Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Det är tillverkarens rekommendationer, som naturligtvis är en partsinlaga. De vill ju att påsen ska ta slut så fort som möjligt så att de kan sälja fler påsar till oss lättlurade stackare som hungrar efter snabba resultat
3 dl Whey-80 är ca 110 gram pulver. Med ett proteininnehåll på 75 procent innebär det 0,75x110=82,5 gram protein. Om du äter tre mål mat om dagen så bör du utan problem få i dig lika mycket med maten, vilket ger ett dagsintag på minst 165 gram. Väger du 82,5 kg får du alltså i dig 2 gram protein per kilo kroppsvikt på det viset, vilket är onödigt mycket om du bara tränar lätt två gånger i veckan. Även om du tränade hårt skulle du knappast behöva så mycket.
Med nuvarande träningsdos behöver du nog inget tillskott alls, det protein du får i dig via maten räcker gott och väl.
Men jag äter bara flingor och mackor..
Fast du har en poäng hursomehelst.. jag väger 60 och tränar så lite och lätt så jag tror 0.5dl 3 ggr om dagen vore bättre och det kommer spara mycket pengar att hälften så liten dos.
eller vänta nu.. det kanske blir för lite? 1dl, 3ggr om dagen är ju än då rätt bra mängd med tanke på att jag får knappt någon protein ifrån vanlig "mat"... eller 0.75dl per måltid vore nog bäst av allt igentligen?