2011-02-11, 21:24
Medlem
mrrandom14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
mrrandom14

För volym behöver du komma på ett överskott. Om du gör det med mat, gainer eller protein är sak samma.
Vilket du väljer styrs lite av hur din resterande kost ser ut. Innehåller den tex lite låg andel protein är proteintillskottet ett bättre val.

Det beror ju lite på hur lätt eller svårt du tycker det är att komma på överskott. Det är lättare att komma på överskott med det som har hög energimängd per 100g.

Okej, så om jag redan ligger på ett överskott så är proteinpulver el gainer inget måste. Men på de dagarna man inte får i sig tillräckligt med protein måste det väl ändå vara bra med lite proteinpulver...
Citera
2011-02-11, 21:35
Medlem
pezrulezhaakons avatar
mrrandom14 Precis, se bara till att ditt överskott redan består av en bra mängd protein, fett och KH. Tillskott är ok, men försök prioritera kosten först.
Citera
2011-02-11, 21:37
Medlem
flaggantopps avatar
ställde denna frågan i eea tråden också men lika bra att ställa den här också. Hur vet man att ens bcaa produkt är "bra". Är lite orolig eftersom min produkt är relativit billig, tar aldrig slut. Varje portion innehåller 5 gram bcaa. Produkten är från nordic nutrition
Citera
2011-02-11, 21:59
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggantopp
ställde denna frågan i eea tråden också men lika bra att ställa den här också. Hur vet man att ens bcaa produkt är "bra". Är lite orolig eftersom min produkt är relativit billig, tar aldrig slut. Varje portion innehåller 5 gram bcaa. Produkten är från nordic nutrition

Då svarar jag igen.
Citat:
Ingenting man kan känna av direkt. Kollar du över Atlanten (i USA) använder alla BCAA. Det beror alltså lite på vart man bor, vad som är mainstream.
Citera
2011-02-11, 22:00
Medlem
pezrulezhaakons avatar
flaggantopp Det finns ju ett bäst föredatum? Efter det blir det ju "bra efter" datum, "ok", "godtagbar", "funktionsduglig", "acceptabel", "ätbar". År den inte slut då käkar du för taskigt! .
Citera
2011-02-11, 22:10
Medlem
flaggantopps avatar
thx för snabba svar! Hoppas min är duger då!
Citera
2011-02-11, 23:15
Medlem
mrrandom14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
mrrandom14 Precis, se bara till att ditt överskott redan består av en bra mängd protein, fett och KH. Tillskott är ok, men försök prioritera kosten först.
okej.
Citera
2011-02-15, 15:58
Medlem
Vad skulle ni köpa för proteinpulver eller gainer om ni gymmade 4 gånger i veckan och lirade innebandy 3 gånger i veckan ?
Citera
2011-02-15, 16:38
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhaaan
Vad skulle ni köpa för proteinpulver eller gainer om ni gymmade 4 gånger i veckan och lirade innebandy 3 gånger i veckan ?
Det billigaste. Som antagligen är Isolate FX på gymvaruhuset.se
Citera
2011-02-15, 18:02
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhaaan

De ingen större skillnad på olika proteinpulver, så ta den billigaste
Citera
2011-02-15, 18:50
Medlem
Halloj vinterkilona ska väck.

Ser ni någon fara i att ta 4 portioner av denna http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/maltidsersattare/meal-pro-regular-4-kg-storkop

per dag och sen käka vanlig middag?

Det står på faq:en

Inta 1-2 portioner/dag mellan måltider eller som måltidsersättare.

Menar dom att man kan bara käka den 1-2 gånger per dag eller går det bra och ersätta alla måltider förutom middag med den?

Innehållet och sånt säger mig inte mycket så vore snällt om någon svarar.
Citera
2011-02-16, 21:06
Medlem
Blivandebiffs avatar
Hej! Någon som vet något om det nya kosttillskottet, Anabolic Hydrobol? Är nyfiken på produkten.. GG säljer den i sitt muscle surge paket men inte enbart denna, tror det är protein i kapsel form?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in