2012-10-20, 19:19
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalfrontdisco
Jag har tänkt köpa fairing Amino Rush vilket jag tror är en EAA (är nybörjare på kosttilskott) och Kreatin Monohydrat . Sedan har jag Complete Protein 3 hemma.

Hur ska man inta alla dessa? Kan man dricka både EAA och proteindrink samtidigt eller kanske man ska ta proteindrycken som mellanmål istället? Räcker det att ta bara EAA egentligen?

http://www.fairing.se/produkter/

Amino Rush är EAA, ja.

Ta EAA:t runt träningen (före och innan). Proteinpulvret kan du ta när du vill under dagen för att dryga ut ditt proteinintag. Kreatinet kan du ta när du vill under dagen, 5g per dag.
Citera
2012-11-07, 21:40
Medlem
Behöver lite hjälp i denna djungel av kosttillskott känner jag. Väldigt tacksam för svar!

Vill få resultat av träningen men är inte ute efter att bli ett berg, utan mer växa till mig lite och få lite mer "markerade" former eller vad man ska säga. Fylla ut kläderna lite. Jag har väldigt lätt för att tappa vikt istället för att öka, försöker sköta min kost men det känns som att jag behöver kosttillskott för att träningen ska gå någon vart.

Har kikat på EAA, protein och kreatin och "tror" att dessa är bra, några synpunkter? Något som ska bort eller läggas till?

Jag är 183cm lång och väger runt 72kg, skulle iaf vilja hamna på runt 80kg då jag i nuläget känner mig ganska tanig. Har väldigt smala ben och kommer antagligen fokusera mycket där för en bättre "helhet", skulle vilja ha som mål att lägga mig på runt 80kg iaf.
Citera
2012-11-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Behöver lite hjälp i denna djungel av kosttillskott känner jag. Väldigt tacksam för svar!

Vill få resultat av träningen men är inte ute efter att bli ett berg, utan mer växa till mig lite och få lite mer "markerade" former eller vad man ska säga. Fylla ut kläderna lite. Jag har väldigt lätt för att tappa vikt istället för att öka, försöker sköta min kost men det känns som att jag behöver kosttillskott för att träningen ska gå någon vart.

Har kikat på EAA, protein och kreatin och "tror" att dessa är bra, några synpunkter? Något som ska bort eller läggas till?

Jag är 183cm lång och väger runt 72kg, skulle iaf vilja hamna på runt 80kg då jag i nuläget känner mig ganska tanig. Har väldigt smala ben och kommer antagligen fokusera mycket där för en bättre "helhet", skulle vilja ha som mål att lägga mig på runt 80kg iaf.

akta dig för kosttillskott, Du vill ju inte se ut som ett berg. det är mycket enkelt att bli ett berg om du börjar me sånt där pulver. tror det är doping idet.
Citera
2012-11-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
akta dig för kosttillskott, Du vill ju inte se ut som ett berg. det är mycket enkelt att bli ett berg om du börjar me sånt där pulver. tror det är doping idet.

Tack för ett dåligt svar
Citera
2012-11-08, 19:36
Medlem
Citat:
Tack för ett dåligt svar

Du ställde en väldigt dum formulerad fråga därav svaret. Du kan förändra storleken på dina muskler inget annat.

träna som att du ska se ut som ett berg, kommer du en liten bit kanske du kommer fylla ut dina kläder lite bättre. köp proteinpulver om du inte får i dig tillräckligt med protein från kosten. eller gainer om du har svårt att få i dig tillräckligt mycket kcal från maten.
Senast redigerad av anteup 2012-11-08 kl. 19:38.
Citera
2012-11-08, 22:36
Medlem
Jag tränar på gymmet 4 gånger i veckan och äter vanlig mat tills jag blir mätt. Vad är bäst mellan aminosyror eller proteinpulver efter träning för mig? Tacksam för svar.
Citera
2012-11-10, 00:01
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zajtarn
Jag tränar på gymmet 4 gånger i veckan och äter vanlig mat tills jag blir mätt. Vad är bäst mellan aminosyror eller proteinpulver efter träning för mig? Tacksam för svar.

Det beror på vad du har för mål och hur dina förutsättningar ser ut?
Citera
2012-11-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Det beror på vad du har för mål och hur dina förutsättningar ser ut?

Mitt mål är att försöka bygga upp kroppen, men äter vanlig mat tills jag blir mätt och vill bara ta något kosttillskott.
Citera
2012-11-11, 19:55
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zajtarn
Mitt mål är att försöka bygga upp kroppen, men äter vanlig mat tills jag blir mätt och vill bara ta något kosttillskott.

Du ha ingen koll på hur mycket protein du får i dig? I så fall låter inte proteinpulver som någon dum idé.
Citera
2012-11-18, 20:25
Bannlyst
Är det någon som har tips på ett bra elektrolytpulver? Har märkt att jag lätt bonk:ar efter 4-5 mil av intensiv cykling, och får kramper om jag endast dricker vatten...
Citera
2012-11-18, 21:22
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:

Vassle, Eaa och kreatin räcker gott, kan vara en ide att köpa malto som du kan blanda ner i vassledrinken,, om du vill öka i vikt också..
Citera
2012-11-26, 21:41
Medlem
Felstavarens avatar
Nutrilett + proteinpulver?

Häromdagen skulle jag blanda ihop en proteinshake och upptäckte att mjölken (som vanligtvis är det enda jag blandar med) tagit slut. Dock stod det en nutrilett-förpackning i kylskåpet av typen VLCD som jag testade att blanda med istället.

Resultatet? Den godaste shaken jag någonsin druckit.

Proteinpulvret jag använder är Gold Standard med smaken Caramel Toffee Fudge och nutrilett-shaken hade chokladsmak. Kombinationen blev en proteinshake som smakade gräddkola och som verkligen var svingod!

Min fråga är om det finns några nackdelar man bör ha i åtanke när man blandar protein och VLCD-produkter? Jag äter för övrigt mycket och nyttigt och har inga planer på att ersätta någon måltid med en shake, -snarare att använda det som mellanmål i skolan/på jobbet tillsammans med t.ex. en banan och ett äpple.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in