2013-01-16, 19:05
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyBePositive
1-Jag har fiskolja, i den finns det omega 3. Nu får jag veta att kroppen behöver både omega 3 och omega 6. Vad är det för skillnad på dem? Finns det burkar som innehåller båda eller måste man köpa dem separat?

2-Vilken vitamin är det man får utav solen?

Det är två olika grupper av fettsyror, men olika funktioner i och påverkan på kroppen Båda måste tillföras genom kosten. Trots att extra supplementering av omega-6 är bortkastat, då kosten generellt sett innehåller för mycket omega-6, finns även det som kosttillskott. Både i ren form och tillsammans med omega-3.

D-vitamin.
Citera
2013-01-16, 19:17
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyBePositive
1-Jag har fiskolja, i den finns det omega 3. Nu får jag veta att kroppen behöver både omega 3 och omega 6. Vad är det för skillnad på dem? Finns det burkar som innehåller båda eller måste man köpa dem separat?

2-Vilken vitamin är det man får utav solen?
1. det viktiga vid intag av omega 3 och 6 är att ration ska vara detsamma, dvs om du intar 5 gr omega 3 måste du inta 5 gr omega 6, vad det gör för kroppen får du söka på, omega 3; omega fx, omega 6 rapsolja, avocado osv(du får omedvetet i dig mer omega 6 än vad du får omega 3), men om du är orolig ät någon av följande råvaror då. att köpa både tillsammans blir dyrare, lönar sig att äta dom enskilt.

2. vitamin D

edit: tryckte på F5 men jag såg inte bigo inlägg, inte förrän jag såg att det var på nästa sida...
Senast redigerad av dauit 2013-01-16 kl. 19:20.
Citera
2013-01-16, 19:49
Medlem
Någon som vet vad det finns på biverkningar på denna produkt?

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/tribooster-2000-mg-60-tabs

Har läst någonstans att man kan bli aggressiv och så vidare, stämmer detta?
Kan det även påverka växten om man inte är helt fullvuxen eller det spelar ingen roll?
Senast redigerad av arrtoo 2013-01-16 kl. 19:53.
Citera
2013-01-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrtoo

Om den nu skulle höja din testo så finns det chans att du blir mer aggresiv, dock behöver du inte oroa dig över det eftersom sådana här kostillskott inte fungerar och är mer eller mindre pengar i skön. Tror du på riktigt att du får ökad definition av att käka ett piller? :P
Citera
2013-01-16, 19:54
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arrtoo

Kan det även påverka växten om man inte är helt fullvuxen eller det spelar ingen roll?

Besparar dig 200kr och köp inte produkten från början. Rena skiten som inte kommer göra någon skillnaden i praktiken i alla fall.
Citera
2013-01-17, 20:50
Medlem
dauits avatar
det här går helt emot mina principer, men jag ger gymgrossisten en chans och en enda.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/goodlife-50-g-x-15-box?utm_source=minimedia&utm_medium=banner&utm_con tent=goodlife&ut

vilken smak är godast?

snabbt svar uppskattas.
Citera
2013-01-17, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
det här går helt emot mina principer, men jag ger gymgrossisten en chans och en enda.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/goodlife-50-g-x-15-box?utm_source=minimedia&utm_medium=banner&utm_con tent=goodlife&ut

vilken smak är godast?

snabbt svar uppskattas.

Nu brukar inte jag köpa goodlife bars, men jag har provat en och annan ibland när pengarna är snåla. Jag tycker Chocolate Fantasy är godast
Citera
2013-01-18, 00:46
Medlem
C8K4s avatar
Jag har kört med Gainer Pro ett tag nu, men sista påsen är snart tömd. Jag läste lite på internet med tankarna på att fylla på förrådet, men snubblade över informationen att om man blandar maltodextrin med valfri protein ska det bli betydligt billigare. Detta förstår jag mig inte alls på.

Om man kollar på gymgrossistens utbud kommer jag fram till att billigast blir följande:

4 kg Whey-80: 579 kr
4+4 kg Malto-Flex Pure: 298 kr
Totalt: 877 kr

vs.

12 kg Gainer pro: 869 kr
(2,88 kg P & 8,16 kg K)

Visst, det blir billigare. Men skillnaden är marginell och får mig att fundera på om det är något väsentligt jag missat här?
Senast redigerad av C8K4 2013-01-18 kl. 00:49.
Citera
2013-01-18, 10:30
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8K4
Jag har kört med Gainer Pro ett tag nu, men sista påsen är snart tömd. Jag läste lite på internet med tankarna på att fylla på förrådet, men snubblade över informationen att om man blandar maltodextrin med valfri protein ska det bli betydligt billigare. Detta förstår jag mig inte alls på.

Om man kollar på gymgrossistens utbud kommer jag fram till att billigast blir följande:

4 kg Whey-80: 579 kr
4+4 kg Malto-Flex Pure: 298 kr
Totalt: 877 kr

vs.

12 kg Gainer pro: 869 kr
(2,88 kg P & 8,16 kg K)

Visst, det blir billigare. Men skillnaden är marginell och får mig att fundera på om det är något väsentligt jag missat här?

Finns billigare malto och protein än så. Kolla upp Carbo FX och Whey FX på gymvaruhuset.com så ser du att skillnaden blir större.
Citera
2013-01-18, 16:40
Medlem
Skullknights avatar
Vitamin D är den enda vitamin jag tar som kosttillskott. Brukar dock inte ta den om sommaren då jag får tillräckligt mycket genom sol då.

Funderar dock på om jag borde ersätta detta kosttillskott med Multivitamin istället. Man kanske får ut mer av pengarna då. Men är tveksam till om jag skulle få i mig tillräckligt med Vitamin D bara genom Multivitamin och något glas mjölk per dag.

Vad skulle ni säga är bäst generellt? Jag slarvar med grönsaker ibland så då kanske en Multivitamin blir bäst?
Citera
2013-01-18, 16:53
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Vitamin D är den enda vitamin jag tar som kosttillskott. Brukar dock inte ta den om sommaren då jag får tillräckligt mycket genom sol då.

Funderar dock på om jag borde ersätta detta kosttillskott med Multivitamin istället. Man kanske får ut mer av pengarna då. Men är tveksam till om jag skulle få i mig tillräckligt med Vitamin D bara genom Multivitamin och något glas mjölk per dag.

Vad skulle ni säga är bäst generellt? Jag slarvar med grönsaker ibland så då kanske en Multivitamin blir bäst?

Varför inte båda?
Citera
2013-01-18, 17:31
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Varför inte båda?
Kanske överdoserar D-vitamin då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera