att göra den anabol.
Citera
2011-04-25, 18:16
Medlem
General987s avatar
Någon som vet ett protein pulver i Kasein form som är billigare än Lidls kvarg som motsvara ca 10kr för 60 gram protein.

mvh
Citera
2011-04-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General987
Någon som vet ett protein pulver i Kasein form som är billigare än Lidls kvarg som motsvara ca 10kr för 60 gram protein.

mvh

De kostar alltså inte 13kr på alla Lidl i Sverige eller avrundar du bort 3 kr bara sådär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in